Gjest WhisperingWind Skrevet 12. mars 2020 #61 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, Albbas skrev: Tolker jeg det riktig, at man i utgangspunktet bare har 10 dager? Så hvis man bruker omsorgspenger nå er man fucka resten av året når det gjelder vanlig sykdom hos barna? Jeg aner ikke. Dette er jo unntakstilstand og satt igang i dag. Vil tro det blir gjort ny vurdering om 14 dager når vi vet mer om utviklingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 12. mars 2020 #62 Del Skrevet 12. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal barna gjøre av seg når barnehagen krever minst 4 uker ferie per sommer, og flere barnehager er stengt? Anonymkode: cfdc8...a61 Har barn i dag virkelig så dårlig fantasi at de ikke er i stand til å finne på ting der de bor ? Det var sommerferier da jeg var barn hvor vi bare var hjemme i byen der jeg bor, og verken jeg eller venner hadde noe problem med å finne på ting selv om vi bare var hjemme og ikke på ferie i utlandet eller et annet sted i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #63 Del Skrevet 12. mars 2020 Det vil komme noen ordninger på banen etterhvert. Dessuten varer ikke dette evig. Det er viktig at ikke barn samles for da kommer vi ikke lenger i coronadugnaden. Far, mor, familie får dele dagene barnet trenger pass. Anonymkode: 403e6...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #64 Del Skrevet 12. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til å prøve å få korona. Hvis jeg eller barnet er syke, så har jeg krav på sykemelding og da får jeg betalt. Jeg er alenemor og har rett og slett ikke råd til å ta ulønnet perm. Anonymkode: fcf12...45f Du må jo bare ta ut egenmelding med en gang, så kommet du i karantene. Dust å tenke at du MÅ ha krorona, de sjekker jo ikke for det en gang. Bare si at du snufser l8tt så får du sykemelding. Anonymkode: dc0eb...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #65 Del Skrevet 12. mars 2020 Skaff dere en dagmamma. Anonymkode: 432f7...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #66 Del Skrevet 12. mars 2020 5 hours ago, Chroma said: Grusomt for de som ikke har mulighet til å forandre arbeidstidens sine og som vil slite økonomisk som følge av dette. Absolutt, men om det fører til en betraktelig reduksjon i smittefare så mener jeg at det faktisk er verd det. Selv om jeg ikke deltar i hysteriet og panikken i det hele tatt. Anonymkode: c97cd...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #67 Del Skrevet 12. mars 2020 10 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Har barn i dag virkelig så dårlig fantasi at de ikke er i stand til å finne på ting der de bor ? Det var sommerferier da jeg var barn hvor vi bare var hjemme i byen der jeg bor, og verken jeg eller venner hadde noe problem med å finne på ting selv om vi bare var hjemme og ikke på ferie i utlandet eller et annet sted i Norge. Det er så, men her var problemet foreldre som tar ut ferie nå og dermed må jobbe om sommeren. Barnehagebarn kan ikke være alene hjemme, selv med god fantasi. Anonymkode: c2bf4...9be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #68 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har mulighet til hjemmekontor. Så da har jeg forstått jeg ikke kvalifiserer til omsorgspenger. Men jeg kommer jo til å bli fullstendig koko, jobbe 100% med to små hjemme og hun ene skal i tillegg gjøre skolearbeid hun trenger hjelp med... selv om jeg selvsagt forstår hvorfor. Anonymkode: 5c3e8...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #69 Del Skrevet 12. mars 2020 Her blir ungene sendt på skole og barnehage.. De har åpent for de få som har jobber som krever det. Jeg jobber i helsevesenet, og mannen er i full beredskap på sin jobb Anonymkode: e98e4...211 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 12. mars 2020 #70 Del Skrevet 12. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt, men om det fører til en betraktelig reduksjon i smittefare så mener jeg at det faktisk er verd det. Selv om jeg ikke deltar i hysteriet og panikken i det hele tatt. Anonymkode: c97cd...fa7 Helt enig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #71 Del Skrevet 12. mars 2020 40 minutter siden, Albbas skrev: Tolker jeg det riktig, at man i utgangspunktet bare har 10 dager? Så hvis man bruker omsorgspenger nå er man fucka resten av året når det gjelder vanlig sykdom hos barna? Nei, de endrer nok på dette slik at du har omsorgsdager når krisen er over. Slapp av! Anonymkode: a2b0c...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 12. mars 2020 #72 Del Skrevet 12. mars 2020 6 timer siden, pautina skrev: Man har dessverre ikke krav på lønn fra hverken arbeidsgiver eller NAV i denne situasjonen så her ryker først ferien og deretter er det ulønnet permisjon til man er så blakk at sosialen er aktuell....man er prisgitt en hjelpsom arbeidsgiver som lar en jobbe ettermiddag og helg, hjemmefra og lage fleksible ordninger... varer forhåpentligvis ikke så lenge da Dette er heldigvis feil Man vil få omsorgslønn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 12. mars 2020 #73 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, de endrer nok på dette slik at du har omsorgsdager når krisen er over. Slapp av! Anonymkode: a2b0c...158 For meg personlig har det heldigvis lite å si, ettersom mannen er hjemme i pappaperm. Men stakkars han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 12. mars 2020 #74 Del Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk med naboer, venner og familie. Pass hverandres barn. Gi dere selv og andre mulighet for å jobbe. Vi har ikke mulighet til å være borte fra jobb pga dette ettersom vi jobber i helsevesenet, da må vi finne løsninger. Anonymkode: 05602...76d Da får dere jo barnepass 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #75 Del Skrevet 12. mars 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Sykepenger gjelder vel bare om barnet faktisk er sykt? Anonymkode: fcf12...45f Eller om barnepasser er syk eller stengt. Selveste Erna har sagt man kan bruke av omsorgspengene nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #76 Del Skrevet 12. mars 2020 59 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Har barn i dag virkelig så dårlig fantasi at de ikke er i stand til å finne på ting der de bor ? Det var sommerferier da jeg var barn hvor vi bare var hjemme i byen der jeg bor, og verken jeg eller venner hadde noe problem med å finne på ting selv om vi bare var hjemme og ikke på ferie i utlandet eller et annet sted i Norge. BARNEHAGEBARN kan ikke vært hjemme alene uten at foreldrene er til stede. En 1-3 åring kan ikke bare aktivisere seg selv i 8 timer. Anonymkode: fcf12...45f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #77 Del Skrevet 12. mars 2020 https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/rettigheter-ved-stengte-skoler-og-barnehager/id2693355/ Anonymkode: 1ba50...604 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg