matrobot Skrevet 12. mars 2020 #21 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, men pengene var ment brukt likevel. Forestillinger er det jo sagt at ofte blir satt opp igjen senere, og at billettene fortsatt vil gjelde da. Jeg har en hotellovernatting jeg ikke får brukt, men tenker at det får gå - evt. høre om jeg får booket om til neste år. Om man kan utsette det, så ser jeg ikke problemet. Det hadde jeg gjort. Hvis man er nødt til å avlyse (dvs ingen utsettelse), så er det kjipt for begge partene. Jeg som skal på Bergen City Maraton om 1 måned - og håper at den blir utsatt istedenfor avlyst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #22 Del Skrevet 12. mars 2020 31 minutter siden, RoNo skrev: Jeg vil på det sterkeste oppfordre alle til å være ekstra generøs i disse tider. De fleste som har kjøpt billetter til arrangementer som blir avlyst har nok retten på sin side om de krever refusjon. Tenk etter før dere gjør dette. Trenger du mer disse kronene nå enn firmaet? Hvilke tilbud ønsker du etter dette er over? Mange bekker små osv... Du kan, om du er del av mange, redde disse firmaene nå. Om det er konsert, stand up, vin smaking eller hva det måtte være. Du har brukt pengene, da trenger du dem ikke så gale at det er nødvendig å bidra i å rasere kulturtilbud etc. Det er ikke lett å drive i Norge på en god dag, nå tar det nattesøvnen fra mange. Takk ♥️ for at du leste. Hva med å gi kred til de som tar var ute med dette?!! Tanken er god, men det er vel rett og rimelig å gjøre med påfølegnlink? Anonymkode: 4575d...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #23 Del Skrevet 12. mars 2020 Eeh.. hvorfor skal jeg ikke kreve tilbake pengene MINE? Når noe avlyses, så skal pengene refunderes! Hvorfor er aldri disse bedriftene generøse og slipper inn folk gratis? For en toskete tråd, TS. Anonymkode: e1494...815 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 12. mars 2020 #24 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med å gi kred til de som tar var ute med dette?!! Tanken er god, men det er vel rett og rimelig å gjøre med påfølegnlink? Anonymkode: 4575d...517 Hva snakker du om? Du kan gjerne legge ved link, for det har jeg ikke sett. Synes det er fantastisk om dette alt er ute. Jo flere som er villige,jo bedre er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #25 Del Skrevet 12. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Eeh.. hvorfor skal jeg ikke kreve tilbake pengene MINE? Når noe avlyses, så skal pengene refunderes! Hvorfor er aldri disse bedriftene generøse og slipper inn folk gratis? For en toskete tråd, TS. Anonymkode: e1494...815 Er de ikke? Jeg synes det arrangeres både et og annet gratis jeg. Og ikke minst sponses det veldig mye innen mange felt. Det virker som om enkelte tror at det ikke står mennesker bak bedrifter. Og heller ikke tror at bedrifter kan gå dukken. Anonymkode: c9693...06b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #26 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eeh.. hvorfor skal jeg ikke kreve tilbake pengene MINE? Når noe avlyses, så skal pengene refunderes! Hvorfor er aldri disse bedriftene generøse og slipper inn folk gratis? For en toskete tråd, TS. Anonymkode: e1494...815 kunne ikke vært mer enig. Folk er så dum og tror ting går til helvete pga Korovaviruset. Anonymkode: 0623c...db2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #27 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, RoNo skrev: Hva snakker du om? Du kan gjerne legge ved link, for det har jeg ikke sett. Synes det er fantastisk om dette alt er ute. Jo flere som er villige,jo bedre er det. Ikke ok å ta kred for andres ideer. Du har ikke sett det, neimen så spesielt da når det har vært på nyheten i hele dag. Anonymkode: 4575d...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #28 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er de ikke? Jeg synes det arrangeres både et og annet gratis jeg. Og ikke minst sponses det veldig mye innen mange felt. Det virker som om enkelte tror at det ikke står mennesker bak bedrifter. Og heller ikke tror at bedrifter kan gå dukken. Anonymkode: c9693...06b Jeg gir blanke faen i disse bedriftene. Det er alltid risiko å drive en bedrift, så dette må de regne med. Anonymkode: e1494...815 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 12. mars 2020 #29 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ok å ta kred for andres ideer. Du har ikke sett det, neimen så spesielt da når det har vært på nyheten i hele dag. Anonymkode: 4575d...517 Nå har jeg faktisk ikke sett på tv. Og har heller ikke tatt kred. Dette er en oppfordring og en diskusjon. Grunnen til jeg skrev dette var at en nær venninne har måtte kansellere flere arrangementer. Jeg vet de driver marginalt og i stor grad baserer seg på frivillighet. Jeg har selv donert til deres tilbud. Hvorfor tar du alt i verste mening? Hvorfor skriver du som anonym, tørr du ikke stå for egne meninger? Endret 12. mars 2020 av RoNo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #30 Del Skrevet 12. mars 2020 Selvfølgelig skal man ha pengene tilbake! Anonymkode: 0bf29...6b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #31 Del Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, RoNo skrev: Nå har jeg faktisk ikke sett på tv. Og har heller ikke tatt kred. Dette er en oppfordring og en diskusjon. Grunnen til jeg skrev dette var at en nær venninne har måtte kansellere flere arrangementer. Jeg vet de driver marginalt og i stor grad baserer seg på frivillighet. Jeg har selv donert til deres tilbud. Hvorfor tar du alt i verste mening? Hvorfor skriver du som anonym, tørr du ikke stå for egne meninger? Sure. Anonymkode: 4575d...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 12. mars 2020 #32 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sure. Anonymkode: 4575d...517 Tro hva du vil. Men vil du fortsatt diskusjonen med meg kan vi ta det uten du er anonym? slik alle kan se hvem du er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #33 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg forstår at det er irriterende å tape penger, men jeg er enig med TS. Hvis du kan la være,ikke krev tilbake for inngangsbilletter og liknende. Det sier jeg ikke bare fordi jeg er så innmari «snill og tenker på andre», men fordi jeg ønsker at disse tilbudene skal finnes i framtida. Kulturtilbud, reiseselskaper og så videre. Jeg er rett og slett litt egoistisk på vegne av framtidige meg! Synes det er litt korttenkt, rett og slett, og ikke tenke på hvordan man vil samfunnet skal være når koronasmitten er over. Dette er for øvrig ingen ny tanke for min del. Jeg handler mye lokalt i min lille by, og er storforbruker av lokale kafe- og kulturtilbud. Jeg synes nemlig det er utrolig viktig at min lille by har kino, teater, butikker, spiseplasser, konserter osv. Da ser jeg på det som mitt personlig ansvar å benytte tilbudene og støtte de som driver dem. Ellers kan man jo ikke klage når ting blir lagt ned heller. Så at det var en «kampanje» fra Birken-deltakere om å redde Birkebeinerrennet nå. Det er ikke personlig noe som er viktig for meg, men jeg synes det var flott å se solidariteten og ansvaret folk tar for å hjelpe arrangmentet. (Jeg forstår om økonomien er dårlig, at man ikke føler man kan ta seg råd til å «gi bort» penger på den måten. Men hvis man kan, så synes jeg det er en fin ting å gjøre. Man hadde jo alt brukt de pengene, uansett). Anonymkode: e2875...3e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #34 Del Skrevet 12. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: kunne ikke vært mer enig. Folk er så dum og tror ting går til helvete pga Korovaviruset. Anonymkode: 0623c...db2 Du tror ikke små bedrifter kan gå konkurs om de må bære hele tapet av avlyste arrangementer? Hvis du har noe som helst fartstid innen frivillighet og kulturliv hadde du visst at det nær sagt er garantert. Selv større aktører som Rockefeller kan risikere å bukke under om dette varer for lenge. Anonymkode: 1d181...9ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #35 Del Skrevet 12. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ok å ta kred for andres ideer. Du har ikke sett det, neimen så spesielt da når det har vært på nyheten i hele dag. Anonymkode: 4575d...517 Hvorfor er dette så viktig for deg? Var det «din ide»? Tror du ikke at flere mennesker kan tenke det samme samtidig? Ikke for å være frekk, men denne ideen er jo ikke akkurat SÅ fantastisk banebrytende. For oss som bor på mindre steder er faktisk «dugnad for å redde et lokalt tilbud» noe vi er med på (eller hører om) flere ganger i året omtrent. Nå er mange bedrifter og organisasjoner i faresonen fordi de plutselig mister inntektene sine - da er det jo helt naturlig at det kommer slike forslag. Fra mange kanter samtidig. Det er en naturlig utvikling. På samme måte som at mange nå tar til orde for at skoler skal stenges. Er det bare en person som får lov til å ta æren for den ideen og? Hva med at det er viktig å vaske hendene? Hvem skal få æren for det? At man nå ønsker å redde tilbud som betyr mye for en, er omtrent like naturlig som at man forsøker å stoppe smitten. Ikke akkurat rakettforskning. (Det er vel viktigere å spre ordet, enn det er å «få æren» skulle man tro). Anonymkode: e2875...3e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #36 Del Skrevet 12. mars 2020 55 minutter siden, Zanzibar3 skrev: Godt poeng. Et annet godt poeng er at mange har begrensa med penger å bruke på fritid, slik at om de ikke får pengene tilbake blir det kanskje ingen teatertur eller konsert i år. Samme med ferie. Men om de krever pengene tilbake så blir det kanskje ikke noe teater og konsert å gå til når stormen er over... gjelder å tenke litt frem i tid nå. Er vel ingen andre som har lyst til å miste lønna si heller, fordi at deres arbeidsplass rammes av samme viruset. Anonymkode: 83642...89d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 12. mars 2020 #37 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saklig som vanlig? Du er vel like anonym her du som alle andre. Dessuten så var ikke det poenget, men tydeligvis så hadde jeg rett da siden du må finne en unnskyldning på å krangle. Anonymkode: 4575d...517 Så vi har diskutert før? Slutt med ab da, så jeg vet hvem jeg diskuterer med i andre tråder. Uansett jeg står for mine meninger, om flere deler dem... Om det er på tv, internett eller stiftet til lyktestolper endrer ikke på det. Jeg er ikke ute etter å diskutere hvem som tar kred heller. Jeg har ingenting annet å tjene på dette enn at kulturtilbud jeg setter pris på (og andre også) ikke bukker under. Endret 12. mars 2020 av RoNo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 12. mars 2020 #38 Del Skrevet 12. mars 2020 51 minutter siden, Zanzibar3 skrev: Godt poeng. Et annet godt poeng er at mange har begrensa med penger å bruke på fritid, slik at om de ikke får pengene tilbake blir det kanskje ingen teatertur eller konsert i år. Samme med ferie. Men sånn er det. Livet er i blant urettferdig, livet skjer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #39 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, RoNo skrev: Jeg vil på det sterkeste oppfordre alle til å være ekstra generøs i disse tider. De fleste som har kjøpt billetter til arrangementer som blir avlyst har nok retten på sin side om de krever refusjon. Tenk etter før dere gjør dette. Trenger du mer disse kronene nå enn firmaet? Hvilke tilbud ønsker du etter dette er over? Mange bekker små osv... Du kan, om du er del av mange, redde disse firmaene nå. Om det er konsert, stand up, vin smaking eller hva det måtte være. Du har brukt pengene, da trenger du dem ikke så gale at det er nødvendig å bidra i å rasere kulturtilbud etc. Det er ikke lett å drive i Norge på en god dag, nå tar det nattesøvnen fra mange. Takk ♥️ for at du leste. Når myndighetene sier at foreldrene selv må dekke tapt fortjeneste ved å være hjemme fordi skolen og barnehagen er stengt, trenger man hver eneste krone. Regningene er jo de samme. Anonymkode: be383...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #40 Del Skrevet 12. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om de krever pengene tilbake så blir det kanskje ikke noe teater og konsert å gå til når stormen er over... gjelder å tenke litt frem i tid nå. Er vel ingen andre som har lyst til å miste lønna si heller, fordi at deres arbeidsplass rammes av samme viruset. Anonymkode: 83642...89d Men vi som mister lønna fordi vi må være hjemme grunnet stengte barnehager, må pungen ut for avlyste arrangement? Anonymkode: be383...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg