Gjest GjestM Skrevet 13. juni 2005 #1 Skrevet 13. juni 2005 Hei! Er det noen "regel" for hvor lenge man bør amme per pupp, dvs hvor lang tid det tar før puppen er tom? Jeg har nyfødt jentebaby som oftest får en pupp per måltid, og da lar jeg henne amme til hun selv slipper taket og ikke virker interessert i mer. Dette kan ta fra 10-30 minutter (avhengig av pauser undervegs). Håper på svar!
Chiquita Skrevet 13. juni 2005 #2 Skrevet 13. juni 2005 Gjør det som passer deg og jenta di du. Så lenge det går greit for deg å amme (iie blir sår, el.l), så er det ikke noe i veien for å amme så lenge jenta di selv holder taket.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #3 Skrevet 13. juni 2005 Når det går en tre-fire sug før hun svelger, kan du regne med at det er ganske tomt i puppen.
Fibonacci Skrevet 13. juni 2005 #4 Skrevet 13. juni 2005 Det finnes ingen fasitsvar på det, gjør det du føler for du. Helsesøsteren hos oss mente at det skulle ta 5 minutter å tømme puppen, da var han 4 dager gammel, heldigvis hørte jeg ikke på henne og lot ham holde på så lenge han ville. Først nå, fra ca. 5-6 mnd., har han begynt å tømme puppen på bare noen minutter!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå