AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #41 Del Skrevet 13. mars 2020 Ungdommen henger rundt på sentret allerede! Så bra tiltak fra regjeringen gitt! Stenger man senteret er mye gjort for da har man ikke noe steder å møtes. Da blir det også mindre folk på offentlig transport (både fra kunder og ansatte som har behov for det)! Anonymkode: 9b82e...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 13. mars 2020 #42 Del Skrevet 13. mars 2020 12 timer siden, Drizzt skrev: Heller redusert åpningstid. For at det skal ha effekt må hele byen stenges med portforbud, osv. HBO og Netflix bør bli gratis 😄 Det har blitt redusert åpningstid på kjøpesenteret vårt. Det er åpent fra 10-18 hver dag, utenom dagligvarebutikkene og apoteket, som har vanlig åpningstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ishm Skrevet 13. mars 2020 #43 Del Skrevet 13. mars 2020 Tenkte selv å dra til senteret før moren min stoppa meg må si man blir fristet når man sitter hjemme og kjeder seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #44 Del Skrevet 14. mars 2020 Helt enig! Jobber selv i butikk, og har vært på jobb de siste dagene. Har vært utrolig ubehagelig å måtte stå der med kunder man ikke vet om egentlig er i karantene eller bærer viruset uten å vise tydelige symptomer. Jeg syns det er høyst unødvendig å holde butikker åpne når alt av skoler og barnehager stenges. Dette fører til at de som sitter hjemme og ikke har noe å gjøre heller trekker til butikkene, til tross for at det er anbefalt å holde seg hjemme. Hvem har egentlig behov for å kjøpe nye klær eller sko i den situasjonen vi er i nå? Jeg tror ikke folk har forstått hvor alvorlig dette egentlig er, eller så tenker de bare at "det skjer ikke med meg". Hvis vi faktisk skal stoppe smitten, må vi faktisk følge rådene vi blir gitt av myndighetene og slutte å være så sinnsykt opptatt av oss selv. Anonymkode: 80e81...238 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #45 Del Skrevet 14. mars 2020 På 13.3.2020 den 3.19, AnonymBruker skrev: Skal det være effektivt smittevern, må nær sagt alt stenges, det er lite hjelp i at bare noe stenges, derfor bør kjøpesenter stenges, på linje med treningssenter, frisør, restaurant osv. Det er ikke noe mer viktig at en klesbutikk holder åpent. Butikkansatte er også blant de med aller dårligst lønn, derfor lite interessant å føle at man spiller rulett med helsa for smuler. Anonymkode: 0b283...4c7 Ja, de tjener dårlig, hvordan tror du det blir å klare seg med nesten 40% lavere inntekt da... Anonymkode: 12c21...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #46 Del Skrevet 14. mars 2020 På 13.3.2020 den 4.06, AnonymBruker skrev: Aner ikke, men det er også noe som skjer i Oslo. Den informasjonen vi har fått er for at det ikke skal spre smitte og man ønsker å begrense tilgangen til senteret. Vi har fått varsel om at det kommer til å bli permitteringer og at rundt 50-60 % hos oss vil bli permittert. Det er skikkelig kjipt, men sånn er det. Jeg vil tro at det er flere, også i Bergen, som har fått samme beskjeden da det ikke er samme behov for ansatte lengre. Anonymkode: fece6...544 De øker jo bare mengden folk på kortere tid. Smittefaren blir jo større. Hvor er logikken til folk? Anonymkode: b460d...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #47 Del Skrevet 14. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Jobber selv i butikk, og har vært på jobb de siste dagene. Har vært utrolig ubehagelig å måtte stå der med kunder man ikke vet om egentlig er i karantene eller bærer viruset uten å vise tydelige symptomer. Jeg syns det er høyst unødvendig å holde butikker åpne når alt av skoler og barnehager stenges. Dette fører til at de som sitter hjemme og ikke har noe å gjøre heller trekker til butikkene, til tross for at det er anbefalt å holde seg hjemme. Hvem har egentlig behov for å kjøpe nye klær eller sko i den situasjonen vi er i nå? Jeg tror ikke folk har forstått hvor alvorlig dette egentlig er, eller så tenker de bare at "det skjer ikke med meg". Hvis vi faktisk skal stoppe smitten, må vi faktisk følge rådene vi blir gitt av myndighetene og slutte å være så sinnsykt opptatt av oss selv. Anonymkode: 80e81...238 Alle butikker burde stenges ved lov i minst 6 måneder. Samtidig må det settes i verk umiddelbart portforbud som gjelder hele døgnet, og de som trosser forbudet, bør drepes straks de oppdages av politi eller militære som patruljerer. Portforbudet bør i første omgang gjøres gjeldende for 6 mnd eller mer. De som isoleres etter påvist smitte, bør holdes isolert i flere år, da ingen vet om viruset kan komme tilbake igjen. Politi og militære må gis all makt. Lovverket må avvises. Anonymkode: 3cb0c...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg