Gå til innhold

Dere som ler av corona-hysteri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, AnonymBruker said:

«Det er jo bare 50 smittede». «Det er jo bare 250 smittede». «Det er jo bare 800 smittede». Har sett dette argumentet hver dag.

Det gir lite mening i å bruke dette som argument, fordi veksten er eksponentiell. Antall smittede øker veldig for hver dag, så å si at «men det er jo ikke mye» blir helt poengløst. Det stopper ikke på 800, for å si det sånn.

Sånn generelt er det helt normalt at noen fortsatt bagatelliserer situasjonen. For flere tar det en god stund før hodet «henger med» når det skjer en krise som nå, fordi man er så inngrodd i at alt er normalt, hele tiden. Langvarig fornektelse er som regel basert på frykt. De som ler er sannsynligvis veldig redde.

Anonymkode: b6a59...9f8

Jeg ler av overreaksjonen og hysteriet til folk. Ikke av viruset. Det er de som hamstrer og hyler på mere tiltak som er redde. Måtte kjempe med latteren da jeg gikk forbi en dame som skjelte ut en butikkansatt fordi de kun hadde 10 kg ris igjen da jeg var ute å handlet for en kollega som må i karantene i dag. Butikkansatte hadde og dristet seg til å be kunder om å ikke fylle handlekurve med dopapir og flere var sinte fordi ansatte var «frekke». Det er idiotisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette tror du folk kommer til å fortsette å gå på selv om hundretusenvis blir syke, ofte slik at ikke de kan komme seg ut av senga på flere uker, og titusenvis dør? Nei, selvsagt gjør de ikke det. En slik situasjon vil føre til enda mer frykt og hjemmesitting som vi ser i dag. Alternativet er ikke at å fortsette som før, det er at flere blir syke og dør, mens de økonomiske konsekvensene blir minst like ille.

Anonymkode: 1a2bd...a53

Som skrevet igjen, det er ingen som sier at man burde ha fortsatt som før uten å gjøre noe som helst, det jeg stiller spørsmål ved er tiltakene som vil får store konsekvenser i ettertid. 

Anonymkode: d00a2...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes dette er forferdelig.

jeg har ikke jobb, er permittert for 11 dager også må jeg til nav! 
Gå på dagpenger. 

Anonymkode: 365c5...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi stenger landet et par uker, smitten og nye pasienter reduseres betydelig i de to ukene. Det kalles å «flatten the curve», redusere presset på helsevesenet. De som blir smittet i dag har opptil to uker før noen av de trenger innleggelse, så resultatene av tiltakene ser man ikke før om to uker. 

Anonymkode: e5d56...a68

Ja, men på en måte som gjør at svært mange ikke har noe å gå tilbake til når det har lagt seg. Konsekvensene vil fort kunne bli store. Et solid næringsliv etter mange konkurser vil kunne ta mange år å bygge opp igjen, og er noe som også vil ha store helsemessige konsekvenser for mange. 

Anonymkode: d00a2...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Salmonella skrev:

Feil.

Det er 800 mennesker som har testet positivt.

Hvor mange som er smittet er det INGEN som har kontroll på. Men det antallet er nok laaangt høyere enn de 800 som har testet positivt.

Ser for meg at det er tusenvis som bare gir beng selv om de vet at de kan være potensielt smittet og lever som vanlig.  Mange av den sorten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syntes dette er forferdelig.

jeg har ikke jobb, er permittert for 11 dager også må jeg til nav! 
Gå på dagpenger. 

Anonymkode: 365c5...0cf

Det var leit, men jeg tror det er verre å bli liggende i respirator i tre uker og så dø fordi lungene har blitt spist opp av viruset.

Anonymkode: 1a2bd...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for diskrimerende, nedsettende og hatefullt innhold og innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, samt svar til dette.

Anglofil (teamleder) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...