Gå til innhold

På tide å stenge kjøpesentre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siden masse annet nå stenger ned, bør også kjøpesentre, med unntak av matbutikker og apotek,  nå stenges ned. Der er det langt mer enn 50-100 mennesker og flere blir det dersom disse blir fristeder som folk kommer til å oppsøke i kjedsomhet når de er hjemme fra jobb og skole.

Anonymkode: 0b283...4c7

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig der! Viktig å unngå spredning og nå som skoler og b.hage er stengt, samles folk seg på kjøpesentrene.

Anonymkode: f68b8...02e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kan virkelig ikke stenge alt. Da går jo alt konkurs. Men man kan ta forhåndsregler med ekstra håndvask og antibac

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm, dette må vi tenke på. Vi kan ikke ta noen beslutninger ennå. Dette skal drøftes og analyseres. Vi setter opp et møte ang. dette 1. April.

- Norske politikere

Anonymkode: b4811...e60

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir vanskelig å stenge kjøpesentre. Butikker må betale leie og lønn, og må ha inntekter. Kan bli mange konkurser dersom alt skal stenges.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da burde man heller stenge ned hele byer. Like mange folk som ferdes ut. Bare tenk alle som reiser til hyttefeltene sine fordi de mener det er best.  

Anonymkode: 32c4b...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden masse annet nå stenger ned, bør også kjøpesentre, med unntak av matbutikker og apotek,  nå stenges ned. Der er det langt mer enn 50-100 mennesker og flere blir det dersom disse blir fristeder som folk kommer til å oppsøke i kjedsomhet når de er hjemme fra jobb og skole.

Anonymkode: 0b283...4c7

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig der! Viktig å unngå spredning og nå som skoler og b.hage er stengt, samles folk seg på kjøpesentrene.

Anonymkode: f68b8...02e

Hvis enkelte virkelig tror de nå får 14 dagers betalt hjemmeferie så bør de tenke en gang til. Hjemmekontor og skolevirksomhet vil bidra til at all den jobb og skole som ikke er avhengig av fysisk tilstedeværelse på et arbeidssted eller en skole bare utføres fra den enkeltes hjem.

Anonymkode: ca03c...a9f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis enkelte virkelig tror de nå får 14 dagers betalt hjemmeferie så bør de tenke en gang til. Hjemmekontor og skolevirksomhet vil bidra til at all den jobb og skole som ikke er avhengig av fysisk tilstedeværelse på et arbeidssted eller en skole bare utføres fra den enkeltes hjem.

Anonymkode: ca03c...a9f

Hvordan tenker du å stoppe alle elever på vgs, ungdomsskole, og de eldste på barnetrinnet fra å forlate hjemmene sine og henge med venner på kjøpesentre?

Anonymkode: 6c073...4a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker du å stoppe alle elever på vgs, ungdomsskole, og de eldste på barnetrinnet fra å forlate hjemmene sine og henge med venner på kjøpesentre?

Sønnen min kommer  ihvertfall til å få oppgaver digitalt via It`s learning, så noe skolearbeid må de gjøre. Vil tro at skolene har en eller annen form for digital innsjekk om morgenen. Men tviler ikke på at flertallet anser dette som ekstra fridager.

Anonymkode: 352b1...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter får oppgaver som skal leveres innen kl. 14, og hvis de ikke gjør det, får de fravær. 

Anonymkode: b7aad...901

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sønnen min kommer  ihvertfall til å få oppgaver digitalt via It`s learning, så noe skolearbeid må de gjøre. Vil tro at skolene har en eller annen form for digital innsjekk om morgenen. Men tviler ikke på at flertallet anser dette som ekstra fridager.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Min datter får oppgaver som skal leveres innen kl. 14, og hvis de ikke gjør det, får de fravær. 

Anonymkode: b7aad...901

Hvilke trinn går de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som har nett på hytta kan vel like gjerne jobbe fra hytta. 

Anonymkode: 937cd...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber ikke på et kjøpesenter, men et stort varehus og håper inderlig at butikken vår stenges. Jeg har ikke lyst til å stå i kassen dag inn og dag ut og bli hosta i trynet av kunder. Ja, kunder hoster meg midt i trynet uten å holde seg for munn eller snu seg vekk! Det er alltid ekkelt, men ekstra ekkelt nå som man ikke vet om de har viruset eller ikke... Nesten ikke vært noen kunder heller de siste dagene, ingen som trenger å handle det meningsløse søplet vi selger nå, det kan vente! Jeg bare står på jobb og venter på å bli syk, er så meningsløst. 

Anonymkode: 3166e...97d

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber ikke på et kjøpesenter, men et stort varehus og håper inderlig at butikken vår stenges. Jeg har ikke lyst til å stå i kassen dag inn og dag ut og bli hosta i trynet av kunder. Ja, kunder hoster meg midt i trynet uten å holde seg for munn eller snu seg vekk! Det er alltid ekkelt, men ekstra ekkelt nå som man ikke vet om de har viruset eller ikke... Nesten ikke vært noen kunder heller de siste dagene, ingen som trenger å handle det meningsløse søplet vi selger nå, det kan vente! Jeg bare står på jobb og venter på å bli syk, er så meningsløst. 

Anonymkode: 3166e...97d

Samme her! Jobber i butikk (ikke mat) og kundene snufser og betaler med kontanter. 

Anonymkode: edb1f...a28

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bør kjøpesenter stenges! Ren idioti å ikke gjøre det. Vi vet at her finnes mange som ikke innehar nok kapasitet til å forstå at man ikke drar dit, av seg selv. Så derfor bør regjeringen kreve stenging. Noe annet vil fort medføre mer utgifter for butikkene enn noen uker stenging.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elever vgs får digital undervisning, ihvertfall. De har ikke «fri».

Anonymkode: e941e...308

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

betaler med kontanter. 

Anonymkode: edb1f...a28

Og så sier man i beredskapsplanen at det er viktig med litt kontanter. HVA skjer hvis elektronisk betaling ikke funker? Da blir det vel en enda større krise for folk i dag har knapt kontanter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Var på kjøpesenteret i dag og det var stappfullt. Alle butikker utenom dagligvare og apotek, burde holde stengt inntil videre.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Bergen har et av de største (om ikke det største) kjøpesenteret endret åpningstidene til 10-18 også i hverdager. 

Anonymkode: a27c6...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...