AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #41 Skrevet 12. mars 2020 Oss som hamstrer* Anonymkode: d929d...ac3 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #42 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Minst skrev: Hva med oss som ikke har råd hamstre da? Og går i butikken men andre egoistiske har rensket hyllene for nødvendige ting??? Hva da? Tenk dere om før dere hamstrer det er nok til alle om dere deler😡 har man ikke råd så har man vel ikke råd, uansett om hyllene er fulle eller ikke. Anonymkode: 47248...9cf 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #43 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: javel? så nå er det ikke mengden mat folk kjøper som skal klages på,..men at de i det hele tatt er på butikken? er det bare du som skal ha rett til å gå dit da? Anonymkode: 47248...9cf Må si du vrir og vender på alle utsagnene her, Ts. Man trenger ikke ha doktorgrad for å forstå hva jeg mener, men du er nok ikke en av de med særlig logisk sans Anonymkode: 52c97...1b8 4
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #44 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Helt enig, fantastisk egoistisk å kjøp 17 tomatsuppeposer, 23 poser havregryn og 30 brød. Folk er stup-dumme. Jeg sitter og føler på at jeg kanskje kjøpte for mye fordi det ble dyrt, men samtidig kjøpte jeg bare én til to av hver vare. Å kjøpe 30 brød, 10 melk, 20 smør eller 15 pakker doruller er jo helt hinsides. Det kunne aldri falt meg inn. 9
Gjest Truly Skrevet 12. mars 2020 #45 Skrevet 12. mars 2020 Fordi alle hamstret på samme tid. Så akkurat da dere fikk beskjed om å holde avstand, pressa dere dere sammen i tette køer i alle matbutikker. Og det helt uten god grunn!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #46 Skrevet 12. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga dere har ikke ungene mine mat frem til neste torsdag. Sønnen min sliter med lav vekt og vi må ofte på sykehus pga dette. Når vi da ikke får tak i mat han faktisk spiser som brød, ost, salami og melk blir dette et kjempe problem som raskt leder til at vi må ha plass på sykehuset når det kunne vært unngått. Så tusen takk for at du tenker på oss og velger å hamstre. (har akkurat vært å lånt ost, brød og melk hos en nabo, så nå må jeg utsette både min familie og naboer for smitte fordi folk ikke evner å tenke) Anonymkode: 0dbd0...a45 Hvorfor er du så sent ute da? Anonymkode: bf3f8...aed 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #47 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Over 50 nye tilfeller med smitte og over 200 tilfeller med korona karantene i påvente resultat, og deretter beskjeden i dag fra norske myndigheter. Venter du virkelig at familiene til disse som er smittede skal gå og levere de matvarer og annet nødvendig utstyr annenhver dag når de selv muligens må i karantene eller må trå til på annet vis? Jeg bare lurer her. Hvor er logikken deres her egentlig? Vil dere heller at disse som egentlig skulle vørt hjemme i karantene med resten av famlien skal gå rundt i butikker annenhver dag og deretter få beskjed om at de skal straffes med fengsel fordi de ikke har fulgt påbudet fra den norske stat? Altså, hvor vil dere egentlig med denne sytinga? Vi lever ikke i normale tider lengre og slik blir det bare. Sørg heller for at butikkene får på plass nye varer kjappest mulig enn å sutre over ting du faktisk ikke har rett til å klage over. Men du vil vel heller at andre skal havne i fengsel fordi de har utsatt dere for farlig smitte...... Anonymkode: b84dd...38e Her - og i alle kommuner i Norge - er det satt krisestab. Et av temaene de diskuterer er hjelp, blant annet leveranse av mat og medisiner, til syke og folk i karantene som ikke har andre til å hjelpe seg. Det er ingen grunn til å hamstre, INGEN! Anonymkode: ab95d...958 11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #48 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må si du vrir og vender på alle utsagnene her, Ts. Man trenger ikke ha doktorgrad for å forstå hva jeg mener, men du er nok ikke en av de med særlig logisk sans Anonymkode: 52c97...1b8 jeg er ikke ts, men stiller spm. tegn til logikken deres i at de som hamstrer blir syke- og siden når det blir stilt spm. tegn til det er det jo plutselig ikke hamstringen som var et problem likevel, men noe annet. Anonymkode: 47248...9cf
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #49 Skrevet 12. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er jo fulle varelager. Går ikke ut over noen. Det fylles jo på igjen dagen etter uansett. Vi hamstrer ihvertfall for å unngå å måtte oppsøke folk hele tiden. Anonymkode: ca322...3e1 Istedet samles dere alle sammen på en gang i en butikk... Istedet for å handle som normalt og det er mye mindre folk på butikken. Anonymkode: 53b6c...223 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #50 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet en ting, og det er at butikkene normalt sett ikke er ribbet for varer. Da jeg skulle handle var det ikke et eneste brød eller en eneste melkepakke å oppdrive. Skulle jeg ha lagret dette opp i skapene mine på forhånd mener du? Folk trenger mat, og normalt sett er dette ikke noe problem å skaffe. Nå er det imidlertid blitt er problem pga at enkelte er så jævla egoistiske. Anonymkode: ab95d...958 Normalt sett er butikker tomme for mange matvare flere ganger i uka. Men fordi det ikke er krisesituasjon i landet, så leggs det ikke mye merke til eller fokuseres på. Her for 3 uker siden feks var mitt lokale coop tomt for alt av brød, mitt favoritt pastamerke, mitt favoritt syltetøy, de var også tom for makrellen, vårløken, paprikaen, appelsiner og toalettpapiret vi får rabatt på i appen. Og ja, de tre kjøttpåleggene som vi også får rabatt på er alltid tomt, og jeg har ikke funnet det noen steder på 6 måneder. Og hver gang sier butikken at de er utsolgt. Så joda, hyllene er tomme ellers også, men dere legger ikke merke til det fordi det ikke er korona krise. Faktisk har jeg sett veldig mange tomme hyller og tomt for mange type varer de siste 3 årene. Det er tomt i en uke, to eller tre, før varen plutselig er inne igjen. Anonymkode: b84dd...38e 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #51 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Istedet samles dere alle sammen på en gang i en butikk... Istedet for å handle som normalt og det er mye mindre folk på butikken. Anonymkode: 53b6c...223 så det du mener er at det bare er de som vanligvis handler på en torsdag som burde ha handlet i dag? ,.. eller? hvem er det som ikke burde fått handle i dag da, for å unngå at det er mange folk på butikken? Anonymkode: 47248...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #52 Skrevet 12. mars 2020 De sier jo de ikke går tom!!! Er jo butikkene som ikke gjør jobben sin og øker påfyll i disse dager. Hamstring burde vært forventet. Vi blir oppfordret til å holde oss hjemme. Og med barn i tillegg. Klart vi hamstrer!!! Orker da ikke butikk annenhver dag i disse tider. Skal vi drasse unger på butikken og? Veldig vits med stengte bhg da. Alle burde hamstre og holde seg hjemme i noen uker. Og butikker må gjøre jobben sin. De sier jo de har så mye mat og nok til alle. Ja så få det ut i butikkene da! Anonymkode: a6f78...037 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #53 Skrevet 12. mars 2020 Det er så mange som er i mot hamstring, samtidig mener de at alle andre hamstrer, bare ikke de selv. De to mest ihuga motstandere av hording jeg kjenner, horder helt opp til kanten av kurven selv, men det gjelder likesom ikke dem. Det de gjør er vanlig ukesahandling, for noe sprøyt. Ta vekk bjelken i ditt eget øye før du prøver å fjerne flisa i andres. Anonymkode: 70801...e79 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #54 Skrevet 12. mars 2020 Føler at jeg hamstrer. Kjøpte inn nok mat for en uke frem i tid. Pleier å spise i kantinen, men dem er stengt 😬 Anonymkode: ec8cc...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #55 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Her - og i alle kommuner i Norge - er det satt krisestab. Et av temaene de diskuterer er hjelp, blant annet leveranse av mat og medisiner, til syke og folk i karantene som ikke har andre til å hjelpe seg. Det er ingen grunn til å hamstre, INGEN! Anonymkode: ab95d...958 Store vakre ord, men man er direkte dum om man stoler blindt på at alt vil gå som smurt. Det vet jo vi at ting ofte ikke gjør. Det er mange som kommer til å falle imellom disse stolene slik det alltid gjør. For syk til å få til ting selv, men for frisk til å få hjelp. Og mennesker som lover å trå til med hjelp, men som så deretter kun tenker på seg selv. Da er det for dumt å sutre over de som faktisk hamstrer for å hjelpe egen familie, naboer og venner. Er det ikke? Anonymkode: b84dd...38e 6
Minst Skrevet 12. mars 2020 #56 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De sier jo de ikke går tom!!! Er jo butikkene som ikke gjør jobben sin og øker påfyll i disse dager. Hamstring burde vært forventet. Vi blir oppfordret til å holde oss hjemme. Og med barn i tillegg. Klart vi hamstrer!!! Orker da ikke butikk annenhver dag i disse tider. Skal vi drasse unger på butikken og? Veldig vits med stengte bhg da. Alle burde hamstre og holde seg hjemme i noen uker. Og butikker må gjøre jobben sin. De sier jo de har så mye mat og nok til alle. Ja så få det ut i butikkene da! Anonymkode: a6f78...037 Nytter ikke få det ut i butikken når dere står der med fulle korger og tripper ved kassene , klager på kø og lager folkemengder uten grunn🤦♀️ De butikk ansatte er bare mennesker dem og. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #57 Skrevet 12. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: javel? så nå er det ikke mengden mat folk kjøper som skal klages på,..men at de i det hele tatt er på butikken? er det bare du som skal ha rett til å gå dit da? Anonymkode: 47248...9cf Ikke meg du siterer, men det handler om at de som hamstrer ikke er noe mindre utsatt for smitte da de er mange i butikken på en gang. Du har vel fått med deg at det smittes veldig lett og de anbefaler 1 meter unna hverandre. Det gikk ikke på butikken i dag... Anonymkode: 53b6c...223 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #58 Skrevet 12. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen poeng å hamstre. Kun idioti og egoisme. Å ukeshandle/kjøpe inn for 2 uker er helt innenfor. Anonymkode: 9e199...e16 Men når alle som før har handlet litt hver dag plutselig begynner med ukeshandling, da merkes det. Da kaller de det hamstring. Det er ikke systemet lagt opp til. Anonymkode: 09b3b...ce5 3
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #59 Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: ser flertallet her er enige i at å handle mat for to uker ikke er noe problem. skjønner ikke dere at det er nettopp hva de fleste gjør nå, for å slippe å dra noen plass. corona har vi vel vist om i mange uker allerede. du kunne ha kjøpt mel og hatt i skapene ja, brød kan de fleste lage selv. drikk vann. Anonymkode: 47248...9cf Nei, det er ikke det folk gjør. Da ville ikke butikkene vært tomme for mat. Man bruker ikke 50 doruller, 50 vokser mais, 50 kg ris, 50 liter melk på to uker plutselig. Om du bruker det til vanlig, så har butikken du pleier å handle på tatt høyde for det for lenge siden. 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #60 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterer, men det handler om at de som hamstrer ikke er noe mindre utsatt for smitte da de er mange i butikken på en gang. Du har vel fått med deg at det smittes veldig lett og de anbefaler 1 meter unna hverandre. Det gikk ikke på butikken i dag... Anonymkode: 53b6c...223 så det du mener er at det bare er de som vanligvis handler på en torsdag som burde ha handlet i dag? ,.. eller? hvem er det som ikke burde fått handle i dag da, for å unngå at det er mange folk på butikken? Anonymkode: 47248...9cf
Fremhevede innlegg