Gå til innhold

Hvor mange her tenker at de muligens HAR hatt viruset?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tipper det er store mørketall og at coronaviruset har fått spre seg fritt rundt i det norske samfunnet lenge.

Man kan selvfølgelig ikke vite, men jeg begynte å bli syk for ca. fem uker siden. Hodepine, veldig slapp, forkjølelse som brukte utrolig lang tid på å slippe taket. Etter en uke var jeg så tungpustet at jeg ikke klarte å ligge på den ene siden. Surkling fra lungene. Det skal sies at jeg har astma, men trenger ikke medisiner annet enn når jeg har luftinfeksjon, altså veldig lav grad av astma. Denne gangen ble jeg så desperat at jeg overdoserte. Jeg lå våken to netter fordi det kjentes ut som jeg hadde en stor stein liggende på brystet. Jeg har aldri opplevd noe lignende.

Jeg bor i en by med ekstremt mange turister, og en stor andel av dem kommer fra Kina, så jeg KAN ha vært eksponert :vetikke:

Anonymkode: 63265...b22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tipper vi minst er oppe i 10 ganger flere, i og med de nesten ikke tester folk. Kanskje flere også...

Anonymkode: 79acf...1ff

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er store mørketall og at coronaviruset har fått spre seg fritt rundt i det norske samfunnet lenge.

Man kan selvfølgelig ikke vite, men jeg begynte å bli syk for ca. fem uker siden. Hodepine, veldig slapp, forkjølelse som brukte utrolig lang tid på å slippe taket. Etter en uke var jeg så tungpustet at jeg ikke klarte å ligge på den ene siden. Surkling fra lungene. Det skal sies at jeg har astma, men trenger ikke medisiner annet enn når jeg har luftinfeksjon, altså veldig lav grad av astma. Denne gangen ble jeg så desperat at jeg overdoserte. Jeg lå våken to netter fordi det kjentes ut som jeg hadde en stor stein liggende på brystet. Jeg har aldri opplevd noe lignende.

Jeg bor i en by med ekstremt mange turister, og en stor andel av dem kommer fra Kina, så jeg KAN ha vært eksponert :vetikke:

Det er nok mange mørketall. 
Men tror ikke du ble smittet med korona for så lenge siden. Årets influensa hadde samme symptomer som du beskriver. Eldste sønnen her hadde det likt i begynnelsen av desember. Svigers i desember/januar. Så viss det var korona, så har det i så fall vært verden rundt før det ble oppdaget i kina😉

Anonymkode: 3b8f2...648

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men tror ikke du ble smittet med korona for så lenge siden. Årets influensa hadde samme symptomer som du beskriver. Eldste sønnen her hadde det likt i begynnelsen av desember. Svigers i desember/januar. Så viss det var korona, så har det i så fall vært verden rundt før det ble oppdaget i kina😉

Nei, men det er det at man ikke vet. Bussen jeg tar til jobb går også til en av de største turistattraksjonene i byen, så jeg sitter alltid sammentrykt mellom kinesere, italienere og andre turister :P

Bortsett fra i dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tester man positivt om man har vært syk før og nå frisk? Eller er det en annen type test for å se om man har antistoffer? 

Anonymkode: 7faf5...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var syk i forrige uke, mener frisk nå. Det var nok noe annet. Hadde ikke feber og ikke pustebesvær. Ellers ganske syk. 

Anonymkode: 992b5...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er syk nå, og antar egentlig bare at det er det jeg har. Holder meg hjemme.

Anonymkode: 3239c...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble oppdaget før dette i Kina, resten av verden ble bare ikke informert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at jeg muligens har fått det. Etter å ha vært forkjølelsesfri hele vinteren våknet jeg i dag og følte meg småsyk, sånn brygger-på-noe-følelse: vondt i hodet, svimmel, slapp, littegrann feber og sår hals.

Det kan jo være en vanlig forkjølelse/influensa også, og om det er korona kan jeg jo også bli "vanlig" syk, altså ikke alvorlig. Får se hva som skjer. Under svineinfluensaen ble et nært familiemedlem - en ung og ellers frisk person - veldig syk og havnet på sykehus, så da føles dette som skjer nå litt skummelt.

Anonymkode: 1dcc7...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble syk i går med forkjølelses/influensa symptomer. Håper det bare er det, men man vet jo aldri!

Anonymkode: 4f379...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at jeg muligens har fått det. Etter å ha vært forkjølelsesfri hele vinteren våknet jeg i dag og følte meg småsyk, sånn brygger-på-noe-følelse: vondt i hodet, svimmel, slapp, littegrann feber og sår hals.

Det kan jo være en vanlig forkjølelse/influensa også, og om det er korona kan jeg jo også bli "vanlig" syk, altså ikke alvorlig. Får se hva som skjer. Under svineinfluensaen ble et nært familiemedlem - en ung og ellers frisk person - veldig syk og havnet på sykehus, så da føles dette som skjer nå litt skummelt.

Anonymkode: 1dcc7...26b

Svineinfluensaen tok unge liv – det ser det heldigvis ut til at dette viruset i all hovedsak ikke gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble oppdaget før dette i Kina, resten av verden ble bare ikke informert.

Joda, er klar over det. Mens syns det ville være rart om noen i Norge hadde det allerede i begynnelsen av desember. 
Svigerfar var syk desember/januar med samme symptomer. Sa han aldri hadde vært så syk før. Måtte tom i lungerøntgen. Virus var beskjeden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Datteren min på 4 år.

Feber i en uke. Vond hals (garantert halsbetennelse da hun var veldig hoven i svelg, og har vært plaget med det før) og intens hoste. Sånne lange hoste anfall som gjør at hun brekker seg. Klagte på dag 4 over hodepine. Begynte å kaste opp dag 5. Spiser så og si ingenting.  

Fremdeles syk, men feber forsvant i løpet av dagen i dag.  Jeg begynte å tenke på korona i dag.. 

Anonymkode: a3f3b...8c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fem uker siden er jo ikke lenge siden. Kina sendte ut varsel til WHO allerede i desember.
Det er lite trolig at noen har hatt korona for flere måneder siden, men helt umulig er det jo ikke.

Jeg fikk tidenes rareste influensa rett etter jul, så jeg har tøyset litt med at jeg kanskje hadde korona. Jeg følte meg helt frisk til jeg plutselig ble akutt slapp og fikk feber. Dette hendte på få timer. Deretter kom uggen mage, litt småsår hals og etterhvert tetthet i brystet og tørrhoste. Men det gikk høvelig fort over da (ei ukes tid), og kun samboeren ble smittet.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, er klar over det. Mens syns det ville være rart om noen i Norge hadde det allerede i begynnelsen av desember. 
Svigerfar var syk desember/januar med samme symptomer. Sa han aldri hadde vært så syk før. Måtte tom i lungerøntgen. Virus var beskjeden. 

Korona er jo et virus da, og ingen tenkte vel på å sjekke for korona da ;)
Neida, det var nok mest sannsynlig sesonginfluensa.

Anonymkode: 716a1...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i Lofoten, hvor det enda ikke har vært påvist noen smittede, kun 3 påvist i hele Nordland. Men inntil for noen dager siden gikk det ikke an å gå på butikken uten å treffe turister fra bl.a fra Asia, og de har bodd på overnattingssteder, kjørt leiebiler og omgåttes lokalbefolkningen, så det er ikke godt å si om noe har spredt seg her mens vi har bekymret oss for de som har vært på skiferie i Italia.

De siste dagene har jeg vært forkjølt og hatt en uvant trang/vond følelse i brystet. Ikke godt å si om det bare er fordi jeg kjenner etter, eller om det er noe :vetikke:

Anonymkode: 37a12...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde samme symptomene som ts for 2 uker siden, satt veldig i brystet og var tungpusta.. men var ikke i utlandet eller kontakt med noen.. så i teorien skal jeg ikke ha hatt korona.. men hvem vet

Anonymkode: 914a9...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...