FrøkenMånestråle Skrevet 11. mars 2020 #21 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for omtanken. Når man har 3-4 venner man har ansett som gode over mange år, så får det meg til å lure på om det er noe feil med meg. Og akkurat den tanken gjør meg enda mer trist. Så håper at det er å overanalysere fra min side. Er godt å se at det ikke bare er jeg som tenker at man hjelper når det behøves! TS Anonymkode: b65c1...0ba Det er utrolig kjipt, spesielt når man selv kanskje har stilt opp for de. Been there done that Er ikke alle som er like gode på å stille opp, men på en måte så er det greit med slike små kriser for da ser man hvem som er der og ikke og det er greit å vite. Det har ikke noe med deg å gjøre men noen er der bare når alt er greit og så forsvinner de når man trenger de. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #22 Del Skrevet 11. mars 2020 I min kommune i nord, så har minst to butikker reklamert at de kjører ut varer til folk i karantene. Sikker på at ikke det tilbudet er hos deg? Men kjipe venner, ja. 😔 Anonymkode: 4b3a5...4d2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 11. mars 2020 #23 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg leste forresten at her i sør finnes det er par lokalbutikker man kan ringe, og så tilbyr de seg å kjøre ut varene til deg (Joker-butikk). Kanskje det går an å ringe lokalbutikken, forklare situasjonen og spørre veldig pent? Hadde jeg bodd nærmere hadde jeg handlet for deg, men holder til lengre sør... Til dere som foreslår kolonial: Er maaange steder det dessverre ikke tilbys 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 11. mars 2020 #24 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg blir irritert på dine vegne, ts. Skjønner godt hva du mener - har opplevd noe lignende selv for et par år siden. Det stakk, og vennskapet er ikke helt det samme lenger. Hadde jeg kunne hjelpe deg skulle jeg gjerne gjort det.<3 Jeg bor i Oslo, vet jo ikke hvor du bor, men send meg gjerne en pm om det er noe jeg kan gjøre. Du fortjener hjelp i denne perioden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #25 Del Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du spurt mer perifere folk, ts? Altså: om en jeg gikk på barneskolen med spurte "kan du handle etter liste" så hadde jeg jo gjort det. Null stress. Legg ut en melding på facebook, du. Anonymkode: 8b927...e58 Enig. Jeg ville også handlet for venner eller bekjente. Anonymkode: 8a24b...490 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #26 Del Skrevet 11. mars 2020 Spør naboen? Anonymkode: 1756f...308 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #27 Del Skrevet 11. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du spurt mer perifere folk, ts? Altså: om en jeg gikk på barneskolen med spurte "kan du handle etter liste" så hadde jeg jo gjort det. Null stress. Legg ut en melding på facebook, du. Anonymkode: 8b927...e58 Nei har ikke spurt. Liker ikke å spørre, så er derfor jeg har spurt de jeg kjenner best her. (Barneskole.. da snakker vi over 30 år siden altså 😅 ). Er en mann jeg kjenner som har sagt at jeg må si fra, men tror han har en baktanke så orker ikke føle at jeg skylder han noe. Jeg skal faktisk spørre på Facebook dersom jeg virkelig må. Er snart fri for viktig medisin så snart MÅ jeg. Har rundt 800 «venner» der. Det bør normalt duge. TS Anonymkode: b65c1...0ba 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo jojo Skrevet 11. mars 2020 #28 Del Skrevet 11. mars 2020 Hvor langt nord bor du? Kan handle for deg om du bor i nærheten! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 11. mars 2020 #29 Del Skrevet 11. mars 2020 Fysøren, så dårlig at ingen kan hjelpe deg. Og så i en sånn situasjon.... Får håpe noen tilbyr seg på fb da. Og håper vennene dine kjenner på skam når de ser at du må be om hjelp der. Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #30 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er funksjonshemmet og isolert i leiligheten min året rundt. Får all mat, apotekvarer, klær osv. levert på døren. Skjønner ikke hvorfor ikke det skal kunne gå an for dere i koronakarantene å netthandle. Anonymkode: 32c75...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #31 Del Skrevet 11. mars 2020 Sånn er det dessverre. Jeg var sengeliggende i 8 måneder på grunn av sykdom, og ikke én gang var det noen som tilbydde seg å hjelpe, eller komme og besøke meg. Da var det ikke noe smittsomt en gang. Anonymkode: 4a686...f16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #32 Del Skrevet 11. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er funksjonshemmet og isolert i leiligheten min året rundt. Får all mat, apotekvarer, klær osv. levert på døren. Skjønner ikke hvorfor ikke det skal kunne gå an for dere i koronakarantene å netthandle. Anonymkode: 32c75...57e Netthandle fra hvor? Bor du i nord Norge? Hverken Adams matkasse eller kolonial leverer hit. Prøvde å bestille grønnsaker fra Oslo en gang. Alt var grønt og hårete når det kom med posten. Fra feks apotek kan man bestille mye, men jeg må legitimere meg når jeg henter ut resept, så da nytter det ikke med nettbutikk. Anonymkode: eda57...173 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #33 Del Skrevet 11. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Netthandle fra hvor? Bor du i nord Norge? Hverken Adams matkasse eller kolonial leverer hit. Prøvde å bestille grønnsaker fra Oslo en gang. Alt var grønt og hårete når det kom med posten. Fra feks apotek kan man bestille mye, men jeg må legitimere meg når jeg henter ut resept, så da nytter det ikke med nettbutikk. Anonymkode: eda57...173 En kan bestille reseptvarer fra nettapotek. Etter at elektroniske resepter kom i bruk har det blitt enklere å være kroniker som er mye husbundet. https://www.farmasiet.no/kampanje/7734/bestille-reseptvarer?gclid=EAIaIQobChMI0K6RmOiS6AIVyYGyCh23ywYlEAAYASABEgIcJvD_BwE Mathandling kan være vanskeligere, bor også i nord uten tilbud som kolonial eller butikker som kjører ut. Finnes det frivillighetssentral der du bor? For meg lettere å få hjelp via dem enn å stadig være avhengig av venner/familie. Om ikke, så ville jeg tatt kontakt med kommunen. Kommunen er ansvarlig for sine innbyggere generelt sett, og for smittevernhåndteringen. Om det ikke finnes noen som kan hjelpe deg å handle må det være i kommunens beste interesse at du ikke må bryte karantene for å skaffe mat. Ellers ville jeg ærlig talt gjort som andre foreslår, skrevet et innlegg på Facebook. En kan bli overrasket over hvem som faktisk stiller opp. Smør på litt om at du aldri ville kunnet tilgi deg selv om du smittet noen andre som ikke tålte å bli syke, tar din del av felles ansvar, osv, men nå trenger du hjelp. Anonymkode: b22ad...5e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 11. mars 2020 #34 Del Skrevet 11. mars 2020 Har ingen nye forslag, men disse vennene hadde jeg slettet og blokkert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #35 Del Skrevet 11. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor helt sentralt, og de har alle bil ja. En ting er nå at det ikke ligger for alle å bare tilby å hjelpe. Det forstår jeg. Det har med oppvekst, hva man er tillært, verdier, personlighet osv å gjøre. Men det å faktisk si «det passer dessverre ikke» til et voksent menneske som forstår at det egentlig betyr «vet du hva at det orker jeg ikke, ikke nå og heller ikke senere, for så viktig er du ikke for meg!», synes jeg er så utrolig smålig. Jeg er ikke et dårlig menneske. Er generelt snill, omsorgsfull og ikke plagsom. Har aldri bedt de om noe som helst før. Og vi er godt voksne, over 40 år alle sammen. Sukk 🤷🏻♀️ TS Anonymkode: b65c1...0ba Fy flate😣Kutt de ut etter dette. Prøv å få mat på døra på annen måte og ikke ta kontakt mer med dine såkalte "venner". Selvgode egoister kalles de! Anonymkode: 94280...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 11. mars 2020 #36 Del Skrevet 11. mars 2020 Blir spennende så se om det snu og vennene plutselig sitter der i karantene. Vil de ta tørre å spørre deg? Eller vil de da innse at det blir feil å spørre da de selv ikke tilbød? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #37 Del Skrevet 11. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja har sjekka ut, er dessverre ikke muligheten her. Men har benyttet Wolt noen ganger, og fått de å legge det på trappa. Men det er ikke noe jeg har råd til en hel uke til, kanskje lenger. TS Anonymkode: b65c1...0ba Det var dumt. Siden du jobber i helsevesenet antok jeg du bodde på et sted hvor det fantes flere funksjoner i nærmiljøet. Men, du har brukt Wolt? Jeg trodde de bare kjørte i 4 større byer og eventuelt veldig kort i omkretsen? Har du lagt ut en generell forespørsel på FB siden din? Se ikke bort fra at noen kjenner noen som kan ta med en handlepose for deg. Anonymkode: 87720...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mars 2020 #38 Del Skrevet 11. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jeg for snill? For store forventninger? Absolutt ikke. Her jeg bor har kollegaer tilbudt seg å handle om jeg mot formodning skulle måtte i karantene. Jeg ville også gjort det for andre ved behov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 11. mars 2020 #39 Del Skrevet 11. mars 2020 Har du prøvd Meny.no eller Spar.no, hvis ikke Kolonial kan? Ellers synes jeg du har skikkelige dårlige "venner" (ville ikke kalt dem det engang), og håper det løser seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #40 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg lurer litt på hvordan du har formulert deg når du har spurt vennene dine. For meg virker det veldig rart at ingen kan hjelpe, hvis du har forklart situasjonen for dem. Anonymkode: aa0e1...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg