AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #21 Del Skrevet 12. mars 2020 Håper ikke de stenger. Vi har tre barn i bhg alder og jobber begge på sykehus og er uunnværlig på jobb akkurat nå da mange av våre kollegaer er i karantene nå. Anonymkode: bb113...37c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #22 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke de stenger. Vi har tre barn i bhg alder og jobber begge på sykehus og er uunnværlig på jobb akkurat nå da mange av våre kollegaer er i karantene nå. Anonymkode: bb113...37c Vi kan gjøre som enkelte andre land gjør, skolen stenges for alle hvor foreldre ikke har kritiske samfunnsoppgaver. Slik blir det veldig få barn på skolen, og betydelig redusert smittefare. Anonymkode: 46fd0...06e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #23 Del Skrevet 12. mars 2020 Hvorfor sånn hysteri? La ting gå sin gang. Jorda rydder opp heter det. Vi er overbefolket. Skal jeg dø, så er det greit. Da var det min tur. Jeg gidder ikke å gå rundt og være redd for corona. Anonymkode: f4e0a...fea 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #24 Del Skrevet 12. mars 2020 Konsekvensene er problemet.. det er fler som har barn enn det finnes lærere = mange må hjem for å passe på barna sine hvis skolene stenger. Det er et problem for veldig mange bedrifter. Så, vi som er lærere får bare holde ut og ha oppbevaring enn så lenge, så alle andre kan fortsette på jobbene sine eller jobbe uforstyrret med hjemmekontor. Jeg håper min arbeidsplass stenger snart, det er smitte i kommunen. Uansett hvor mye håndvask vi oppfordrer til klarer ikke tenåringer å holde styr på det her. Anonymkode: f062a...630 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #25 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja til stengning av skoler (alle nivå) og barnehager! Hva venter vi på!!!? Polen, Østerrike og Danmark har allerede stengt. Kina fikk kontroll, vi må gjøre noe mer enn det gjøres nå. Det handler ikke om å få panikk, men å ta fornuftige valg. Sfo og barnehager kan være åpne for de som må jobbe, feks om begge foreldre er helsearbeidere. Anonymkode: 11e71...a9c Problemet med dette er ringvirkningene. La oss si vi stengte all høyere utdanningg i Oslo i dag. Hva ville tusenvis av studenter i hyblene sine gjøre da? Jo, en solid andel av dem ville begynne å gå hyppigere ut i offentligheten. Og den andre andelen ville dra hjem til mor og far. Og spre smitten som nå er ukontrollerbar i Oslo til resten av landet. Med trikk, tog, fly og buss. Smitten ville eksplodert om man ikke før man stengte all høyere utdannelse sa «dere har utreiseforbud». Og la oss ditto si vi stengte alle skoler og barnehager. Hvem skulle ta seg av ungene til samfunnskritiske funksjoner? Skulle en åpne en skole/barnehage i hver bygt sånn at leger, sykepleiere, strateger, butikkansatte, lastebilsjåfører, logistikkansvarlig etc kom seg på jobb? (For du vil ha mat i hyllene og leger på jobb, håper jeg?) Og hva skulle man gjort med lærerne? De måtte jo også fått reiseforbud. Når man gir folk «fri», så reiser de hjem til syke foreldre, svake besteforeldre, usmittede bygder og på ferie. Å gi folk fri er kjempefarlig uten at man først har stengt alt som stenges kan av transport, lagt ned reiseforbud og stengt motorveier. Vi snakker om en giga-inngripen i folks liv. Og for studentene snakker vi behov for internering og tvang. Gruppen 16-26 forstår som hovedregel ikke sitt eget bidrag til katastrofe, og vil gjennnta Holmenkollen om man lar dem. Anonymkode: 74934...ffc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #26 Del Skrevet 12. mars 2020 48 minutter siden, Sylveon skrev: Jeg sa ikke hvor i Oslo jeg bor. 😋 Det er godt mulig at det er en del som har stengt, men her vi bor så er det ikke stengt. Oslo er stort. Men du fremstilte det som en fakta. Anonymkode: 11e71...a9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #27 Del Skrevet 12. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg MÅ jobbe. Jobber i privat bedrift ,sjefen sa hvis alle ansatte i bedriften dauer av Korona så siste man må fortsatt holde hjulene (bedrift) i gang. Fri ? Er bare et eksotisk ord for oss. Anonymkode: 17fda...4ab Men du har en mann, kan han ha hjemmekontor eller er barna store nok til å være alene hjemme? Jeg får heller ikke «fri», men hjemmekontor som hjelper på. Men jeg må jobbe om bhg blir stengt og snu på arbeidstiden, jobbe litt på dagtid og på kvelden på PC. Jeg har ting som må leveres og gjøres på jobb så hjemme med barn ville vært stress og ikke fri. Men nødvendig. Anonymkode: 11e71...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #28 Del Skrevet 12. mars 2020 Om ikke annet så kunne de i alle fall begynne med å si at alle som kan skal holde barna hjemme, så reduserer man risikoen. Om de som kan være alene eller har en forelder hjemme blir hjemme så blir det færre til å smitte hverandre på skolene. Anonymkode: af567...a05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #29 Del Skrevet 12. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke de stenger. Vi har tre barn i bhg alder og jobber begge på sykehus og er uunnværlig på jobb akkurat nå da mange av våre kollegaer er i karantene nå. Anonymkode: bb113...37c Men da mener jeg at bhg og sfo skal holde åpent for dere, men ikke alle andre. Det vil minske sjansen for smitte med færre barn. Jeg som jobber på kontor kan måtte ha barna hjemme, men leger/sykepleiere og div andre som samfunnet trenger for å fungere sine barn skal få bhg. Anonymkode: 11e71...a9c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #30 Del Skrevet 12. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konsekvensene er problemet.. det er fler som har barn enn det finnes lærere = mange må hjem for å passe på barna sine hvis skolene stenger. Det er et problem for veldig mange bedrifter. Så, vi som er lærere får bare holde ut og ha oppbevaring enn så lenge, så alle andre kan fortsette på jobbene sine eller jobbe uforstyrret med hjemmekontor. Jeg håper min arbeidsplass stenger snart, det er smitte i kommunen. Uansett hvor mye håndvask vi oppfordrer til klarer ikke tenåringer å holde styr på det her. Anonymkode: f062a...630 80% av kontorfolk har allerede hjemmekontor nå så det er mindre problem. Hvorfor sende barna på skole når vi foreldre er hjemme i denne tiden? Anonymkode: 11e71...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #31 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet med dette er ringvirkningene. La oss si vi stengte all høyere utdanningg i Oslo i dag. Hva ville tusenvis av studenter i hyblene sine gjøre da? Jo, en solid andel av dem ville begynne å gå hyppigere ut i offentligheten. Og den andre andelen ville dra hjem til mor og far. Og spre smitten som nå er ukontrollerbar i Oslo til resten av landet. Med trikk, tog, fly og buss. Smitten ville eksplodert om man ikke før man stengte all høyere utdannelse sa «dere har utreiseforbud». Og la oss ditto si vi stengte alle skoler og barnehager. Hvem skulle ta seg av ungene til samfunnskritiske funksjoner? Skulle en åpne en skole/barnehage i hver bygt sånn at leger, sykepleiere, strateger, butikkansatte, lastebilsjåfører, logistikkansvarlig etc kom seg på jobb? (For du vil ha mat i hyllene og leger på jobb, håper jeg?) Og hva skulle man gjort med lærerne? De måtte jo også fått reiseforbud. Når man gir folk «fri», så reiser de hjem til syke foreldre, svake besteforeldre, usmittede bygder og på ferie. Å gi folk fri er kjempefarlig uten at man først har stengt alt som stenges kan av transport, lagt ned reiseforbud og stengt motorveier. Vi snakker om en giga-inngripen i folks liv. Og for studentene snakker vi behov for internering og tvang. Gruppen 16-26 forstår som hovedregel ikke sitt eget bidrag til katastrofe, og vil gjennnta Holmenkollen om man lar dem. Anonymkode: 74934...ffc Lærerne får ikke fri, de måtte jobbet hjemmefra og fulgt opp elevene tett med skolearbeid via skole iPad. Mer lekser/oppgaver. Anonymkode: 11e71...a9c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #32 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg bare lurer på hva alle barn og voksne som får «fri» kommer til å gjøre i steden. «Alle» sier jo at å ha barn hjemme er slitsomt. Blir det større aktivitet på lekeplasser og andre samlingspunkter? Da er man like langt. Større elever og studenter vil nok også utnytte «ferien» godt; reise, ut å spise, shopping osv. Hva vil det hjelpe da? Anonymkode: 98b4a...6a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #33 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurer på hva alle barn og voksne som får «fri» kommer til å gjøre i steden. «Alle» sier jo at å ha barn hjemme er slitsomt. Blir det større aktivitet på lekeplasser og andre samlingspunkter? Da er man like langt. Større elever og studenter vil nok også utnytte «ferien» godt; reise, ut å spise, shopping osv. Hva vil det hjelpe da? Anonymkode: 98b4a...6a0 Folk kan ikke være så idioter nå? Her i skolekretsen har det stille blitt aksept for at barna ikke besøkte hverandre i går og dagen før. Mest mulig isolasjon for hver familie. Tur i skogen og egen hage er greit. Anonymkode: 11e71...a9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #34 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lærerne får ikke fri, de måtte jobbet hjemmefra og fulgt opp elevene tett med skolearbeid via skole iPad. Mer lekser/oppgaver. Anonymkode: 11e71...a9c Dette. Vi får ikke fri, vi går over til å drive undervisning via nett. Anonymkode: 3c46f...594 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #35 Del Skrevet 12. mars 2020 Syns vgs kan stenges FØR det blir påvist smitte så slipper vi total karantene ihvertfall. Anonymkode: 7864a...a94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #36 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: 80% av kontorfolk har allerede hjemmekontor nå så det er mindre problem. Hvordan vet du det? Anonymkode: de6bf...4e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #37 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns vgs kan stenges FØR det blir påvist smitte så slipper vi total karantene ihvertfall. Anonymkode: 7864a...a94 Men igjen, hva skal alle gjøre i steden? Få rundt i offentligheten og være smittekilder der i steden? Anonymkode: 98b4a...6a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 12. mars 2020 #38 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja til stengning av skoler (alle nivå) og barnehager! Hva venter vi på!!!? Polen, Østerrike og Danmark har allerede stengt. Kina fikk kontroll, vi må gjøre noe mer enn det gjøres nå. Det handler ikke om å få panikk, men å ta fornuftige valg. Sfo og barnehager kan være åpne for de som må jobbe, feks om begge foreldre er helsearbeidere. Anonymkode: 11e71...a9c For de som må jobbe? Er ikke jobb grunnen til at vi sender barna i barnehagen da....? Tror ikke du ser helheten her. Om alle skal være hjemme med barn og ingen jobbe så går firmaer og butikker konk. Samfunnet står ovenfor ruin. Og det er faktisk verre enn koronavirus. Viruset får nok de aller fleste av oss uansett. Det gjelder å ha hodet på rett plass nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #39 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, Bix skrev: Når det er unntakstilstand, gjelder ikke normale regler lenger; alle foreldre som virkelig bryr seg om barna sine har full rett til å ta dem ut av skolen allerede nå. Kjærlighet til barna er viktigere enn å følge regler som nå er meningsløse. Det stemmer at ved unntakstilstand gjelder ikke normale regler. Storting og regjering kan hastevedta nye lover/regler der personvern blir svekket, menneskeretrighetene svekket og alle i kritiske funksjoner av samfunnet (helse, brann, politi, militær, heimevernet, kraft produskjon og annen produksjon) kan beordres på jobb for å holde landet trygt. Anonymkode: 23fad...5ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #40 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi kan gjøre som enkelte andre land gjør, skolen stenges for alle hvor foreldre ikke har kritiske samfunnsoppgaver. Slik blir det veldig få barn på skolen, og betydelig redusert smittefare. Anonymkode: 46fd0...06e Hvem definerer hva kritiske samfunnsoppgaver er? De fleste av oss bidrar strengt tatt på ett eller annet vis til at samfunnet går rundt. Anonymkode: 589f2...e98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg