Gå til innhold

Ansatt i barnehage - må alle på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, morhjertegod skrev:

Men om man bare skal være hjemme, uten hjemmekontor eller noe, så kan du vel eller ikke forvente lønn?

Jeg kan fint ha hjemmekontor, aldri sagt noe om det. Da jobber man nok innenfor pedagogisk arbeid som er utdanningen min og ikke som maler 

Anonymkode: 82dc4...072

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte, men er snakk om å få omsorgspenger for å være hjemme med barn, jeg har en mann som også har en samfunnskritisk jobb og da skal våre barn i utgangspunktet ha rett på barnehageplass, noe jeg syns er unødvendig da det skal være et tilbud for de som er helt nødvendig at er på jobb.

Anonymkode: fc188...4a6

Sorry, feil sitering. De som må være hjemme med barn skal jo kunne bruke sykedagerne vi har og får. Tenkte mer på de som ikke har barn og ikke kan jobbe hjemme, de må jo kunne gjøre noe nyttig, som male en vegg i et rom uten barn feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, syns det er litt unødvendig at jeg må ha barna mine på sfo og barnehage for at jeg skal rydde i bhg.. Men vi får det nok til så lenge arbeidsgiver til min mann godtar at han er hjemme ene uka.

Helt enig! I tillegg blir jo dine barn mer utsatt for smitte ved at du må ha de på SFO og barnehage som igjen resulterer i sykdom hos deg og mannen din, som igjen resulterer i at begge må være borte fra jobb. Alt for at du skal rydde i barnehagen. Virker lite gjennomtenkt av styrere 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, morhjertegod skrev:

Sorry, feil sitering. De som må være hjemme med barn skal jo kunne bruke sykedagerne vi har og får. Tenkte mer på de som ikke har barn og ikke kan jobbe hjemme, de må jo kunne gjøre noe nyttig, som male en vegg i et rom uten barn feks.

Poenget er jo at man blir utsatt for mye mer smitte ved å male en vegg på jobb i en gruppe med over 20 mennesker, enn ved å jobbe hjemme. Jeg er i risikogruppe og at jeg skal risikere helsen for at styrer ønsker dugnadsarbeid syns jeg er både frekt og urimelig. Helt i orden med hjemmekontor 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er jo at man blir utsatt for mye mer smitte ved å male en vegg på jobb i en gruppe med over 20 mennesker, enn ved å jobbe hjemme. Jeg er i risikogruppe og at jeg skal risikere helsen for at styrer ønsker dugnadsarbeid syns jeg er både frekt og urimelig. Helt i orden med hjemmekontor 

Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg. Men, har du arbeid som kan gjøres fra hjemmekontor? Som i fulle dager over lengre tid? Hvis du ikke har det er permittering mer riktig, og det som blir gjort i mange andre bransjer. Mulig vasking av leker og maling av vegger da ikke er så dumt likevel. 

Anonymkode: 70938...d42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke nødvendigvis uenig med deg. Men, har du arbeid som kan gjøres fra hjemmekontor? Som i fulle dager over lengre tid? Hvis du ikke har det er permittering mer riktig, og det som blir gjort i mange andre bransjer. Mulig vasking av leker og maling av vegger da ikke er så dumt likevel. 

Anonymkode: 70938...d42

Tviler på at jeg har det over lengre tid, er jo mest praktisk arbeid man gjør i barnehage men kan høre med styrer. Vasking av leker og lignende vil jo være bra men det er mest dette med smitte ved hosting/snørr/tårer og lignende som er umulig å stoppe hos små barn. Jeg skulle heller vært permittert og ikke vært i risko for smitte selv om det kommer til å merkes betydelig på lønnen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at jeg har det over lengre tid, er jo mest praktisk arbeid man gjør i barnehage men kan høre med styrer. Vasking av leker og lignende vil jo være bra men det er mest dette med smitte ved hosting/snørr/tårer og lignende som er umulig å stoppe hos små barn. Jeg skulle heller vært permittert og ikke vært i risko for smitte selv om det kommer til å merkes betydelig på lønnen 

Dersom du heller skulle vært permittert så kan du jo forhøre deg med leder om det er en mulighet. At dere blir satt til praktiske oppgaver i barnehagen er jo for deres egen del også, slik at dere slipper å gå over på dagpenger og tape 40% av lønna deres. 

Jeg syntes forøvrig 2 uker «hjemmekontor» for barnehageansatte høres helt på bærtur ut. 

Anonymkode: 83325...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk beskjed idag om at alle i personalgruppen må på jobb. Noen skal være med de 3 barna som er her og resten skal gjøre praktiske oppgaver som eksmepel male vegger. Dette syns jeg er latterlig, å utsette hele personalet for smitte pga de ønsker dugnadsarbeid i barnehagen når de har oppfordret flest mulig til å være hjemme. Burde ikke vært lov, de burde rullert på hvem som er med barna og resten fikk fri pga smittefare 

Noen vet å smi mens jernet er varmt. Pass på å hold god avstand til dine kollegaer da.

Anonymkode: 8a7ec...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Flere får barnehage- og skoleplasser under corona-krisen» står det på VG nå!! 
da er vell ikke akkurat barnehagene/skole stengt da... Helt idiotisk!! 
regner med mange kommer til å levere ungene i bhg da. 

Anonymkode: d0d26...c94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun fortsatte  som som er på listen, det er kommet på et par nye arbeidsgrupper i helgen. I vår kommune, blir ansatte med barn som nå må være hjemme, bedt om å bruke hjemme med syke barn dager. De i risikogruppen får hjemmeoppgaver, noen må vaske/rydde rom som nå ikke blir brukt og noen skal ta seg av barna som kommer. Vi må alle bidra så sykepleier/leger og andre kan komme seg på jobb!

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber på skole/aks og har ikke vært på jobb siden torsdag. Kun ledelsen var på jobb i går for å få oversikt over elever som har foreldre med samfunnskritiske yrker. Det kommer et par elever på aks til uken, men jeg skal ikke jobbe. De som skal jobbe har bare en vakt hver og jobber halve dager. De fleste er vikarer

Anonymkode: af5f9...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en stadig vekk til tilføye nye yrker som skal under "samfunnskritiske jobber" så kan man like snart åpne skoler og barnehager igjen, hvis yrket som SJÅFØR som stod som en av yrkesgruppene skal altså gjelde som dette! Det vil bli flere barn og flere ansatte og man er like langt igjen.

Anonymkode: db7d5...db2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hvem som helst som kan levere barna i barnehagen. Jeg jobber i bhg og vi jobbet hardt med å få ned antallet til et minimum og bare de med to foreldre med samfunnskritisk yrke kan benytte plassen. Det er vel rundt 8 barn av 120 som får plass i vår barnehage og ikke alle er der hver dag. De blir også sendt retthjem om de har det minste symptom på forkjølelse. 

Det som kan være en utfordring her er at det er opp til arbeidsgiver å bestemme om man har en samfunnskritisk stilling. I praksis vil jo de fleste ha ansatte i jobb og da kan det jo bli unødvendig mange som benytter seg av tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...