AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Ja til stengning av skoler (alle nivå) og barnehager! Hva venter vi på!!!? Polen, Østerrike og Danmark har allerede stengt. Kina fikk kontroll, vi må gjøre noe mer enn det gjøres nå. Det handler ikke om å få panikk, men å ta fornuftige valg. Sfo og barnehager kan være åpne for de som må jobbe, feks om begge foreldre er helsearbeidere. Anonymkode: 11e71...a9c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Det kommer nok. Bare et spm om tid nå Anonymkode: 64932...c9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer nok. Bare et spm om tid nå Anonymkode: 64932...c9f Jeg vil ha det nå og ikke neste uke. Hver dag teller. Anonymkode: 11e71...a9c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Jeg tenker at fritidsaktivitetene er vel det første som stenger...? Uansett, så er jeg glad at noen av mine barn er store så de kan passe på hverandre om skolene og barnehagenes stenger. Blir stresset av å tenke på at man må ta ferie/permisjon midt i mars. 😄 Endret 12. mars 2020 av Sylveon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) Når det er unntakstilstand, gjelder ikke normale regler lenger; alle foreldre som virkelig bryr seg om barna sine har full rett til å ta dem ut av skolen allerede nå. Kjærlighet til barna er viktigere enn å følge regler som nå er meningsløse. Endret 12. mars 2020 av Bix 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Sylveon skrev: Jeg tenker at fritidsaktivitetene er vel det første som stenger...? Uansett, så er jeg glad at noen av mine barn er store så de kan passe på hverandre om skolene og barnehagenes trenger. Blir stresset av å tenke på at man må ta ferie/permisjon midt i mars. 😄 Her vi bor er fritidsaktiviter stengt Anonymkode: 64932...c9f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bix Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil ha det nå og ikke neste uke. Hver dag teller. Anonymkode: 11e71...a9c Hadde alle tenkt som deg, hadde mange katastrofer blitt avverget fordi folk somler og nøler som følge av usikkerhet og trang til å følge regler. I krisesituasjoner er alt lov, også sivil ulydighet. Endret 12. mars 2020 av Bix 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 12. mars 2020 #8 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her vi bor er fritidsaktiviter stengt Anonymkode: 64932...c9f Ikke her. I hvertfall ikke ennå. Oslo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Bix skrev: Når det er unntakstilstand, gjelder ikke normale regler lenger; alle foreldre som virkelig bryr seg om barna sine har full rett til å ta dem ut av skolen allerede nå. Skyld på meg hvis noen klager på dette. Kjærlighet til barna er viktigere enn å føle regler som nå er meningsløse. Så du mener folk som jobber i helsevesenet eller andre som har null mulighet til hjemmekontor ikke bryr seg om barna sine? Du er jammen meg usaklig. Anonymkode: e54d4...233 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Del Skrevet 12. mars 2020 10 minutter siden, Sylveon skrev: Jeg tenker at fritidsaktivitetene er vel det første som stenger...? Uansett, så er jeg glad at noen av mine barn er store så de kan passe på hverandre om skolene og barnehagenes trenger. Blir stresset av å tenke på at man må ta ferie/permisjon midt i mars. 😄 Alt av fritidsaktiviteter er stengt her (turn, fotball, håndball). Jeg har en jobb med mulighet for hjemmekontor så det ville gått greit, ikke like optimalt og effektivt, men greit nok. Anonymkode: 11e71...a9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, Bix skrev: Når det er unntakstilstand, gjelder ikke normale regler lenger; alle foreldre som virkelig bryr seg om barna sine har full rett til å ta dem ut av skolen allerede nå. Kjærlighet til barna er viktigere enn å følge regler som nå er meningsløse. Med mindre barnet har underliggende sykdommer, er det nettopp barna som tåler smitten best. Verre med de eldre. Barna får milde symptomer, og kan smitte besteforeldre og familiemedlemmer med underliggende sykdommer. Å stenge skolene gjøres først og fremst for å beskytte disse. Anonymkode: 05a10...4c1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #12 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, Sylveon skrev: Ikke her. I hvertfall ikke ennå. Oslo. Tøyen sportsklubb og Ullern har stengt? Anonymkode: 11e71...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #13 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med mindre barnet har underliggende sykdommer, er det nettopp barna som tåler smitten best. Verre med de eldre. Barna får milde symptomer, og kan smitte besteforeldre og familiemedlemmer med underliggende sykdommer. Å stenge skolene gjøres først og fremst for å beskytte disse. Anonymkode: 05a10...4c1 Men barn sprer smitte usynlig videre til feks besteforeldre eller noen på butikken. Anonymkode: 11e71...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #14 Del Skrevet 12. mars 2020 Har tatt ut barnet mitt nå fra skolen. Jobber selv på en skole. De er jammen meg ivrig på å drøye en evt stenging. Anonymkode: d0446...19d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #15 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så du mener folk som jobber i helsevesenet eller andre som har null mulighet til hjemmekontor ikke bryr seg om barna sine? Du er jammen meg usaklig. Anonymkode: e54d4...233 Når folk som jobber i helsevesenet har barn som er gamle nok til å klare seg selv, trenger de ikke hjemmekontor; det er ikke mange årene siden man hadde "nøkkelbarn" som gikk i barneskolen og utrolig nok overlevde alene hjemme mens mor og far var på jobb; idéen om at barn ikke kan klare å være alene hjemme, er av nyere dato. I 1970-årene fantes ikke SFO, og barna klarte likevel å vokse opp. Anonymkode: 8c0d1...4c3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. mars 2020 #16 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) feilpostet Endret 12. mars 2020 av I Grosny feilpostet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #17 Del Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når folk som jobber i helsevesenet har barn som er gamle nok til å klare seg selv, trenger de ikke hjemmekontor; det er ikke mange årene siden man hadde "nøkkelbarn" som gikk i barneskolen og utrolig nok overlevde alene hjemme mens mor og far var på jobb; idéen om at barn ikke kan klare å være alene hjemme, er av nyere dato. I 1970-årene fantes ikke SFO, og barna klarte likevel å vokse opp. Anonymkode: 8c0d1...4c3 På 70- og 80-tallet var det en høyere andel hjemmeværende kvinner i nabolaget, så det er ikke helt sammenliknbart. Det er uansett drøyt å påstå at foreldre som ikke tar ut barna fra skolen (eller bhg) ikke bryr seg om barna sine. Anonymkode: e54d4...233 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 12. mars 2020 #18 Del Skrevet 12. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tøyen sportsklubb og Ullern har stengt? Anonymkode: 11e71...a9c Jeg sa ikke hvor i Oslo jeg bor. 😋 Det er godt mulig at det er en del som har stengt, men her vi bor så er det ikke stengt. Oslo er stort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #19 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg MÅ jobbe. Jobber i privat bedrift ,sjefen sa hvis alle ansatte i bedriften dauer av Korona så siste man må fortsatt holde hjulene (bedrift) i gang. Fri ? Er bare et eksotisk ord for oss. Anonymkode: 17fda...4ab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #20 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg fatter ikke at de ikke stenger. Virkelig ikke. Mange land har per dags dato stengt, også FØR påviste tilfeller eller få påviste. Hva pokker'n er i veien med norske myndigheter? Her skal vi bare avvente og vurdere opp mot "dagens situasjon"... Situasjonen eskalerer så fort, at det henger ikke på greip. Jeg jobber på skole og møter ikke på jobb i dag, selv om jeg egentlig skal. Jeg blir hjemme med barnet. Anonymkode: 46fd0...06e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg