Gjest Keikolina Skrevet 12. mars 2020 #81 Del Skrevet 12. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer en sverigetur på lørdag. Er det litt mindre panikk over grensa, eller begynner det å bli tomme hyller der også? Anonymkode: f4cc0...4ca Har ikke vært der på 14 dager nå, så jeg vet ikke hvordan det er der nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #82 Del Skrevet 12. mars 2020 Kommer til å gjøre det fordi jeg er redd butikkene kommer til å holde stengt. Anonymkode: 0b4b2...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 12. mars 2020 #83 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer til å gjøre det fordi jeg er redd butikkene kommer til å holde stengt. Anonymkode: 0b4b2...28e Det skjer ikke. De gjør ikke det i Italia en gang. Der får man lov til å gå ut hvis man mangler noe nødvendig, så lenge det kun er én person per familie som forlater hjemmet. De har åpne dagligvarebutikker og apotek. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #84 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer til å gjøre det fordi jeg er redd butikkene kommer til å holde stengt. Anonymkode: 0b4b2...28e Butikkene stenger ikke. Anonymkode: 5ce3e...68e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 12. mars 2020 #85 Del Skrevet 12. mars 2020 Vi har ikke handlet inn noe som helst ekstra. Har ikke vært på butikken engang de siste 4-5 dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #86 Del Skrevet 12. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer til å gjøre det fordi jeg er redd butikkene kommer til å holde stengt. Anonymkode: 0b4b2...28e Håper ikke polet stenger 😱 Anonymkode: 72376...2d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 12. mars 2020 #87 Del Skrevet 12. mars 2020 Når jeg tar et produkt fra lageret kjøper jeg minst 2 nye når jeg handler neste gang. Da blir det rotering og påbygg. Ingen hamstring a la kjøpe tom butikken eller kjøpe bare for å kjøpe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #88 Del Skrevet 12. mars 2020 Vi har et lager i boden av mel, gryn, hermetikk, dopapir, posesupper, pasta, ris osv... Men det er ikke pga pandemien! Vi har bestandig et lager i boden, i tilfelle kriser, slik alle bør ha! Det er så mye verre ting som kan skje enn en influensapandemi. Nordmenn må slutte å tro at staten skal ta ansvar til en hver tid. Når det kommer en VIRKELIG krise så stopper faktisk produksjonen, butikkene blir radet og folk dreper hverandre for en liter melk. Vi er enkle dyr når krisen rammer. Håper denne pandemien er en påminnelse til alle om at den viktigste beredskapen er et matlager til en hver tid. Anonymkode: 77d4e...5a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 12. mars 2020 #89 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg kjenner jeg ble påvirket på butikken i dag. Ble med litt mer hjem en jeg hadde tenkt 🙈 ingen tomme hyller. Men mange på butikken til å være midt i uka. Alle har vel hjemmekontor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #90 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, Bollis skrev: Fordi det blir en ond spiral; jo flere det er som hamstrer, jo flere vil begynne å hamstre fordi det blir tomt for det ene og det andre. Pr. nå er det mange med stappfulle vogner i butikken jeg er i nå. Nettopp. Jeg har ikke tenkt til å hamstre i det hele tatt. Regner med at butikkene fylles på igjen, men jeg ble litt usikker når det ble tomt for dopapir, mel og gjær og lurte på i et sekund om jeg skulle kjøre rundt og hamstre opp litt. Men som sagt, regner med at butikkene får inn mer Anonymkode: 6409c...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #91 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Jeg har ikke tenkt til å hamstre i det hele tatt. Regner med at butikkene fylles på igjen, men jeg ble litt usikker når det ble tomt for dopapir, mel og gjær og lurte på i et sekund om jeg skulle kjøre rundt og hamstre opp litt. Men som sagt, regner med at butikkene får inn mer Anonymkode: 6409c...c0d Du regner med det du ja.. Norsk du vettu og naiv... italienerne regnet også med det. Nå er det tomt. Lykke til 🤘 spes med den handlingslamma regjeringa vi har!!! Anonymkode: f3ff1...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #92 Del Skrevet 12. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har et lager i boden av mel, gryn, hermetikk, dopapir, posesupper, pasta, ris osv... Men det er ikke pga pandemien! Vi har bestandig et lager i boden, i tilfelle kriser, slik alle bør ha! Det er så mye verre ting som kan skje enn en influensapandemi. Nordmenn må slutte å tro at staten skal ta ansvar til en hver tid. Når det kommer en VIRKELIG krise så stopper faktisk produksjonen, butikkene blir radet og folk dreper hverandre for en liter melk. Vi er enkle dyr når krisen rammer. Håper denne pandemien er en påminnelse til alle om at den viktigste beredskapen er et matlager til en hver tid. Anonymkode: 77d4e...5a5 Om folk dreper for en liter melk så er det jo du som har melk som kommer til å bli drept. Anonymkode: 89143...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 12. mars 2020 #93 Del Skrevet 12. mars 2020 Var innom en butikk for å kjøpe brød, og det var betydelig flere kunder der i dag sammenlignet med i går. Er panikken i ferd med å bryte ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #94 Del Skrevet 12. mars 2020 25 minutter siden, NordicViking skrev: Var innom en butikk for å kjøpe brød, og det var betydelig flere kunder der i dag sammenlignet med i går. Er panikken i ferd med å bryte ut? Skal ikke se bort ifra det. Har kjørt forbi 6 dagligvarebutikker i dag, det var fullt, stappfullt, på parkeringen på samtlige. Inne i de butikkene jeg var i var det tomt for egg, dopapir, gjær, mel, pasta og en del hermetikk. Kjøpte ikke mer enn normalt, jeg spiser ikke mer enn normalt og vil ikke kaste mat heller. Ferskvarer holder jo ikke så lenge. Anonymkode: 88bc3...f29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #95 Del Skrevet 12. mars 2020 24 minutter siden, NordicViking skrev: Var innom en butikk for å kjøpe brød, og det var betydelig flere kunder der i dag sammenlignet med i går. Er panikken i ferd med å bryte ut? I ferd med? hallo, folk klikket bananas rundt 12 her i dag. Jeg var på butikken i 9 tiden, normal med folkemengde. Klokken 12 så var parkeringsplassen stappfull, jeg dro innom i 1 tiden for å hente en pakke i posten og det var fullstendig KAOS! Oppdaget så at jeg manglet melk og var nå innom nå nettopp for 3. gang i dag..... tomt for melk, tomt for dopapir, tomt for hermetikk. Og dette er en butikk som har 2 fulle disker med tilbudsvarer til en hver tid pga for lite kunder som kjøper mat. I dag så var alt tomt. Den andre butikken som er nest nærmest hadde melk, men det var ikke mye igjen. Så at de hadde traller på lageret men de rekker jo ikke å sette ut pga trykket av antall kunder. Det er galskap der ute. Jeg har tenkt å ha litt is i magen og ta meg en tur ut neste uke. for da har de fleste isolert seg hjemme med sine 6 kilo med mel og 11 pakker med dopapir og alt det andre de hamstret som noen galninger. For neste uke så er det færre folk ute og da mindre risiko for smitte, butikkene får nye leveranser med varer og butikkhyllene er fulle igjen. Anonymkode: deb7c...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #96 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt å ha litt is i magen og ta meg en tur ut neste uke. for da har de fleste isolert seg hjemme med sine 6 kilo med mel og 11 pakker med dopapir og alt det andre de hamstret som noen galninger. For neste uke så er det færre folk ute og da mindre risiko for smitte, butikkene får nye leveranser med varer og butikkhyllene er fulle igjen. Sjæl ass! Helt crazy! Folk kommer til å kaste så mye mat! Og butikkene kommer til å fylle opp igjen, og da har folk fullt hjemme så de kjøper ikke noe og da går det ut på dato og må kastes. 🙄 Anonymkode: 88bc3...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #97 Del Skrevet 12. mars 2020 Har et seriøst spørsmål til dere hamstrere og skjulte-hamstrere som ikke å tørr å si det høyt: Hva skal dere med så mye mel? Selv så kastet jeg nettopp en melpakke som gikk ut i 2006. Og den var nesten ikke brukt, fordi jeg bruker svært sjeldent mel. Hva bruker dere så mye mel til egentlig? er det noe jeg har gått glipp av? Sitter her å tenker nå at... kanskje jeg må kjøpe mel jeg også. Siden det virker som at folk er helt hysteriske etter mel. Men hva skal jeg bruke det til? Anonymkode: deb7c...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #98 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du regner med det du ja.. Norsk du vettu og naiv... italienerne regnet også med det. Nå er det tomt. Lykke til 🤘 spes med den handlingslamma regjeringa vi har!!! Anonymkode: f3ff1...bc3 Er jo ikke sikkert jeg er norsk da 😂 ei heller naiv. men jeg klarer å ha litt is i magen, ta det med ro og se det litt ann. Det blir ikke tomt i butikkene om folk ikke hamstrer mer enn hva de trenger. Her i Norge gjelder det meg, meg og meg uten å tenke på noen andre rundt seg. Vi er ikke i krig. Det er ikke slik at det er en apokalypse på gang. Dette vil gå over dersom folk bare tar det med ro og gjør det de kan for å hindre smitteoverføring Anonymkode: 6409c...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #99 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har et seriøst spørsmål til dere hamstrere og skjulte-hamstrere som ikke å tørr å si det høyt: Hva skal dere med så mye mel? Selv så kastet jeg nettopp en melpakke som gikk ut i 2006. Og den var nesten ikke brukt, fordi jeg bruker svært sjeldent mel. Hva bruker dere så mye mel til egentlig? er det noe jeg har gått glipp av? Sitter her å tenker nå at... kanskje jeg må kjøpe mel jeg også. Siden det virker som at folk er helt hysteriske etter mel. Men hva skal jeg bruke det til? Anonymkode: deb7c...a2a hvorfor kaster du mel? så lenge den ikke er muggen kan du fint bruke det. kan du ikke å bake? mange som baker selv, fremfor å kjøpe brød. Anonymkode: b9030...aa4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 12. mars 2020 #100 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har et seriøst spørsmål til dere hamstrere og skjulte-hamstrere som ikke å tørr å si det høyt: Hva skal dere med så mye mel? Selv så kastet jeg nettopp en melpakke som gikk ut i 2006. Og den var nesten ikke brukt, fordi jeg bruker svært sjeldent mel. Hva bruker dere så mye mel til egentlig? er det noe jeg har gått glipp av? Sitter her å tenker nå at... kanskje jeg må kjøpe mel jeg også. Siden det virker som at folk er helt hysteriske etter mel. Men hva skal jeg bruke det til? Anonymkode: deb7c...a2a Jeg kjøper til vanlig ganske mye mel. Jeg har pr i dag 9kg mel stående i skapet. Baker brød en gang i uka, lager vafler når vi skal på tur, baker kaker til bursdager osv. Det er helt vanlig å bruke mel jevnlig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg