AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #61 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, jabx skrev: Man kan jo bestille dagligvarer på nett fra Kolonial.no og slikt? De leverer ikke hit jeg bor. Ingen slike som leverer til utkantstrøk. Anonymkode: 691c0...fd7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 12. mars 2020 #62 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, jabx skrev: Man kan jo bestille dagligvarer på nett fra Kolonial.no og slikt? Jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #63 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg må gå på jobb og er derfor utsatt for smitte, spiller da liten rolle om jeg drar i butikken i ny og ne. Handlet inn litt ekstra idag men kommer ikke til å være redd for å handle mat. Et sted må grensa gå! Anonymkode: f0058...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #64 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg bor i Danmark, og da statsministeren i går annonserte at hele Danmark "lukker ned" ble det i løpet av en knapp halvtime fullt i butikkene og resultatet var tomme hyller. Vi ble også beroliget om at det skulle være nok mat, og da jeg var på butikken i dag for å handle middag var det som de lovet mer enn nok mat i butikkene. Det er nok av alt om vi handler normalt. Anonymkode: f4eb1...b35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 12. mars 2020 #65 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg er i mot hamstring og hittil har jeg syntes at det er leit at folk gjør det, men etter å ha vært på butikken og sett at det blir tomt for varer tok jeg en handlerunde. Kjøpte en del ting jeg kunne slenge i frysen samt tørrvarer. Som sagt jeg er i mot hamstring men nå har det tatt helt av så det gjelder å sikre seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #66 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, Rosetelys skrev: Butikkene får stort sett varelevering hver dag. Det går nok helt fint. men hva når transporten stopper opp pga karantener og sykdom? Anonymkode: e3f04...7f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #67 Del Skrevet 12. mars 2020 Hadde ikke tenkt å handle i dag, men så leser jeg at folk omtrent tømmer butikkene. Vi har en med diabetes 1 i huset så vi måtte handle litt for å sikre oss sukker, honning og slikt som er livsviktig å ha i hus for en diabetiker. Så når noen hamstrer fører det til panikk og hamstringen tar av. Mange grådige og egoistiske mennesker her i landet. Anonymkode: 40112...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #68 Del Skrevet 12. mars 2020 Obs City Lade i ettermiddag: Tomt for egg, nesten tomt for melk, brød, yoghurt og de fleste meierivarer som rømme , fløte etc. Nesten tomt for hermetikk (de hadde kattemat) tomt for kjøttdeig og diverse. De hadde toalettpapir igjen, noen pakker iallfall. Helt utrolig å se folk handle stappfulle handlevogner, noen hadde to for sikkerhets skyld. Det så ut som folk handlet til jul og påske samtidig. Galskap! Vi dro til Meny i samme gata, de hadde det aller meste, selv om det var tynt i noen hyller. Vi hamstret ikke, bare vanlig ukeshandel. Anonymkode: e9de3...c80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imperfectionibus Skrevet 12. mars 2020 #69 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke kjøpt verken mel eller frosne grønnsaker hvor jeg bor nå. Brød har dem heller ikke, hverken frossent eller ferskt. Erna Solberg sa det var nok mat til alle, men har hun rett? Jeg har bare en halv pose mel hjemme, og får jo da uavhengig av karantene eller ikke nok vanlig mat som ikke er middag her hjemme. Har de virkelig nok av alt? Kan vi stole på det? Anonymkode: d0642...75d Hvorfor har du så lite hjemme? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #70 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Hvorfor har du så lite hjemme? Mel er da en bruks vare. Selv handler jeg det hver uke, men baker jo brød hver uke også. Så da står jo ikke melet der til pynt liksom. Anonymkode: 691c0...fd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #71 Del Skrevet 12. mars 2020 Kanskje griske folk kan kjenne litt på sult.. det skader ikke.. det hele er et hysteri uten like.. det varer ikke lenge. Vent og se. Anonymkode: 8eec9...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #72 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, Jerry Lee skrev: De store butikk-kjedene advarer mot panikkhamstring. De sier det er unødvendig for lagrene er enorme og leveranser går som normalt. Helt til sjåførene blir satt i karantene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #73 Del Skrevet 12. mars 2020 38 minutter siden, 000VF000 skrev: Jeg er i mot hamstring og hittil har jeg syntes at det er leit at folk gjør det, men etter å ha vært på butikken og sett at det blir tomt for varer tok jeg en handlerunde. Kjøpte en del ting jeg kunne slenge i frysen samt tørrvarer. Som sagt jeg er i mot hamstring men nå har det tatt helt av så det gjelder å sikre seg. Det er jo nettopp reaksjoner som dette som gjør at det blir tomt... Det er viktig at de fleste holder hodet kaldt og faktisk bare kjøper det de trenger, så det er nok til alle. Anonymkode: 63663...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #74 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Helt til sjåførene blir satt i karantene. Du? Da er det uendelig mange som setter fra seg lastebilene og kjører trailere for produsent til butikk. Og....er det ikke fri flyt av arbeidskraft? Pøs på med østeuropeiske sjåfører. Om det blir nød, hvilket jeg ikke tror. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #75 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Hvorfor har du så lite hjemme? Nei det er vel fordi at jeg hadde brukt en del mel i forrige uke og ikke kjøpt inn nytt. Ellers har jeg jo til middag og litt, så jeg sulter jo ikke. Det var heller ikke poenget. Ts Anonymkode: d0642...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #76 Del Skrevet 12. mars 2020 Kutt ut dette tullet da dere. De har sagt at lagrene er fulle så butikkene får inn igjen. Vi handlet for 5500 kr i stad. Var begynt å gå tomt på coop men nå har vi ihvertfall til over helgen. Anonymkode: 5e3b7...171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 12. mars 2020 #77 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: Du? Da er det uendelig mange som setter fra seg lastebilene og kjører trailere for produsent til butikk. Og....er det ikke fri flyt av arbeidskraft? Pøs på med østeuropeiske sjåfører. Om det blir nød, hvilket jeg ikke tror. Sjåfører vil det være mangel på om det er mangel på dem. Hvilket firma de kjører for spiller liten rolle. Alle som kommer fra utlandet til Norge skal bli satt i karantene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #78 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kutt ut dette tullet da dere. De har sagt at lagrene er fulle så butikkene får inn igjen. Vi handlet for 5500 kr i stad. Var begynt å gå tomt på coop men nå har vi ihvertfall til over helgen. Anonymkode: 5e3b7...171 Så bra for dere da. Ts Anonymkode: d0642...75d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 12. mars 2020 #79 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo nettopp reaksjoner som dette som gjør at det blir tomt... Det er viktig at de fleste holder hodet kaldt og faktisk bare kjøper det de trenger, så det er nok til alle. Anonymkode: 63663...a17 Delvis enig. Ja det er reaksjoner som gjør at det blir tomt, men saueflokken har allerede bestemt seg. Hyllene er allerede tomme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #80 Del Skrevet 12. mars 2020 Det var bare trist å gå på den lokale butikken i stad. Jeg vet jo omtrent hva folk pleier å handle når jeg er innom, få store handlekurver der. Nå handlet alle flere bæreposer med mat, og det var tomt for veldig mye. Så da har noen masse mat, da, bare litt trist for alle de som ikke fikk handlet det de trengte og nå er i karantene. Det må jo ende opp med at karantene brytes. Og de som nevner kolonial.no, jeg sjekket levering her i Oslo, første mulige var tirsdag neste uke. Anonymkode: 1f87a...f2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg