AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #41 Del Skrevet 12. mars 2020 Arbeidsgiveren min dekker heldigvis hjemme med barn som står uten barnehage. Det gjør samboerens jobb også. Han er uansett sendt hjem nå og skal være hjemme ut neste uke, så da kan jeg evt dra på jobb. Anonymkode: 2cbb7...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 12. mars 2020 #42 Del Skrevet 12. mars 2020 Må man betale for barnehage nå? Vår barnehage har stengt til over påske 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #43 Del Skrevet 12. mars 2020 ufør og ingen barn. tipp topp akkurat nå. Ikke noe huslån heller. småfryder meg litt om dagen. Anonymkode: 63491...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #44 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg jobber og bor i England. Her har manager sagt, på ekstraordinært møte på tirsdag, at hvis skoler eller barnehager stenger, eller jobben må stenge ( jobber på hotel) vil arbeidsgiver dekke lønn. Anonymkode: ea2b3...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 12. mars 2020 #45 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Dere som har barn kan benytte omsorgspenger. https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/samarbeid/leger-og-andre-behandlere/nyheter/sykmeldinger-i-forbindelse-med-koronaviruset#chapter-5 "Du kan bruke omsorgspenger hvis barnehagen eller skolen stenger på grunn av koronaviruset Ved stenging av barnehage eller skole vil du ha rett til å bruke omsorgspenger. Hvor lenge du kan bruke omsorgspenger avhenger av hvilken rett du har til ytelsen. De fleste har rett på opptil 10 dager. Dersom du for eksempel er alene om omsorgen for barnet, har flere barn enn to, har omsorg for kronisk syke eller funksjonshemmede barn, kan du ha rett på flere omsorgsdager. Arbeidsgiveren din skal dekke de første 10 dagene med omsorgspenger. Når arbeidsgiver har utbetalt 10 dager, kan det søkes om refusjon fra NAV for de overskytende dagene. " https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger Endret 12. mars 2020 av Nicathv 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #46 Del Skrevet 12. mars 2020 Fikk denne mailen fra vår barnehage nå, så er helsepersonell trenger ikke å stresse sånn sett Sitat Regjeringen har besluttet stenging av skoler og barnehager, men pålegger kommunene å sørge for omsorgstilbud til barn av personell i samfunnskritiske stillinger. Dette gjelder også for barn med særlige omsorgsbehov som ikke kan ivaretas hvis skole/barnehage er stengt. Regjeringen oppfordrer til at besteforeldre ikke skal passe barn, da besteforeldre kan være i risikosonen. Vi har fra i morgen åpent i skole og barnehage for barn av personell innen: - Styring og kriseledelse - Forsvar - Lov og orden - Helse og omsorg - Redningstjeneste - IKT-sikkerhet i sivil sektor - Natur og miljø - Forsyningssikkerhet - Vann og avløp - Finansielle tjenester - Kraftforsyning - Elektroniske kommunikasjonstjenester - Transport - Satelittbaserte tjenester - Apotekene Åpningstiden er som ordinær åpningstid for barnehage og SFO. For skole er tilbudet ment for barn på 1.-4. trinn. Eldre barn som av ulike årsaker trenger pass, kan møte hvis det er helt nødvendig. Det er viktig at barn som er syke, har vært i nærkontakt med smittede eller har vært på reise utenfor Norden siste 14 dager ikke kommer i barnehage/skole. Fra mandag kan det være aktuelt å holde åpent kun i skole og en eller to barnehager. Nærmere beskjed om dette vil komme i morgen ettermiddag. Vi ber om at elever som er hjemme går inn på Showbie og finner læringsoppgaver fra lærerne der. Anonymkode: cd93f...32a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 12. mars 2020 #47 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg er heldig som har mulighet for å ha de selv når mor synes det er greit vel og merke. Men jeg ser nå ut i det ganske land at det kan medføre noen utfordringer rundt om. Tror ikke man skal stille så store krav egentlig slik situasjonen ser ut til å bli. Vi har bare sett toppen av isfjellet ennda og fremover tror jeg man skal være fornøyd om man faktisk har en jobb å gå til. Sykdommen er en ting, men det som kommer i kjølvannet her er mye værre. Vi står ovenfor en global krise som ikke bare har med sykdom å gjøre, men også en økonomisk kollaps og hva det medfører. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 12. mars 2020 #48 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk denne mailen fra vår barnehage nå, så er helsepersonell trenger ikke å stresse sånn sett Anonymkode: cd93f...32a hva med dem som jobber i vanlig matbutikk og produksjon av matvarer? Ser jeg siterer feil innlegg herm, beklager Endret 12. mars 2020 av tussi84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #49 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Veldig egoistisk av deg. Forstår at du ønsker å snylte på staten tydeligvis, men vær klar over at du faktisk kan risikere å dø av det. Anonymkode: 84b79...b76 Nei, jeg ønsker å ha mat på bordet til barnet mitt, kall meg gjerne egoistisk! Anonymkode: fcf12...45f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #50 Del Skrevet 12. mars 2020 51 minutter siden, Visla said: Må man betale for barnehage nå? Vår barnehage har stengt til over påske Det lurer jeg på også. Det gir ingen mening i å måtte betale for noe man ikke får all den tid folk forventes å måtte ta ulønna permisjon for den jobben de ikke får gjort. Om man både skal sitte uten lønn og i tillegg betale for en tjeneste som ikke leveres blir det jo dobbel pisk. Anonymkode: 70b1e...cb4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi40 Skrevet 12. mars 2020 #51 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke råd til det. Det går akkurat rundt slik det er nå. Anonymkode: fcf12...45f Hvor bor du? Om det er i nærheten av Kristiansund kan jeg hjelpe til gratis med barna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #52 Del Skrevet 12. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Tenker det samme. Takk og lov at jeg er ufør akkurat nå Anonymkode: 22dba...56c Er ikke ufør, men sykmeldt. Synes ikke det er noe å juble for, er spent på hvordan det skal gå å ha barna hjemme fremover. Man er vel ufør av en grunn? Foreldre kan ellers ha rett til omsorgspenger, man må bruke sykt barn-dager, dersom man ikke blir permittert selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #53 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Heidi40 skrev: Hvor bor du? Om det er i nærheten av Kristiansund kan jeg hjelpe til gratis med barna Tusen takk men jeg bor i Oslo og barnet mitt er alt for lite til å bli satt bort til fremmede. Hen er bare 1 år og 5 mnd. Tilvenning i barnehage var beintøff, er ikke bare å sette sånne små ut til fremmede mennesker. Anonymkode: fcf12...45f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. mars 2020 #54 Del Skrevet 12. mars 2020 https://www.nav.no/no/person/innhold-til-person-forside/nyttig-a-vite/stengte-skoler-og-barnehager-gir-rett-til-omsorgspenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #55 Del Skrevet 12. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er man? Det er ikke et nødvendig og livsviktig must å måtte ha ferie om sommeren. Anonymkode: e38ae...9c5 Men barna får ikke fri fra skolen, de må levere hver dag. Så da må jo de få sommerferie slik de pleier. Da er man jo like langt. Anonymkode: 32681...126 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #56 Del Skrevet 12. mars 2020 Ikke alle kan ta ferie heller. Jeg jobber i en barnehage som er stengt jul, påske og 3 uker på sommeren. Derfor MÅ jeg ha ferie da. Jeg tror det vil komme løsninger. Anonymkode: b7a60...2ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #57 Del Skrevet 12. mars 2020 Det kommer mer om dette i morgen på pressekonferansen. Det er snakk om at det i første omg gang skal brukes sykedager for barn og dette kan bli utvidet til 15 dager for de som allerede ikke har rett på mer enn 10 dager. Det er også snakk om at arbeidsgiver kan få refundert dette fra nav. Men vent å se til i morgen, da kommer det mer konkret informasjon. Anonymkode: 1d6c4...233 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 12. mars 2020 #58 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, Visla skrev: Må man betale for barnehage nå? Vår barnehage har stengt til over påske Aner ikke, men regner med det. Dette er jo ikke barnehagenes skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 12. mars 2020 #59 Del Skrevet 12. mars 2020 1 hour ago, WhisperingWind said: https://www.nav.no/no/person/innhold-til-person-forside/nyttig-a-vite/stengte-skoler-og-barnehager-gir-rett-til-omsorgspenger Tolker jeg det riktig, at man i utgangspunktet bare har 10 dager? Så hvis man bruker omsorgspenger nå er man fucka resten av året når det gjelder vanlig sykdom hos barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2020 #60 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ufør og ingen barn. tipp topp akkurat nå. Ikke noe huslån heller. småfryder meg litt om dagen. Anonymkode: 63491...85a Du virker stygg tvers igjennom 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg