Gå til innhold

På tide å stenge kjøpesentre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Bergen har et av de største (om ikke det største) kjøpesenteret endret åpningstidene til 10-18 også i hverdager. 

Anonymkode: a27c6...3eb

Hva skal det være godt for? 

Anonymkode: 0b283...4c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det synes jeg så absolutt de burde gjøre. 

Anonymkode: 00bd9...08b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker said:

I Bergen har et av de største (om ikke det største) kjøpesenteret endret åpningstidene til 10-18 også i hverdager. 

Anonymkode: a27c6...3eb

I Tromsø også.

Anonymkode: 6c073...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kjøpesenter og her hvor jeg jobber er der knapt en kunde om dagen. Vi går ikke konkurs, men jeg er litt redd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går an å legge føringer på hvor mange man lar være inne om gangen, akkurat som man skal ha kontroll med hvor mange man slipper inn på bybane/buss i Bergen.

Anonymkode: e941e...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro det er for å avlaste de ansatte som gjerne har ansvar for barn som ikke har noe sted å være. Kanskje de tenker det er et par timer mindre folk må skaffe barnepass? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Nei, vi kan virkelig ikke stenge alt. Da går jo alt konkurs. Men man kan ta forhåndsregler med ekstra håndvask og antibac

Skal det være effektivt smittevern, må nær sagt alt stenges, det er lite hjelp i at bare noe stenges, derfor bør kjøpesenter stenges,  på linje med treningssenter,  frisør, restaurant osv. Det er ikke noe mer viktig at en klesbutikk holder åpent.

Butikkansatte er også blant de med aller dårligst lønn, derfor lite interessant å føle at man spiller rulett med helsa for smuler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må på Normal imorgen og har jo litt lyst å kikke litt også, være varsom og sprite hender ofte.  Blir rart å se et nesten tomt senter....

Anonymkode: aeb88...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Kittykat skrev:

Helt enig med deg. Var på kjøpesenteret i dag og det var stappfullt. Alle butikker utenom dagligvare og apotek, burde holde stengt inntil videre.

Jeg jobber på et kjøpesenter og i går så var de eneste stedene som var stappfulle apoteket og matbutikken. Matbutikken hadde kø som var enorm HELE jævla dagen. Jeg ser inn i matbutikken fra der jeg jobber. Resten av senteret var helt dødt hele dagen. Om dette fortsetter så er det veldig mange bedrifter som kommer til å gå konkurs. :) 

Anonymkode: fece6...544

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke, men det er også noe som skjer i Oslo. Den informasjonen vi har fått er for at det ikke skal spre smitte og man ønsker å begrense tilgangen til senteret. 

Vi har fått varsel om at det kommer til å bli permitteringer og at rundt 50-60 % hos oss vil bli permittert. Det er skikkelig kjipt, men sånn er det. :) Jeg vil tro at det er flere, også i Bergen, som har fått samme beskjeden da det ikke er samme behov for ansatte lengre. 

Anonymkode: fece6...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller redusert åpningstid. For at det skal ha effekt må hele byen stenges med portforbud, osv. HBO og Netflix bør bli gratis 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok det blir full nedstenging og portforbud i alle byene ganske snart. Mest fordi det vil være for fristende for unge uten aktivitetstilbud, hjemløse, tiggere osv å oppholde seg på kjøpesentrene etterhvert som alt annet er stengt. 

Anonymkode: 7000e...dac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begrenser tilbudet og dermed antall mennesker. Det er mulig det også er økonomiske årsaker bak. På "mitt" senter er det knapt en kunde om dagen; på 12 timer har vi kanskje 10 handlende mennesker. Butikker kommer ikke til å klare seg hvis dette fortsetter.

Anonymkode: 11cbe...13a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal det være effektivt smittevern, må nær sagt alt stenges, det er lite hjelp i at bare noe stenges, derfor bør kjøpesenter stenges,  på linje med treningssenter,  frisør, restaurant osv. Det er ikke noe mer viktig at en klesbutikk holder åpent.

Butikkansatte er også blant de med aller dårligst lønn, derfor lite interessant å føle at man spiller rulett med helsa for smuler.

Men noe må da holdes åpent. Butikkene må ha holdes åpent. Synes dette begynner å bli litt vel hysteriskt. Mat butikkene må ha holdes åpent. Håper de slutter med dette hysteriet her. Ja, det er en sykdom, men det er en vanlig forkjølelse luftveis forkjølelse har jeg lest. Er ikke så livsfarlig som mediene skal ha det til. Ja noen dør, men det er de med dårligst immunforsvar. Myndighetene kunne heller ha brukt tiden på å finne ei vaksine mot dette akkurat sommmed svineinfluensa. Kan ikke huske at butikkene stenges når det var svineinfluensa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Nei, vi kan virkelig ikke stenge alt. Da går jo alt konkurs. Men man kan ta forhåndsregler med ekstra håndvask og antibac

Antibac? Det har det jo ikke vært mulig å få tak i et par uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hulderen skrev:

Antibac? Det har det jo ikke vært mulig å få tak i et par uker nå.

Ok. Noe må da være igjen. Ellers får man kanskje lage sin egen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 12.3.2020 den 15.10, Cinnamondiva skrev:

Man kan ta forholdsregler, iallfall.

Anonymkode: b70bd...af5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Men noe må da holdes åpent. Butikkene må ha holdes åpent. Synes dette begynner å bli litt vel hysteriskt. Mat butikkene må ha holdes åpent. Håper de slutter med dette hysteriet her. Ja, det er en sykdom, men det er en vanlig forkjølelse luftveis forkjølelse har jeg lest. Er ikke så livsfarlig som mediene skal ha det til. Ja noen dør, men det er de med dårligst immunforsvar. Myndighetene kunne heller ha brukt tiden på å finne ei vaksine mot dette akkurat sommmed svineinfluensa. Kan ikke huske at butikkene stenges når det var svineinfluensa

Så det har du lest? Da tenker jeg vi kan høre på deg. Gir du beskjed til Kina og Italia? At de må roe litt ned. Tror det er noen forskere og spesialister som er skikkelig nervøse for dette som trenger å bli beroliget av deg nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

For en ekspert uttalelse!! Helt på nivå med en viss president!!

Anonymkode: 00bd9...08b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox
På 12.3.2020 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Siden masse annet nå stenger ned, bør også kjøpesentre, med unntak av matbutikker og apotek,  nå stenges ned. Der er det langt mer enn 50-100 mennesker og flere blir det dersom disse blir fristeder som folk kommer til å oppsøke i kjedsomhet når de er hjemme fra jobb og skole.

Helt enig! Som du nevner nå som alt er stengt og kjedsomheten vil ta over for å møte på noen venner og bekjente vil jo øke betraktelig. Kjøpesentrene bør man holde seg langt unna i disse dager. Når det blir så mange så er man såpass nærme hverandre. Ifølge Tyskland så var det en som gikk innom bussen som var smittet (uten å være klar over det?) og smittet flere personer av de som satt på bussen. Så hold god avstand til hverandre om du ikke vil bli smittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...