Gå til innhold

En i kollektivet skal fly tross oppmaning fra regjeringen til å la være!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neste uke flyr en i kollektivet til Oslo, og skal tilbake igjen noen dager senere. Hun utsetter seg altså for smitte på flyplassen fire ganger og på selve flyet fire ganger. Det er bare en tur for å treffe venner så det er ikke nødvendig. Hvorfor blir ikke slike turer forbudt? Folk evner tydeligvis ikke selv å la være tross råd fra høyeste hold! Hva tenker folk på?

Det er fortvilende for meg for jeg er redd for smitte samt at jeg ønsker generelt å stoppe smitten så Norge kan komme i gang igjen raskest mulig.

Anonymkode: 447b1...352

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det burde bli forbudt å fly nå og at alle flyplasser bør stenges og alle flyturer bør kanselleres. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får si at da får hun ikke får komme tilbake igjen.

Anonymkode: 49b1f...43d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det nesten som at det var forbudt.

Anonymkode: 5b3bf...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg tenker at det burde bli forbudt å fly nå og at alle flyplasser bør stenges og alle flyturer bør kanselleres. 

Helt enig, folk klarer fortsatt ikke tenke selv og la være. Myndighetene må kontrollere ALT med en jernhånd tydeligvis. Ingenting som får folk til å endre atferd, tross en dag som dette med konstante oppdateringer og oppmaninger til å la være.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir ikke slike turer forbudt? Folk evner tydeligvis ikke selv å la være tross råd fra høyeste hold! Hva tenker folk på?

Folk er så sinnsykt egoistiske og pålegg fra høyere makter er tydeligvis noe som sitter hardt inne!

De har foreløpig kun anmodet om at man ikke foretar reising for 'morro skyld'. Når folk er så sinnsykt dumme, burde det absolutt komme et forbud! 

Men nei... må jo tenke på de stakkars reiseselskapene/flyselskapene....

Anonymkode: 59065...d79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, folk klarer fortsatt ikke tenke selv og la være. Myndighetene må kontrollere ALT med en jernhånd tydeligvis. Ingenting som får folk til å endre atferd, tross en dag som dette med konstante oppdateringer og oppmaninger til å la være.

Helt ufattelig at folk fortsatt reiser og fortsatt oppholde seg på steder med masse folk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gorilla skrev:

Helt ufattelig at folk fortsatt reiser og fortsatt oppholde seg på steder med masse folk. 

I tillegg driver hun og hoster. Hun er forkjølet (forhåpentligvis) men man kan jo ikke vite i disse tider. Likevel så drar hun! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I tillegg driver hun og hoster. Hun er forkjølet (forhåpentligvis) men man kan jo ikke vite i disse tider. Likevel så drar hun! 

Det burde nesten meldes inn. Burde ikke vært lov..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen flyr utenlands blir de nå automatisk satt i karantene. Ja, alle de som blir oppdaget å ha kommet tilbake fra utlandet etter 27.februar faktisk.

Anonymkode: 159d8...953

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om noen flyr utenlands blir de nå automatisk satt i karantene. Ja, alle de som blir oppdaget å ha kommet tilbake fra utlandet etter 27.februar faktisk.

Anonymkode: 159d8...953

Hun skal ikke ut av landet, men det kan være andre på flyet som er smittet og smitter resten på flyet. Flyplassene generelt er jo smittepunkter. Man tar en stor risiko. Myndighetene har jo sagt at også innenlandsflyvninger bør unngås. Hun trosser all sunn fornuft OG råd fra myndighetene. Alt bare for å besøke venner (!!!!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for forherligelse av vold og krenkende innlegg.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også noen med barn, som skal fly innenlands i dag. De har bil så de kunne fint kjørt... 

Anonymkode: c131e...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Gorilla skrev:

Man kan ikke sperre av alt. Så lenge det ikke er reiserestriksjoner og man er forsiktig med å besøke syke/gamle/folk i risikogruppa når man er på besøk og kommer hjem, så er det vel greit. 

Hvis folk tar dette altfor langt, så kommer de konsekvensene til å bli mye verre enn selve smitten. 

Anonymkode: a7277...3ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...