AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #61 Del Skrevet 12. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Eeh.. hvorfor skal jeg ikke kreve tilbake pengene MINE? Når noe avlyses, så skal pengene refunderes! Hvorfor er aldri disse bedriftene generøse og slipper inn folk gratis? For en toskete tråd, TS. Anonymkode: e1494...815 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Bedrifter tenker penger og profitt, og har fokus på å få inn penger for varer eller tjenester som de leverer. Leverer de ikke det jeg kjøper, så skal jeg ha pengene tilbake, enkelt og greit. De hadde garantert ikke vært generøse med meg, om rollene var byttet om. Anonymkode: efa7a...59d 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er på Operaen i Oslo kan dere i hvert fall kreve pengene tilbake. De er så gjennomsubsidiert at de antakelig tjener mer penger hvis de slipper kostnadene med å gjennomføre arrangementene. Billettprisen er bare en liten brøkdel av inntektene deres. Det samme gjelder de fleste arrangementer som tiltrekker seg eliten. Anonymkode: dc442...b28 Har noen av dere tenkt på at en del av disse "bedriftene" dere snakker om er frilansere? Enten det er en liten intimkonsert på den lokale puben eller det er en stor operaoppsetning på operaen, så er det ofte frilansere som står bak. Dette er enkeltpersoner som lever av dette, og som ikke får noe hjelp fra verken en arbeidsgiver eller Nav dersom forestillinger avlyses og de ikke får betalt. De samme personene har kanskje i mange tilfeller også stilt opp på gratisarrangementer for gode saker og veldedig virksomhet. Jeg synes de fortjener litt støtte. Krever man pengene tilbake fra puben/operaen/etablissementet er det frilanserne som lider mest. TS sier jo ikke at noen MÅ noe som helst, det er jo bare en liten bønn til dem som har råd til det om å ta en for laget. Være litt raus og verne om aktørene i kulturlivet. Spesielt de små aktørene. Har du dårlig råd, så kan du selvfølgelig kreve pengene tilbake. Det kan du om du er full av penger også, ingen tvinger deg til noe som helst. Anonymkode: 66e24...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg