AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg kjenner at jeg er litt stressa for underbemanning på sykehuset nå. Jeg har termin om noen uker og skal føde i Oslo. Jeg sliter lott med fødselsangst og skal ha samtale med jordmor på sykehuset snart. Er det flere i samme situasjon? Jeg er ikke redd for å bli smittet, men mer redd for underbemanning på sykehuset, overtrøtte jordmødre og leger som er beordret på jobb. Jeg er redd for at det skal skje baby noe og at jeg ikke får den hjelpen jeg trenger på grunn av for få folk på jobb. Jeg tenker så lenge de får baby trygt ut så er jeg fornøyd, ammeveiledning og annet kan jeg få hjemme hos min mor. Anonymkode: defe2...6b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Ingen fare. Det er bare en influensaepidemi som vi har vært eneste år. Det er veldig langt igjen før vi er i nærheten av de verste influensaårene for noen år tilbake, som vi også håndterte med glans. Lykke til med fødselen! Anonymkode: 67b0a...dd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg begynner å bli stresset selv. Venter tvillinger innen 5 uker. De kommer nok til å fødes prematurt eller på grensen til det. På mitt fødesykehus får far være med på fødsel så lenge han er frisk, men ikke på barsel pga smittefaren. Dette svangerskapet har ikke vært lett av ulike årsaker og må si jeg gruer meg til å stå i dette uten han. Anonymkode: 87e3c...bf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 https://helsenorge.no/koronavirus/barn-og-gravide Anonymkode: 53d91...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare. Det er bare en influensaepidemi som vi har vært eneste år. Det er veldig langt igjen før vi er i nærheten av de verste influensaårene for noen år tilbake, som vi også håndterte med glans. Lykke til med fødselen! Anonymkode: 67b0a...dd5 Du følger ikke med skjønner jeg. Det er jo bare i startgropa, dødsraten kommer til å bli enormt mye høyere enn ved vanlig influensa. Anonymkode: 497fe...88c 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mishka Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg er kanskje ikke jordmor, men jobber som sykepleier på mottak. Kan betrygge deg at koronapositive pasienter ikke sendes til fødeavdelinger. Selv om de er gravide, sendes de til medisinske avdelinger. Jeg kan bare anta, men tror nok neppe fødeavdelingene har større arbeidsbelastning enn deres vanlig drift. Helt klart kan fødende kvinner ha korona, men oddsene for det per nå har vært små. Å ha fødselsangst er helt normalt. Fint at du snart får snakket om dine bekymringer med en proff. Senk litt skuldrene. Dette skal gå bra. Lykke til! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare. Det er bare en influensaepidemi som vi har vært eneste år. Det er veldig langt igjen før vi er i nærheten av de verste influensaårene for noen år tilbake, som vi også håndterte med glans. Lykke til med fødselen! Anonymkode: 67b0a...dd5 🤦🏼♀️ Anonymkode: 91669...0c1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Mishka skrev: Senk litt skuldrene. Dette skal gå bra Dette er det mest meningsløse du kan si til en som faktisk har fødselsangst. Og du var sykepleier sa du? Anonymkode: 15b7c...7f3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Del Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, Mishka skrev: Jeg er kanskje ikke jordmor, men jobber som sykepleier på mottak. Kan betrygge deg at koronapositive pasienter ikke sendes til fødeavdelinger. Selv om de er gravide, sendes de til medisinske avdelinger. Jeg kan bare anta, men tror nok neppe fødeavdelingene har større arbeidsbelastning enn deres vanlig drift. Helt klart kan fødende kvinner ha korona, men oddsene for det per nå har vært små. Å ha fødselsangst er helt normalt. Fint at du snart får snakket om dine bekymringer med en proff. Senk litt skuldrene. Dette skal gå bra. Lykke til! Les forumsreglene! Det er ikke lov å utgi seg som helsepersonell! (Og joda, jeg skjønner at du skriver dette i god mening, men bare ha det i tankene at man ikke skal gjøre det😊) Anonymkode: d861a...298 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mishka Skrevet 12. mars 2020 #10 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er det mest meningsløse du kan si til en som faktisk har fødselsangst. Og du var sykepleier sa du? Anonymkode: 15b7c...7f3 Og du liker å ta ting ut av kontekst? Ja, jeg er sykepleier, skrev jeg. Lytte til, anerkjenne, trøste... Og gi håp. Hørt om det? Godnatt, hen kverulant 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mishka Skrevet 12. mars 2020 #11 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les forumsreglene! Det er ikke lov å utgi seg som helsepersonell! (Og joda, jeg skjønner at du skriver dette i god mening, men bare ha det i tankene at man ikke skal gjøre det😊) Anonymkode: d861a...298 Det visste jeg faktisk ikke. Tusen takk at du sier fra! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Del Skrevet 12. mars 2020 Er det første barnet? Har du familie eller venner andre plasser i landet? Hvis jeg hadde vært i samme situasjon, så hadde jeg sett ann situasjonen om en uke, og så vurdert å forflytte meg til et området med færre smittede og mindre trykk på sykehuset. Hvis situasjonen eksploderer neste uke, så ville jeg personlig, ikke oppholdt meg i feks Oslo eller Stavanger. (Ikke fordi jeg er redd for å bli smittet, men fordi jeg ville vært redd for lav bemanning pga evt omprioriteringer.) Som tvillinggravid ville jeg forhørt meg om mulighetene for et planlagt keisersnitt ved et mindre sykehus. Jeg synes dere skal kontakte jordmor, lufte bekymringene og be om råd. Ønsker dere lykke til med fødselen! 🌸 Anonymkode: d300f...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg også stresser. Står i fare for å føde prematurt barn, og de har jo som kjent problemer med lungene, som jo er de som er mest utsatt ved coronasmitte. Tenk om en av oss, eller en av barnepleiere Smitter barnet😬 Anonymkode: acc76...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Del Skrevet 12. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det første barnet? Har du familie eller venner andre plasser i landet? Hvis jeg hadde vært i samme situasjon, så hadde jeg sett ann situasjonen om en uke, og så vurdert å forflytte meg til et området med færre smittede og mindre trykk på sykehuset. Hvis situasjonen eksploderer neste uke, så ville jeg personlig, ikke oppholdt meg i feks Oslo eller Stavanger. (Ikke fordi jeg er redd for å bli smittet, men fordi jeg ville vært redd for lav bemanning pga evt omprioriteringer.) Som tvillinggravid ville jeg forhørt meg om mulighetene for et planlagt keisersnitt ved et mindre sykehus. Jeg synes dere skal kontakte jordmor, lufte bekymringene og be om råd. Ønsker dere lykke til med fødselen! 🌸 Anonymkode: d300f...c89 Det er det første barnet mitt. Jeg er ikke gravid med tvillinger da. Jeg har familie i nærheten, men alle er bosatt i Oslo. Jeg er som sagt ikke redd for å bli smittet, men mer redd for underbemanning og kaos på fødeavdelingen pga omprioriteringer.., Anonymkode: defe2...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg også stresser. Står i fare for å føde prematurt barn, og de har jo som kjent problemer med lungene, som jo er de som er mest utsatt ved coronasmitte. Tenk om en av oss, eller en av barnepleiere Smitter barnet😬 Anonymkode: acc76...18c Jeg er ikke redd for å bli smittet, tror det skal gå bra. De er veldig flinke til å håndtere smittede nå, men mer redd for underbemanning og feil som kan skje som følge av det. Anonymkode: defe2...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #16 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg har fått samtale med jordmor på mandag, vi tar det over telefon. Håper det hjelper mot angsten min, er fryktelig bekymret for underbemanning og kaos. Vet at sykehuset har besøksforbud og mannen får kun være med på selve fødselen, ikke barsel... Anonymkode: defe2...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 13. mars 2020 #17 Del Skrevet 13. mars 2020 20 timer siden, Mishka skrev: Jeg er kanskje ikke jordmor, men jobber som sykepleier på mottak. Kan betrygge deg at koronapositive pasienter ikke sendes til fødeavdelinger. Selv om de er gravide, sendes de til medisinske avdelinger. Jeg kan bare anta, men tror nok neppe fødeavdelingene har større arbeidsbelastning enn deres vanlig drift. Helt klart kan fødende kvinner ha korona, men oddsene for det per nå har vært små. Å ha fødselsangst er helt normalt. Fint at du snart får snakket om dine bekymringer med en proff. Senk litt skuldrene. Dette skal gå bra. Lykke til! Feil...det er ikke helt normalt å ha fødselsANGST... jeg har fødselsANGST og har fåty innvilget ks begge ganger 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moniak Skrevet 16. mars 2020 #18 Del Skrevet 16. mars 2020 Hei jenter. Kjenner at jeg begynner virkelig å bli stressa selv. Har termin i mai, der hvor ekspertene sier koronavirus vil bli på topp. Jeg er redd for smitte, for å føde alene, for å bli isolert og at den angsten kan påvirke fødselen. Ikke gøy å gå med klump i magen og kjenne at tårer presser i øynene når man føler på usikerheten rundt det. Er det flere som har termi i mai? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #19 Del Skrevet 16. mars 2020 Jeg skal bli satt i gang på torsdag denne uken og lurer på hva i alle dager jeg skal gjøre. Har en samboer som ikke er i form om dagen og hoster fælt, men de sjekker jo tydeligvis ikke annet enn risikogrupper som haster om dagen. Hvordan skal jeg vite om han/jeg er smittet og om vi må legges på isolat på sykehuset? Og hvordan sjekker de om sønnen vår eventuelt fått noe? Anonymkode: c82a2...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tension Skrevet 16. mars 2020 #20 Del Skrevet 16. mars 2020 On 3/12/2020 at 9:58 PM, AnonymBruker said: Ingen fare. Det er bare en influensaepidemi som vi har vært eneste år. Det er veldig langt igjen før vi er i nærheten av de verste influensaårene for noen år tilbake, som vi også håndterte med glans. Lykke til med fødselen! Anonymkode: 67b0a...dd5 Det burde ikke være mulig at det fortsatt er folk som sammenligner covid-19 med en influensa. Se på litt videoer fra Kina og Italia så skjønner du hva dette er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg