AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #61 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg vil ikke si at jeg hamstret i dag. Jeg tok én pakke havregryn, én pakke doruller og så videre. Men jeg handlet det som er mitt vanlige forbruk (bor alene) for to uker, slik at jeg slipper å gå på butikken før om 14 dager. Selv om jeg da gikk ut med to fulle handleposer, vil jeg ikke si at det er hysterisk... men folk får mene det om de vil 🙂 Anonymkode: 3435a...96a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #62 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: For å presisere, vi har altså vært på både jobb og butikk i litt over en uke siden vi kom hjem. Pleier å helgehandle fredagen, men i dag ble det torsdag i stedet, og sørget for å ha til alle karantenedagene. Anonymkode: e3f90...50b Kødder du??? Dette er jo ulovlig. Anonymkode: 884f3...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mars 2020 #63 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, Prelunia skrev: Var nettopp på butikken i nærheten.. Der var det slosskamp om dorullene som var igjen... 🤦♀️ tre personer som krangla om hvem som var der først og at den ene hadde tatt for mange.. Hvis en tulling forsyner seg av mange pakker med dorull så burde vedkommende jekkes ned et par hakk. Det får være måte på egoisme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cezanne Skrevet 12. mars 2020 #64 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er jo trippel trumf ))) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #65 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg var innom Europris en tur tidligere i dag for å kjøpe sjokolade, og da var det flere som kjøpte mange store dunker med vann, og noen kjøpe tomme dunker til å fylle vann i. Hva er greia med det, egentlig..? Anonymkode: 83457...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #66 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dumme nordmenn😊 Jeg har hamstret, og skal nå være i «karantene» i to uker. Men dere oppfordrer jo til at folk skal handle/omgås hverandre alle dager🤣 Det er NÅ vi bør isolere oss, for nettopp å hindre smitten i å spre seg HVER DAG. Anonymkode: 156c3...008 Det er dummere å springe ut i panikk alle mann samtidig, enn å dra på en butikk en dag det er roligere og færre folk. Så lenge man har god håndhygiene, ikke tar seg selv i trynet, holder seg unna folk og er bittelitt oppegående så er man trygg nok til å ta seg en tur innom butikken. Hygiene er det siste folk tenker på når de løper ut i panikk for å hamstre, det er mer smittefarlig. Så kos deg i karantene, for hysteriet kan ha gjort deg syk! Anonymkode: cfd2a...41f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #67 Del Skrevet 12. mars 2020 Tror folk at det er pandemisk diaré som er løs?? Anonymkode: 42e12...71c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #68 Del Skrevet 12. mars 2020 Ja samme i Stavanger, det er like fullt på parkeringsplassene til div mat-butikker som om det var lille julaften! Helt hinsides! Folk rapporterer om tomme hyller for melk, mel og gjær! Anonymkode: 0cd66...592 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #69 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror folk at det er pandemisk diaré som er løs?? Anonymkode: 42e12...71c Det er litt monkey see, monkey do greie. I Kina var det et toalettpapir-problem fordi de ikke hadde nok. Sloss kamp i Australia fordi folk ble hysteriske, så gikk Amerikanerne bananas og nå har det smittet over til Norge. Dette med toalettpapir-hamstring har vært stort på både tik tok og reddit i flere uker nå. Så ikke rart at nordmenn klikker i vinkel, og jeg tror ikke halvparten vet hvorfor de kjøper så mye en gang. Igjen, Monkey see, monkey do. Anonymkode: cfd2a...41f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #70 Del Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, BiancaWhite skrev: Men, hvis det er så mye mennesker der...det må da være stedet å gå for å bli smittet? Der mennesker samler seg samler smitten seg Ikke sant. Det er ikke det lureste å stille seg i en lang kø, stå og vente med potensielle smittebærere. Da hadde jeg heller ventet til jeg faktisk måtte handle, og da regner jeg med at de fleste har blitt ferdig med å fråtse i panikk og at jeg unngår masse folk. Jeg var innom meny før jeg gikk på forelesning i dag, da var det også mer folk der enn vanlig (med tanke på at det var 08 på morgenen) og fikk handlet i fred. Regner med at folk løp ned butikkene etter pressekonferansen med Erna og Bent Høie. Anonymkode: b88ea...081 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #71 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg kommer til å handle tidlig eller sent i morgen. Minst folk. Anonymkode: 42e12...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #72 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså HERREGUD for et oppstyr. Jeg skulle bare kjøpe meg en middag på vei hjem kl. 14, men da jeg kom til butikken var det mer kø enn på polet 16 mai.. Han ene i butikken gikk med GASSMASKE. Jeg ble direkte flau av å være kunde i dag. Anonymkode: 9134f...0fe Den gassmasken har jeg forståelse for 😄Hadde aldri oppsøkt en stappfull butikk nå som viruset herjer, men hadde jeg gjort det så kanskje jeg ville tatt på meg en gassmaske (eller ikke) 🤣 Anonymkode: b88ea...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #73 Del Skrevet 12. mars 2020 Omsetningen går opp hos oss uten tvil. Folk hamstrer uten at det er behov og vi får ut masse varer fra overfylt lager og varer som har stått i ro i butikken... Nå får vi ryddet opp skikkelig. Og varer mangles ikke. Om en ser bort fra munnbinn og antibac da, men vi får leveringer to ganger i uken som vanlig så null stress. Anonymkode: 10ea3...26c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #74 Del Skrevet 12. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var innom Europris en tur tidligere i dag for å kjøpe sjokolade, og da var det flere som kjøpte mange store dunker med vann, og noen kjøpe tomme dunker til å fylle vann i. Hva er greia med det, egentlig..? Anonymkode: 83457...dd2 Kanskje de tror at corona kommer i drikkevannet til slutt. Vi selger litervis vann nå... Vi selger til vanlig en palle i måneden. Til nå har vi solgt 3 paller denne uken. Anonymkode: 10ea3...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #75 Del Skrevet 12. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt monkey see, monkey do greie. I Kina var det et toalettpapir-problem fordi de ikke hadde nok. Sloss kamp i Australia fordi folk ble hysteriske, så gikk Amerikanerne bananas og nå har det smittet over til Norge. Dette med toalettpapir-hamstring har vært stort på både tik tok og reddit i flere uker nå. Så ikke rart at nordmenn klikker i vinkel, og jeg tror ikke halvparten vet hvorfor de kjøper så mye en gang. Igjen, Monkey see, monkey do. Anonymkode: cfd2a...41f Hahahaha, huff! Takk for en god latter 😅 Mennesker, as. Anonymkode: b88ea...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #76 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omsetningen går opp hos oss uten tvil. Folk hamstrer uten at det er behov og vi får ut masse varer fra overfylt lager og varer som har stått i ro i butikken... Nå får vi ryddet opp skikkelig. Anonymkode: 10ea3...26c Ikke så galt at det ikke er godt for noe 😅 Anonymkode: b88ea...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #77 Del Skrevet 12. mars 2020 Anonymkode: 10ea3...26c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #78 Del Skrevet 12. mars 2020 Mannen min er i risikogruppen. Takk Gud for at vi handlet for 1 uke siden. Vi sitter i «frivillig karantene». Og det er godt å sitte her med forsyninger vi trenger en stund fremover istedenfor å være i butikkene nå hvor det er fullt kaos og spredning i samfunnet. For mange handler det om annet enn hysteri. Mange av oss har syke medlemmer som ikke kan bli utsatt for smitte å da må man være føre var. Man trenger ikke handle joika boller til 10.000kr men er lurt at de som er i risikogruppen er føre var og handler det nødvendige tidlig så man kan slippe å gå ut. Anonymkode: e8900...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #79 Del Skrevet 12. mars 2020 Vi bor 20 min fra svenskegrensen, så vi dro en kjapp tur dit i dag. Det var en del folk, men langt fra kaos. Butikkene er større der så man fikk gå i fred og ingen hyller var tomme. Fikk tak i det vi trengte, kjøpte litt ekstra tørrvarer ellers handlet vi som til en ukeshandel. Anonymkode: d571b...676 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 12. mars 2020 #80 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er jo ikke en ordinær torsdag, det er trippeltrumf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg