Gå til innhold

Vennebesøk og corona»fri»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har dere tenkt nå som skolene er stengt? 
skal dere la barna ha besøk av venner og sånt? Vi fikk skolestengt i dag og barna spurte om overnattingsbesøk med en gang. Så nå har vi ei jente på besøk for å overnatte. Er det innafor?

ingen smittede i denne kommunen enda, pg vi bor landlig.

Anonymkode: b5eec...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er innafor. Skolen er stengt fordi det er en «stor forsamling». Man kan møtes noen få mennesker sammen. Vi er ikke i isolat liksom. 

Anonymkode: dba90...603

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å holde ungene isolert fra andre barn i to uker. Hvis ikke er jo poenget med stengte skoler borte. For hvis a besøker b, som igjen besøker c, og som igjen besøker d, kan det føre til videresmitte av hele familier, som igjen smitter familier om de møter dem. Nå gjelder det å ta en for laget så det monner! 

Anonymkode: c341e...25f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, og her begrenser vi vennebesøk. Hadde nok ikke vært like streng om jeg bodde i din kommune dersom det ikke er påvist smitte der. Det virker som om barn kan være asymptomatiske/ha få symptomer så sjansen for å bringe det i hus blir større for hvert menneske som kommer innom. Det blir kjipt for alle, men her må vi tåle å ha det litt kjipt framover.

Anonymkode: 20cdf...ff6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo, og her begrenser vi vennebesøk. Hadde nok ikke vært like streng om jeg bodde i din kommune dersom det ikke er påvist smitte der. Det virker som om barn kan være asymptomatiske/ha få symptomer så sjansen for å bringe det i hus blir større for hvert menneske som kommer innom. Det blir kjipt for alle, men her må vi tåle å ha det litt kjipt framover.

Det skjønner jeg godt, hadde selvfølgelig gjort det samme om vi bodde i Oslo da jeg ser på alvorlighetsgraden som en god del større der :) 

vi får se ann. Om vi hører om smitte i kommunen så blir jeg nok strengere på besøkene.

Anonymkode: b5eec...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får leke sammen ute, men ikke være inne og spille o.l. Overnatting er utelukket.

Anonymkode: 827a7...f82

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg planlegger å holde ungene isolert fra andre barn i to uker. Hvis ikke er jo poenget med stengte skoler borte. For hvis a besøker b, som igjen besøker c, og som igjen besøker d, kan det føre til videresmitte av hele familier, som igjen smitter familier om de møter dem. Nå gjelder det å ta en for laget så det monner! 

Enig! Hold seg hjemme. En tur på fjellet er ok.Men ikke liggebesøk og være med venner. La de spille med headset digitalt(ps4 osv) og sosialisere der.. 

Anonymkode: c9b68...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,  det er IKKE innafor! Myndighetene sa kun nærmeste familie. Dette er ikke ferie, det er ALVOR! Herre...

Anonymkode: de96b...9b3

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei!!!!!  Hele hensikten med skolestengt og de andre tiltakene er å holde folk adskilt. Nå skal vi ikke møte andre, ha kvalitetstid innad i familien din. 

Overnattingsbesøk og vennebesøk er ikke greit. Barn kan spre smitte selv om de virker friske. Samfunnet trenger at vi holder oss adskilt nå. 

Vi har skole- og bhg barn og bor sentralt midt i et område med barnefamilier. Vi kommer til å isolere oss (og kose oss masse) hjemme i to uker nå. Barna får ikke leke med venner verken ute eller inne på 2 uker nå. Dette er viktig for å få bukt med spredningen. 

Anonymkode: 88ad5...773

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi Oslo hadde vinterferie i uke 8. De stedene med vinterferie og reising i uke 9 kommer rett bak, og snart er det mer synlig smitte der. Bra å gjøre tiltakene nå for å begrense spredningen. De er syke og smitter selv om de er «friske». 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke til å ha overnattingsbesøk eller annet besøk utenom de som bor i blokka. :) Heldigvis bor bestevennen til  guttungen her. Utenom det så blir det ikke noe. 

Ære være Youtube, Netflix, Roblox og internett generelt sett.:pls:

Of topic, men blir spennende og "leke" lærer neste uke,:icon_lol: Har fått en innholdsrik arbeidsplan som går over 3 uker...og har allerede fått høre at jeg nok blir strengere enn den vanlige læreren.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har tenåring, har diskutert med andre foreldre. Jentene kan møtes ute og gå tur eller jogge sammen på skogsveier, overnatting utgår, de skal ikke sitte tett sammen over en skjerm inne osv. 

Er overhodet ikke hysterisk, men det var dette med kollektivt ansvar. Veldig I-landsproblem å måtte endre på sosial omgang i 14 dager.... Det takler de fleste! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...