Gå til innhold

Hyttetur nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvert år er vi noen venninner som samles sammen for ei langhelg på hyttetur. Vi tar oss fri fra jobbene, pakker bilene og drar avgårde noen timer for en felles hyttetur. 

Vi bor på 2 ulike steder, noen slo seg ned på studiestedet etter endt studiet, og andre har flyttet hjem igjen. Uansett er vi alle invitert ei langhelg på hytta til ei av venninnene i gjengen vår. Denne langhelgen er nå neste helg. Pleier å være mellom 7 - 12 stk som får til å dra. 

Vi står på ski, går turer, lager mat sammen, strikker, spiller spill og slikt. Ville dere deltatt på denne i år, eller latt være på grunn av coronaen? 

Anonymkode: 2d724...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Flere skianlegg stenger også nå. Står i Dagbladet. 

Anonymkode: 61a75...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det mulig... 🙄Selvfølgelig ikke! 

Anonymkode: 3076a...f99

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvert år er vi noen venninner som samles sammen for ei langhelg på hyttetur. Vi tar oss fri fra jobbene, pakker bilene og drar avgårde noen timer for en felles hyttetur. 

Vi bor på 2 ulike steder, noen slo seg ned på studiestedet etter endt studiet, og andre har flyttet hjem igjen. Uansett er vi alle invitert ei langhelg på hytta til ei av venninnene i gjengen vår. Denne langhelgen er nå neste helg. Pleier å være mellom 7 - 12 stk som får til å dra. 

Vi står på ski, går turer, lager mat sammen, strikker, spiller spill og slikt. Ville dere deltatt på denne i år, eller latt være på grunn av coronaen? 

Anonymkode: 2d724...ec3

Bruk logikk så tror jeg du vet hva du skal gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge ingen av dere er smittet/har vært i kontakt med noen som er smittet eller burde sitte i karantene, så ser jeg ingen fare for å dra en tur på hytta.. får jo sikkert ikke gått på ski da alt er stengt.. men hvorfor ikke dra? Er jo akkurat som å sitte hjemme frisk, hadde jo møtt venner fordet

Anonymkode: 72097...0e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sansol
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge ingen av dere er smittet/har vært i kontakt med noen som er smittet eller burde sitte i karantene, så ser jeg ingen fare for å dra en tur på hytta.. får jo sikkert ikke gått på ski da alt er stengt.. men hvorfor ikke dra? Er jo akkurat som å sitte hjemme frisk, hadde jo møtt venner fordet

Anonymkode: 72097...0e9

Smitten er ute blant folk nå. Du risikerer å bære på smitten og spre den videre. Når så strenge tiltak som stenging av skoler er satt til verks, synes jeg folk kan greie å holde seg hjemme og med et minimum av kontakt med andre. Vi møter ikke venner om dagen. Er vi flinke nå, så kanskje vi greier å bremse ned smittespredning og belastningen på helsesvesenet vårt. Ikke vær ego i disse dager, tenk litt lengre enn egen nesetipp. Vi må alle ofre for at dette skal snu. Dropp den hytteturen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle vært på hyttetur i helgen med en studiegjeng hvor vi alle bor ulike steder i landet og kun sees denne ene helgen i året. Det er altså et helt år til jeg ser noen av dem igjen. 

Det ble selvsagt ingen hyttetur på oss denne gangen. Vi får ta det igjen til neste år i stedet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det med voksne folk? Nå har myndigheten gått ut og sagt at folk ikke skal dra på hytta. 

Klarer virkelig ikke voksne folk å tenke selv? 

Anonymkode: 2315c...a1e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Sansol skrev:

Smitten er ute blant folk nå. Du risikerer å bære på smitten og spre den videre. Når så strenge tiltak som stenging av skoler er satt til verks, synes jeg folk kan greie å holde seg hjemme og med et minimum av kontakt med andre. Vi møter ikke venner om dagen. Er vi flinke nå, så kanskje vi greier å bremse ned smittespredning og belastningen på helsesvesenet vårt. Ikke vær ego i disse dager, tenk litt lengre enn egen nesetipp. Vi må alle ofre for at dette skal snu. Dropp den hytteturen i år.

Det er ikke derfor man ikke skal dra på hytta. Min hytte ligger 3 mil fra her jeg bor, møter ingen på vei dit, kjører egen bil. Er ingen andre hytter i nærheten. Jeg møter flere på tur med hunden min i nabolaget eller på tur til postkassen. 

Men man bør ikke fra på hytten fordi om man blir alvorlig syk, vil det være vanskelig å få helsehjelp da det må revideres ambulanse eller helikopter. 

Anonymkode: 9a342...857

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det med voksne folk? Nå har myndigheten gått ut og sagt at folk ikke skal dra på hytta. 

Klarer virkelig ikke voksne folk å tenke selv? 

Nei, de har sagt at folk i karantene ikke må dra på hytte. Det er den offisielle meldingen vi har fått fra vår hyttekommune. 

Anonymkode: 3200a...644

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, Sansol said:

Vi eksponeres og sprer mindre smitte på hytten enn i byen. Er ikke i karantene og selv om man ikke har full oversikt har vi vært lite eksponert ved at vi ikke harvet i kontakt med smittede og vært nøye med håndvask og hatt lite kontakt med folk siste uke. Corona har ikle vært akutt og kjenner vi sykdom på vei, kjører vi ned igjen. Jeg tror det er en tabbe om folk blir igjen i byene. Ser lys i flere hytter, men vi kommer ikke til å besøke noen. 
Forholdet oss til offisiell melding om at folk i karantene måtte holde seg hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid

I Nesbyen sitter det to personer med corona på hytta si. Ikke like lett å få hjelp der om det skulle bli nødvendig. Hold dere hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan dere ikke blir hjemme og heller spille brettspill over Skype/Facetime? 

Anonymkode: 7288d...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minst mulig sosial kontakt. Det er anbefalingen fra NHI. 

Hvor vanskelig er det å forstå denne setn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de har sagt at folk i karantene ikke må dra på hytte. Det er den offisielle meldingen vi har fått fra vår hyttekommune. 

Nei. 

Helsedirektøren anbefalte at folk ikke drar på hytta. Tydelig beskjed på flere nyhetssendinger nå i kveld. Hvis alle "driter" i anbefalingene som kommer blir der tilslutt strengere tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...