Gå til innhold

Han liker ikke kroppen min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente 24

Har datet en fyr i 6 måneder nå. Vi har det kjempe flott sammen, det eneste problemet er at jeg merker at han ikke liker kroppen min. Han er veldig godt trent og teller kalorier hver dag. Han har sagt at han liker jenter som ser trent ut og kaller ofte helt normale folk for overvektig eller feit. Dette resulterer at jeg blir usikker på min egen kropp og hva han føler om den. Før jeg møtte han hadde jeg gått ned 20 kg, og har gått ned 10 til etter vi startet å date. Jeg har en helt grei kropp etter min mening, med litt ekstra på undermagen, noe av dette er løshud. Jeg er nå 62kg og 171 høy.

Men etter vi startet å date har jeg blitt så utrolig usikker på kroppen min, og føler meg ofte overvektig, og forholdet mitt til mat har endret seg drastisk. Flere av mine kollegaer, venner og familie har kommentert at jeg ikke burde gå ned mer, de har også vært bekymret fordi jeg enda prøver å gå ned. Han har aldri direkte sagt at jeg burde gå ned mer, men han har kalt jenter som er tynnere enn meg overvektig, han vil ha sex med lyset av, i starten kløp han meg ofte på valker (på tull), jeg føler at han ikke liker at om jeg skeier ut en dag osv.

Jeg tok opp med han i går at forholdet mitt til mat har endret seg etter jeg møtte han og at jeg tror han kan vær en faktor til problemet. Han tok det veldig tungt og sa at han hadde hatt mistanke en stund om at jeg hadde en form for spiseforstyrrelse. Han sa så at "men som jeg har sagt tidligere så bryr jeg ikke meg om hvordan du ser ut, det er personen på innsiden som teller". Dette tok jeg da som en bekreftelse på at han ikke synes jeg har en bra nok kropp i hannes øyne.

Jeg synes dette er så utrolig dumt da vi har det veldig bra ellers. Men jeg føler meg ikke komfortabel rundt han noe som er utrolig krevende psykisk. Jeg savner å ha noen som sier jeg er fin nok som jeg er og som ikke vil forandre meg. Men vet ikke om ette er en bra nok grunn til å dra fra han? Overdriver jeg? Hvordan hadde dere taklet dette?

Anonymkode: b1302...2a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du er en svært slank jente!

Jeg er helt overbevist om at han liker kroppen din, men det viktigste er at DU liker den.

Si det til han rett ut, at pga hans fokus på å være tynn, så tenker du at han ikke liker kroppen din. Jeg forstår at en kan like en viss type kropp, noen liker det sånn eller slik. Men om han kommenterer normalvektige folk som overvektige så hadde jeg bedt han endre fokuset sitt.

Anonymkode: 331a8...414

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager, hva for en drittsekk er det du er sammen med? Det er klart han er en faktor som påvirker ditt forhold til mat og kropp! Bli kvitt fyren før han ødelegger deg enda mer. Det spiller ingen rolle om dere "har det bra ellers", når han driver og sier ting som bryter deg ned. For en idiot! Selvsagt er du fin nok som du er, og vekta di er heller i underkant enn i overkant, så han har helt klart ikke peiling på hva han babler om. Han er en mindre begavet person som bare er ute etter å kontrollere deg. 

Anonymkode: 8e06d...d4d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det ergrer deg og får seg til å føle deg dårlig og det var veldig tøft av deg å fortelle han at forholdet ditt til mat hadde endret seg til spisevegring på grunn av han. Det gir ikke noen god følelse når han kommenterer andre kropper, og det syns jeg også du skal si til han og gjøre han bevisst på. For det er ikke sikkert at han er bevisst på at det påvirker andre, akuratt som jenter med dårlig selvbilde som sier høyt at de har så stygg nese, så vil andre bli mere bevisst på sin nese også og kunne få komplekser selvom den som først kommenterte det ikke mente noe mot den andre som hørte det.

Ta en ordentlig prat med han om dette, og si at du også føler kroppen din ikke er bra nok for han når dere har lyset av,  år han tar deg på valkene og når han sa sist du tok det opp at det er personligheten som teller. Jeg tror nok han er tiltrukket av kroppen din, men at det med hvordan han ordlegger seg gir deg et annet inntrykk og da er det viktig at han får forklart hva han mener og tenker og eventuelt oppklart misforståelsen.

Hvis du etter det fortsetter å føle at han ikke er fornøyd nok med kroppen din så er det mye bedre å avslutte det enn å gå rundt å føle på at han egentlig skulle ønske du var anderledes, og slippe å høre sånne dumme kommentarer hvor han snakker om andres kropp som naturligvis gjør at du sammenligner med din egen.

Generelt det å kommentere andres kropp og kalle folk feite er for meg et så dårlig karaktertrekk at jeg ikke hadde villet være sammen med en sånn type.

Anonymkode: 60e6a...926

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I alle dager, hva for en drittsekk er det du er sammen med? Det er klart han er en faktor som påvirker ditt forhold til mat og kropp! Bli kvitt fyren før han ødelegger deg enda mer. Det spiller ingen rolle om dere "har det bra ellers", når han driver og sier ting som bryter deg ned. For en idiot! Selvsagt er du fin nok som du er, og vekta di er heller i underkant enn i overkant, så han har helt klart ikke peiling på hva han babler om. Han er en mindre begavet person som bare er ute etter å kontrollere deg. 

Anonymkode: 8e06d...d4d

Ja jeg er helt enig i dette ☝️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt ❤️

Jeg er slank og har i grunn alltid vært glad i kroppen min selv om jeg aldri har prioritert trening noe særlig. Har former og de siste årene har jeg fått litt ekstra fett på magen, uten at jeg har freaket ut for det om. Har bare begynt å spise litt sunnere, og mindre porsjoner. 

Likevel, for første gang i hele mitt liv kjente jeg det stakk når min date sa til meg etter at jeg sa at jeg ikke orket mer mat nå fordi jeg spiser jo ikke så store porsjoner:

"Nåja, synes du spiser ganske mye jeg" 

Vet ikke hvorfor det gikk så inn på meg. Men nå spiser jeg da altså enda mindre og tar meg selv i å gå sulten store deler av dagen når jeg er med han  fordi jeg er redd han skal påpeke det på nytt. Kjenner ikke meg selv igjen, jeg har aldri vært sånn tidligere. 

Er 165 høy og 55 kg. 

Anonymkode: 95b35...d62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg godt ❤️

Jeg er slank og har i grunn alltid vært glad i kroppen min selv om jeg aldri har prioritert trening noe særlig. Har former og de siste årene har jeg fått litt ekstra fett på magen, uten at jeg har freaket ut for det om. Har bare begynt å spise litt sunnere, og mindre porsjoner. 

Likevel, for første gang i hele mitt liv kjente jeg det stakk når min date sa til meg etter at jeg sa at jeg ikke orket mer mat nå fordi jeg spiser jo ikke så store porsjoner:

"Nåja, synes du spiser ganske mye jeg" 

Vet ikke hvorfor det gikk så inn på meg. Men nå spiser jeg da altså enda mindre og tar meg selv i å gå sulten store deler av dagen når jeg er med han  fordi jeg er redd han skal påpeke det på nytt. Kjenner ikke meg selv igjen, jeg har aldri vært sånn tidligere. 

Er 165 høy og 55 kg. 

Anonymkode: 95b35...d62

Hadde jeg fått en sånn ignorant kommentar så hadde jeg ledd høyt og spurt om han trodde at jenter ble mette av miniporsjoner og ville ha energi nok til å dra på date om de bare spiste noen salatblader 😂

Viser jo hvor lite erfaring han har med jenter, han tror vel vi bæsjer blomster også!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt over om du ser deg selv annerledes enn du egentlig ser ut? Ut i fra vekt og høyde høres du ut som en person som bruker small. Altså ikke medium/gjennomsnittlig og er i hvert fall ikke overvektig. De kvinnene du ser, som du mener er slankere enn deg selv er kanskje i realiteten større enn deg?

Men det sagt. Jeg synes det er skremmende at han hele tiden skal kommentere andres kropp. Spesielt foran deg når han selv har mistanke om at du har en form for spiseforstyrrelse. At han i det hele tatt "klyper" på valkene. Hva er det for en oppførsel? For meg vitner det om en usikker mann, som enten bevisst eller ubevisst trykker deg ned (du begynner å tro at ingen andre vil ha deg) - slik at du skal holde på ham. 

Anonymkode: 3c2f1...d92

• Liker 3
Skrevet

Hadde blitt litt forbanna på hans oppførsel egentlig. Si bare ifra og sett grenser for deg selv. Spis deg mett og spis regelmessig. Du kan spise sunt som ost og skinke salat , men du må også unne deg til godt en sjelden gang. Du er jo normal vektig jo

• Liker 1
Skrevet

Jeg beklager, men hvis en mann hadde "kløp han meg ofte på valker (på tull)", så hadde jeg ikke akseptert det, og reagert akkurat som deg. Sex hadde vært helt uaktuelt.

Du skal jo være sammen med en som ikke kan få nok av deg, og som ikke kikker på andre damer. Hvis du føler deg usikker nå, hvordan tror du det blir om du blir gravid og får barn?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er sammen med en drittsekk og du vet det veldig godt selv. Regner med at du dessverre fortsetter å være med han nettopp fordi du er livredd for at ingen andre vil ha deg om du forlater han fordi "han er så bra". Men guess what, typen din psyker deg ned og er slem med hensikt. Du er nok avhengig av han, og på en tvista måte så får du bekreftelse på at du ikke er bra nok hele tiden, men samtidig velger han deg = du føler deg fanget og han vet det. 

Anonymkode: c176a...793

• Liker 4
Skrevet

Ut i fra det som skrives synes jeg det er drøyt å kalle typen en drittsekk. Det meste av dette handler jo om hva ts føler, han kan bare være klønete/uheldig med måten han utrykker seg på. Når det er sagt er jeg usikker på om dere egentlig er ment for hverandre. Om han har en livsstil som innebærer veldig fokus på kropp og trening, og du ikke har det, tror jeg dette veldig fort kan bli kræsj.

Det er viktig at man har en partner som får deg til å føle deg bra med deg selv. Jeg hadde det ikke sånn med mine forrige partner, selv om jeg aldri tror det faktisk var intensjonen hennes. Har det mye bedre med meg selv nå som vi ikke er sammen lenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor du ikke skal velge sånne jåler, æsj

Anonymkode: 1b13e...823

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke fortsette dette forholdet, det er ikke sunt for deg.

er ikke en fit muskeljente selv, det er bare ikke meg, jeg er småbarnsmor med litt...

men før det en normal jente, min mann godtar og elsker meg for meg, jeg er 100% trygg på han, vi kan snakke om alt, han er bestevennen min og, jeg er like trygg på meg selv med han som jeg var trygg på mine foreldre i oppveksten min, vil heller anbefale noe sånt enn noen som drar deg ned

Anonymkode: 1b13e...823

Skrevet
På 12.3.2020 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Jente 24

Har datet en fyr i 6 måneder nå. Vi har det kjempe flott sammen, det eneste problemet er at jeg merker at han ikke liker kroppen min. Han er veldig godt trent og teller kalorier hver dag. Han har sagt at han liker jenter som ser trent ut og kaller ofte helt normale folk for overvektig eller feit. Dette resulterer at jeg blir usikker på min egen kropp og hva han føler om den. Før jeg møtte han hadde jeg gått ned 20 kg, og har gått ned 10 til etter vi startet å date. Jeg har en helt grei kropp etter min mening, med litt ekstra på undermagen, noe av dette er løshud. Jeg er nå 62kg og 171 høy.

Men etter vi startet å date har jeg blitt så utrolig usikker på kroppen min, og føler meg ofte overvektig, og forholdet mitt til mat har endret seg drastisk. Flere av mine kollegaer, venner og familie har kommentert at jeg ikke burde gå ned mer, de har også vært bekymret fordi jeg enda prøver å gå ned. Han har aldri direkte sagt at jeg burde gå ned mer, men han har kalt jenter som er tynnere enn meg overvektig, han vil ha sex med lyset av, i starten kløp han meg ofte på valker (på tull), jeg føler at han ikke liker at om jeg skeier ut en dag osv.

Jeg tok opp med han i går at forholdet mitt til mat har endret seg etter jeg møtte han og at jeg tror han kan vær en faktor til problemet. Han tok det veldig tungt og sa at han hadde hatt mistanke en stund om at jeg hadde en form for spiseforstyrrelse. Han sa så at "men som jeg har sagt tidligere så bryr jeg ikke meg om hvordan du ser ut, det er personen på innsiden som teller". Dette tok jeg da som en bekreftelse på at han ikke synes jeg har en bra nok kropp i hannes øyne.

Jeg synes dette er så utrolig dumt da vi har det veldig bra ellers. Men jeg føler meg ikke komfortabel rundt han noe som er utrolig krevende psykisk. Jeg savner å ha noen som sier jeg er fin nok som jeg er og som ikke vil forandre meg. Men vet ikke om ette er en bra nok grunn til å dra fra han? Overdriver jeg? Hvordan hadde dere taklet dette?

Uansett hva han måtte mene eller ikke mene om deg, er det et stort rødt flagg at an kommenterer tilfeldige personers kropper negativt med slike kommentarer. Han virker å være svært fiksert på kropp og vekt. Hadde min kjæreste snakket sånn om andre jenter, hadde jeg blitt veldig provosert, og jeg tror ikke han hadde likt det om jeg snakket sånn om andre heller!

Du må ta en skikkelig prat med ham om hvorfor han kaller vanlige jenter for overvektige, og hvorfor han er så opptatt av kropp og utseende. Han må forstå at det må bli en slutt på det om dere to skal ha en framtid. 

Skrevet
3 timer siden, Jdz skrev:

Ut i fra det som skrives synes jeg det er drøyt å kalle typen en drittsekk. Det meste av dette handler jo om hva ts føler, han kan bare være klønete/uheldig med måten han utrykker seg på. Når det er sagt er jeg usikker på om dere egentlig er ment for hverandre. Om han har en livsstil som innebærer veldig fokus på kropp og trening, og du ikke har det, tror jeg dette veldig fort kan bli kræsj.

Det er viktig at man har en partner som får deg til å føle deg bra med deg selv. Jeg hadde det ikke sånn med mine forrige partner, selv om jeg aldri tror det faktisk var intensjonen hennes. Har det mye bedre med meg selv nå som vi ikke er sammen lenger.

Men helt seriøst, å klype i valker og slikt... hva slags person er man da?

Skrevet
7 timer siden, Jdz skrev:

Du mener det er ok å klype i noens valker? På hvilken planet ville de følt seg attraktive? Vallkus? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dump idioten! 

Anonymkode: 61472...5a5

Skrevet (endret)
På 12.3.2020 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Jente 24

Finn deg en ordentlig kar, istedet for en femidott. For en patetisk kar som flyr rundt og kommenterer hvordan alle andre ser ut :ler:

En kjæreste skal bidre positivt til selvbildet og psyken din, ikke gi en spiseforstyrrelser og dårlig selvbilde =  du fortjener bedre.

Endret av Jr.Garcon
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt over om du ser deg selv annerledes enn du egentlig ser ut? Ut i fra vekt og høyde høres du ut som en person som bruker small. Altså ikke medium/gjennomsnittlig og er i hvert fall ikke overvektig. De kvinnene du ser, som du mener er slankere enn deg selv er kanskje i realiteten større enn deg?

Men det sagt. Jeg synes det er skremmende at han hele tiden skal kommentere andres kropp. Spesielt foran deg når han selv har mistanke om at du har en form for spiseforstyrrelse. At han i det hele tatt "klyper" på valkene. Hva er det for en oppførsel? For meg vitner det om en usikker mann, som enten bevisst eller ubevisst trykker deg ned (du begynner å tro at ingen andre vil ha deg) - slik at du skal holde på ham. 

Anonymkode: 3c2f1...d92

Bruker XS/S i overdel og Small eller medium i bukser. Men ja du har rett - jeg ser ikke selv hvor mye jeg har gått ned, er nok blitt litt blind på egen kropp.

Men skjønner ikke hvorfor han er usikker, jeg har ikke gitt han noen grunn til å tro jeg vil ha noen andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...