Gå til innhold

Ta barnet ut av barnehagen pga korona?

MammaTilLL26

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Jadzia skrev:

Det er ingen som har sagt at ikke barn kan få det. Men hittil har vel ingen barn som vi vet om dødd av det, og mye tyder på at de takler viruset mye bedre enn oss voksne. Så de får milde symptomer. 

Nei. Men når mantraet "Det rammer nesten bare gamle og svake" gjentas ofte nok, er det for å forlede folk. 

Hva om barnet ditt får korona? Da må det isoleres, eller vil du også bli smittet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stan skrev:

Nei. Men når mantraet "Det rammer nesten bare gamle og svake" gjentas ofte nok, er det for å forlede folk. 

Hva om barnet ditt får korona? Da må det isoleres, eller vil du også bli smittet? 

Ingen som har sagt det heller. Men de sier at det rammer de eldste hardest. Om barnet mitt får det, så kommer jeg aldri til å la det ligge redd og alene. Da blir det nazihygiene og munnbind her hjemme, men likevel omsorg og kjærlighet. Man sender ikke en treåring på isolat uten en mamma eller pappa til stede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MammaTilLL26 skrev:

Jeg har en nedsatt helsetilstand, en vanlig influensa tar knekken på meg. Burde vi ta barnet frivillig ut av barnehagen? I kommunen her er så å si alt stengt utenom barnehagen barnet våres går på. Men jeg tenker samtidig, er vi ikke alle dømt til å bli smittet på et eller annet nivå? Er det vits i å skjerme seg? 

Før vi evt bestemmer oss, dette vil jo vare leeeenge? Det nytter vell ikke å holde seg hjemme i 6 mnd (for å ta hardt i). 

Poenget er at dersom alle får viruset samtidig, vil helsevesenet ikke ha kapasitet til å behandle alle som blir kritisk syke. Strategien er derfor å redusere hastigheten på smitten.

Anonymkode: 8bae1...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
12 minutter siden, stan skrev:

Så mye for den norske løgnen om at det bare rammer gamle og svake. 

Jeg holder barna hjemme fra skolen resten av uka. 

Ingen har sagt at barn og unge ikke kan bli syke, de har sagt at det er eldre og syke som blir hardest rammet og har størst risiko for å dø. Noe som fortsatt ser ut til å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Vi hentet barnet våres i barnehagen nå, når vi kom hjem fikk vi melding om at vi er i karantene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MammaTilLL26 skrev:

Oppdatering. Vi hentet barnet våres i barnehagen nå, når vi kom hjem fikk vi melding om at vi er i karantene. 

Hvem fikk dere melding av? Hvorfor er dere i karantene? 

Anonymkode: 45ff5...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av kommunen. Hele bygden er under karantene nå. Vi er friske foreløpig, heldigvis.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem fikk dere melding av? Hvorfor er dere i karantene? 

Anonymkode: 45ff5...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...