AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Kom hjem med bil i dag som er kjøpt privat. Lurer på om det er noe jeg har glemt. Kontrakt ble skrevet. Salgsmelding ble levert, jeg godkjente på nett og omregistrerte den. Forsikringen ble aktivert automatisk ved omreg. Har laget autopassavtale, venter på brikke i posten. Bilen er nettopp eu-godkjent og har en tilstandsrapport fra verksted (jeg tok med bilen dit før kjøp). Den er i topp stand bortsett fra litt slakk i en styrearm/et styreledd eller noe - de mente det var helt unødvendig å gjøre noe med (fikk uansett 5000 i avslag om jeg ville fikse det av selger). Bør jeg det? Når bilen svinger mot høyre i høy fart (typisk langsving på motorvei) kjennes det nesten ut som den mister grepet/vannplaning. Er det vanlig? Verkstedet prøvekjørte den selv. Noe papirarbeid ellers jeg har glemt? Anonymkode: 3c012...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Slakk i endeledd må fikses ganske fort. Det blir ikke mindre med tida, for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 17 minutter siden, tdm900 said: Slakk i endeledd må fikses ganske fort. Det blir ikke mindre med tida, for å si det slik. Jeg vet ikke om det var i endeledd, i papirene fra verksted står det at bilen er prøvekjørt og gått nøye over. Antydning til litt slakk i høyre styreledd. Bilen er ellers i svært god teknisk stand. (Var med en liste på mange sider på alt som var sjekket). Spurte mekaniker om jeg burde ordne dette da jeg hentet den og han sa nei, om de hadde trodd det var nødvendig ville de ha ringt mens bilen var på bukk (det er sånn greie de får den opp i lufta med regner jeg med). Bør jeg ringe de opp igjen? Googlet litt og ser ut til at andre med dette problemet hører lyder når de svinger, denne lager ingen lyd - gir bare litt rar følelse i noen svinger. Kan det være noe annet galt de har oversett? På eu kontroll fikk den feil på bremseskiver som ble byttet men ellers ingenting, burde denne feilen ha vært synlig der? TS Anonymkode: 3c012...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 Ja, jeg mener den burde vert synlig på skjema, så lenge den er kommentert. Men, gidder du ikke å gjøre noe med det så bare kjør. For er det litt slakk, blir den ikke mindre. Du ender opp til slutt med mye slakk, over kort tid. Og ikke spør etter hvor kort tid, det er det ingen fasit på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 16 hours ago, tdm900 said: Ja, jeg mener den burde vert synlig på skjema, så lenge den er kommentert. Men, gidder du ikke å gjøre noe med det så bare kjør. For er det litt slakk, blir den ikke mindre. Du ender opp til slutt med mye slakk, over kort tid. Og ikke spør etter hvor kort tid, det er det ingen fasit på. Ble sagt at det var unødvendig å bytte - kanskje jeg misforstod da. Om noe blir verre og verre og bør byttes så er det vel rart om de sier noe annet? De hadde jo tjent penger på det. Anonymkode: 3c012...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå