Gå til innhold

Dere som ler av corona-hysteri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Velkommen til realiteten, hvor folk dør hver dag. 

Velkommen til realitetene, vi bor i et land som har ressurser til å bruke midler på befolkingen for å ivareta folkehelsen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, abc123detvardet skrev:

Ja. Gråter meg i søvn hver dag av at barn i Afrika dør av sult.

Fuck, glemte at vi kun bryr oss om folk i Norge. Trist at hun kan dø, men folk dør hele tiden. Dette er en realitet i hele verden, uansett om coronaviruset herjer eller ikke. 

Ler ikke av hysteriet, men ser fortsatt på mye som hysteri, dødsfall eller ikke. 

Man må se det større bilde. Vi kan ikke drive å stenge og nekte alt mulig. Det kan gå utover psyken til folk, og mange kan miste jobben grunnet av det økonomiske. Heldigvis har vi gode ordninger i Norge, men hva med land som Kina der du må klare deg selv? Hvordan kommer det økonomiske tapet til å påvirke Kina? Kanskje flere kommer til å dø av sult enn av coronaviruset? 

Skam deg.

Anonymkode: 46bef...bbf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

dør barnet, så dør det. Og sånn er det med den saken.

Nå sa jeg aldri det. Sa at det finnes en grense på hvor mange tiltak man kan ta. 

Det er greit at man tar en del tiltak, men man kan virkelig ikke stenge hele landet for at noen står i faresonen. Vi vet ikke hvor lenge viruset varer, vi vet ikke hvordan det kommer til å bli. Men vi kan ikke stenge oss inne helt til viruset er borte. Det har konsekvenser. 

Tenk på alle barna som blir påvirket av alkoholiserte foreldre, all fysisk skade og jævligheten som skjer? Hadde det ikke vært bedre å forby alkohol?

Det mange tiltak man kan gjøre ellers i samfunnet som redder liv generelt sett, men ofte ikke gjort. 

Et liv er mer enn å bare være i live.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skam deg.

Anonymkode: 46bef...bbf

Hæ? Fordi mennesket faktisk kom med noe både relevant og interessant? Hvorfor skal vedkommende skamme seg?

Anonymkode: f8ce6...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Haha, du er vel like ille.

Feil. Det er ikke holdningen min. Holdningen min er at ting har konsekvenser. Å stenge alt mulig gir konsekvenser. Er for hindring av viruset, men ikke til en hvilken som helst grad. 

Se uthevet; Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. men prøver allikevel, Du ser hva jeg har uthevet, konsekvenser av dette viruset kan bli fatalt for menneskeliv og økonomien. Ditt begrep av holdning og konsekvenser er, tull.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Se uthevet; Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. men prøver allikevel, Du ser hva jeg har uthevet, konsekvenser av dette viruset kan bli fatalt for menneskeliv og økonomien. Ditt begrep av holdning og konsekvenser er, tull.

Nei, det er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Nå sa jeg aldri det. Sa at det finnes en grense på hvor mange tiltak man kan ta. 

Det er greit at man tar en del tiltak, men man kan virkelig ikke stenge hele landet for at noen står i faresonen. Vi vet ikke hvor lenge viruset varer, vi vet ikke hvordan det kommer til å bli. Men vi kan ikke stenge oss inne helt til viruset er borte. Det har konsekvenser. 

Tenk på alle barna som blir påvirket av alkoholiserte foreldre, all fysisk skade og jævligheten som skjer? Hadde det ikke vært bedre å forby alkohol?

Det mange tiltak man kan gjøre ellers i samfunnet som redder liv generelt sett, men ofte ikke gjort. 

Et liv er mer enn å bare være i live.

Det er klart at folk blir provosert av måten du skriver på. Du bagatelliserer så grovt det som er alvorlig for alle andre. Ja tenk på barn av alkoholikere osv, men det er det ikke denne tråden handler om men om folk som flirer av at det faktisk finnes folk som er oppriktig redde for dette viruset!!

Anonymkode: 996ca...726

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Nei, det er det ikke. 

Hva mener du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bagatelliserer så grovt det som er alvorlig for alle andre.

Har aldri bagatellisert noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Hva mener du? 

Jeg er uenig med påstanden din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Forklar hva du mener da istedenfor å komme med en setning hver gang noen svarer deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Det er helt ok, men jeg kan ikke se at du kan argumentere for deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forklar hva du mener da istedenfor å komme med en setning hver gang noen svarer deg.

Har kommet med mange innlegg som er mye lenger enn en setning. Personen får gjerne mene at jeg har feil, men da sier jeg meg uenig. Gidder ikke å argumentere noe mer for det enn det som er allerede skrevet, ettersom jeg står for det, og jeg ser virkelig ikke hva som var forvirrende med det. 

Hadde vært fint om du faktisk bidro til diskusjon, heller for å pirke på alle om alt mulig som ikke er relevant for diskusjonen. 

Endret av abc123detvardet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev:

Det er helt ok, men jeg kan ikke se at du kan argumentere for deg. 

Det kan tydeligvis ikke du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, Hentacruel said:

First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win.

Ghandi

Hva? De ler av corona også vinner viruset? 

Anonymkode: 5e21c...2b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er viktigere? Å miste livet så folk ikke kan jobbe mer, eller å beholde livet? Jobben er ikke livet ditt eller noen andres. Livet er mer enn jobb. Dør, da mister man uansett jobben... Bedre å være føre var. Og husk bekymringer gjør det verre. Det vil gå bra, innen året er slutt er viruset over.

Anonymkode: 5201c...7ee

Hva f er dette for et svar? Det å miste jobben sin og havne i økonomisk ruin er faen meg ingen lek! Hva slags liv er det når man ikke har råd til noe som helst, eller får kronisk søvnmangel eller andre plager pga økonomiske problemer? 

Anonymkode: 77d2d...54b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Det er viktigere for deg å vente på smitten enn å ta innover deg alvorlighetsgraden? 

Hos meg har du tapt uansett..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Har deltatt i flere tråder her og lagt ut dokumentasjon.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Agatha Spinatha skrev:

Det er viktigere for deg å vente på smitten enn å ta innover deg alvorlighetsgraden? 

Hos meg har du tapt uansett..

Nei, jeg er for tiltak, bare ikke ekstreme tiltak. 

Noen av dem er:

1. Jeg for stansing av flyvninger til utsatte steder. Jeg er imot å kansellere alle flyvninger

2. Jeg er for stenging av skoler, men maks en hvis periode, og kun hvis det blir satt opp alternative læringsmetoder (for eksempel forelesninger på nett) 

3. Jeg er for kansellering av store arrangementer (sport, konserter, osv), men ikke nødvendigvis av mindre arrangementer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Har deltatt i flere tråder her og lagt ut dokumentasjon.  

Okay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...