Gå til innhold

Hvor lang tid tipper dere det tar før Coronautbruddet er over?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Expandable86 skrev:

Om et par måneder har hysteriet lagt seg.

Jeg bare håper at hverdagen er tilbake igjen da. At høgskolen vil holde åpent. At det er mulig å sender ungene i barnehagen uten frykt for å bli ringt opp om henting. 
jeg har godt imunnforsvar og frykter ikke corona. Men hvordan det påvirker samfunnet derimot...,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kineserne har jo fordelen av at de kan styre landet med diktaturisk jernhånd.

Anonymkode: f3849...9bc

Italia og Sør-Korea får også til å kutte spredningen.

3 minutter siden, Apocalypte said:

Vi blir det vi også, husk at Kina var på det verste for 3 uker siden.

Det har da aldri vært noen tvil om at de som ikke dør kommer til å bli symptomfrie en gang? Det virker som en veldig mager trøst i dagens situasjon.

Anonymkode: 8e2b3...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så det roer seg om ikke alt for lenge, kjenner nesten på en slags depresjon pga dette. Savner hverdagen som den var før!! Skulle satt mer pris på den.... Men frykter at dette blir ille å langvarig, spesielt hvis det er sånn at man kan bli smittet igjen ganske kjapt etter gjennomgått sykdom, evig rundans?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Apocalypte said:

Men det blir nok tøft nå i et par-tre uker. 

Og det er ingen sjanse for at dette er over om 2-3 uker. Hvis vi stenger ned det meste av Norge kan vi stoppe spredningen her, men det vil stadig komme nye til resten av verden også får kuttet. Hvis vi ikke stenger ned vil det vare minst like lenge som en influensasesong, sykehusene vil bli overfylt og mange vil dø. Antakelig vil det blusse opp igjen til høsten når det blir kaldt hvis det stopper på grunn av varmere vær.

Anonymkode: 8e2b3...90f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er over i det øyeblikket media slutter å skrive om det, og det er sannheten.

Anonymkode: d40e1...2f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det verste er hysteriet. Verdensøkonomien blir jo snart knukket. Og hva skjer da? Konkurser. Folk mister boliger. Ikke mer mat eller varer.... Borgerkrig. Etc. Så tvangstiltak... 

vil DU bo i en leir i et diktatur? 

ærlig talt det er ingen menneskerett å ikke bli smittet Av virus.... ! 

- kan noen bekrefte / avkrefte at viruset ble laget i et laboratorium ? 

Anonymkode: c523e...810

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anne 69 skrev:

Midten av mars er på søndag. Jeg ser at artikkelen med intervjuet er fra 4. februar, så det var mye vi ikke visste da som vi vet i dag 🤔 

Derfor er det idiotisk å spekulere. At "det var mye vi ikke visste da som vi vet i dag" er jo alltid et faktum. Mye vi ikke vet i dag som vi vil vite om 2 måneder. 

Man kan spekulere så mye man vil, men det beste er å fokusere på hva som skjer nå. 

Endret av abc123detvardet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Apocalypte skrev:

Hvor leser der om hvordan Kineserene har behandlet de smittende/de i karantene? Har ikke sett mye om dette i media, 

Se Urix på NRK. De har en episode på nettTV som heter Coronaspesial. Jeg er sykt glad jeg ikke bor i Kina for å si det sånn... Syns (og tror faktisk) at Norge burde stenge skoler og Bhg i 14 dager og at mest mulig burde ha hjemmekontor/karantene. 
Jeg tror skolene er stengt på fredag allerede.

Anonymkode: acfd0...db9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fordi de har satt inn påpass strenge tiltak at smitten nå går nedover, ikke fordi de har hatt det lengst. 

Anonymkode: 62e9a...fa0

Det var antall friske som ble diskutert. Det antallet er uavhengig av spredningen. For de syke er det eneste som er avgjørende tid.

Anonymkode: 92226...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...