AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #41 Del Skrevet 12. mars 2020 Sykt og folk tenker ikke på at for det første så er fabrikkene så modernisert at det skal ikke mange folk til for å styre maskinene. Butikkene har så mange selvbetjenningskasser at ansatte kan bruke tiden på å sette ut varer. Det skal en god del til før det blir mangel på mat. Folk er jo helt hysteriske! Hamstring er ikke det vi bør bekymre oss for. Så lenge du tenker på hygiene når du går på butikken, så dør du ikke av å dra dit 1 gang i uken. Er greit å begrense shopping runder hvor man går å rusler rundt på kjøpesentrene i 4 timer hver dag. Men normal mathandling er ikke noe å bli helt hysterisk for. så lenge du har bittelitt sunn fornuft og passer på håndhygienen den lille turen til butikken, så går det nok helt fint. Folk skaper jo bare problemer ved å hamstre som om de skal i hjemmekarantene i 6 mnd. Anonymkode: deb7c...a2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 12. mars 2020 #42 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har egentlig nok mat hjemme, men jeg tenkte å kjøpe inn et par pakker med hvetemel idag for sikkerhetsskyld, men neida. Helt tomt her 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #43 Del Skrevet 12. mars 2020 Kan dere være så snill og ikke kjøpe mat for et helt år? Jeg er kronisk syk men kommer meg ikke på butikken før om et par dager... lurer på om da kommer til å møte tomme butikkhyller... gruer meg 😕 jeg skal ikke handle for mer enn maks 2 uker i hensyn til andre som også skal ha litt mer denne gangen de handler. Anonymkode: dccf0...7ce 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 12. mars 2020 #44 Del Skrevet 12. mars 2020 Har ingen planer foreløpig om å handle inn masse mer enn det jeg pleier får se.. så lenge butikkene sier de ikke vil gå tomme ,forholder jeg meg til dette akkurat nå ihvertfall . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 12. mars 2020 #45 Del Skrevet 12. mars 2020 Gidder ikke hamstre, bor like ved svenskegrensa uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #46 Del Skrevet 12. mars 2020 Det jeg ikke forstår er dem som hamster inn disse 5 liters dunkene med vann. .... why? Det er jo ikke slik at springen går tom for vann? Anonymkode: d8e51...82d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #47 Del Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg ikke forstår er dem som hamster inn disse 5 liters dunkene med vann. .... why? Det er jo ikke slik at springen går tom for vann? Anonymkode: d8e51...82d Vet, det er så latterlig! Jeg mistenker at de tror "dråpesmitte" betyr at de blir smittet av vanndråpene i springen. Anonymkode: abc4e...107 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 12. mars 2020 #48 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det jeg ikke forstår er dem som hamster inn disse 5 liters dunkene med vann. .... why? Det er jo ikke slik at springen går tom for vann? Anonymkode: d8e51...82d Myndighetene anbefaler at man alltid(uavhengig av Korona) har vann og mat til å klare seg i 72 timer. Kan oppstå situasjoner hvor man midlertidig ikke har vann i springen. https://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/beredskap-i-hjemmet/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 12. mars 2020 #49 Del Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Kan dere være så snill og ikke kjøpe mat for et helt år? Jeg er kronisk syk men kommer meg ikke på butikken før om et par dager... lurer på om da kommer til å møte tomme butikkhyller... gruer meg 😕 jeg skal ikke handle for mer enn maks 2 uker i hensyn til andre som også skal ha litt mer denne gangen de handler. Anonymkode: dccf0...7ce Var i butikken i dag og foreløpig var det ingen tegn til tomme hyller her jeg bor. Men enig med deg i at man må vise hensyn. Tømmer man butikkene så ender man med at andre ikke får mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #50 Del Skrevet 12. mars 2020 var innom nærbutikken nå. fy fader folk har klikket helt! Det er aldri fulle handlevogner i den butikken, handlevognene blir så vidt brukt. I dag var det stappfult av folk og tomme hyller! Hva feiler det folk? Det er ren hysteri! Anonymkode: deb7c...a2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #51 Del Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, Keikolina skrev: Gidder ikke hamstre, bor like ved svenskegrensa uansett. Vurderer en sverigetur på lørdag. Er det litt mindre panikk over grensa, eller begynner det å bli tomme hyller der også? Anonymkode: f4cc0...4ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #52 Del Skrevet 12. mars 2020 Har ikke sett noe særlig til tomme butikkhyller enda, men jeg og mannen vurderer å handle inn for et par uker nå. Det blir bare mer og mer panikk, og vi ønsker ikke å ikke få kjøpt det vi trenger fordi andre har kjøpt inn mat for flere måneder. Anonymkode: db0ce...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #53 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: var innom nærbutikken nå. fy fader folk har klikket helt! Det er aldri fulle handlevogner i den butikken, handlevognene blir så vidt brukt. I dag var det stappfult av folk og tomme hyller! Hva feiler det folk? Det er ren hysteri! Anonymkode: deb7c...a2a Oi, det er skummelt... Hva hadde de hamstret? Anonymkode: dccf0...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #54 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer en sverigetur på lørdag. Er det litt mindre panikk over grensa, eller begynner det å bli tomme hyller der også? Anonymkode: f4cc0...4ca Vurderer Sverigetur vi og nå 😛 Anonymkode: db0ce...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #55 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer Sverigetur vi og nå 😛 Anonymkode: db0ce...aeb Så du vurderer å hamstre i ett land du ikke har oversikt over smitte på for å unngå å handle her? Kolonial.no Anonymkode: a594c...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-pus Skrevet 12. mars 2020 #56 Del Skrevet 12. mars 2020 Hva er det dere trenger å ha i huset, og dere ikke har enda, for å kunne ha det ok i 14 dager? Hvis folk spør seg selv det spørsmålet så vil de aller, aller fleste komme frem til at det eneste de egentlig ikke har i huset kanskje er en ekstra pakke toalettpapir. De aller fleste har mer enn nok av både mat og husholdningartikler til å greie seg fint i 14 dager. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #57 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du vurderer å hamstre i ett land du ikke har oversikt over smitte på for å unngå å handle her? Kolonial.no Anonymkode: a594c...b9d Nei, for å kjøpe rimelig tobakk, babymat +++ Anonymkode: db0ce...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #58 Del Skrevet 12. mars 2020 Tobakk og babymat ja😅 lenge leve nordmenn. Anonymkode: a594c...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 12. mars 2020 #59 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) De hamstret veldig i går på jobben min, måtte gå rundt veldig lenge på kvelden og rydde tomme pappesker og fronte alt i melkekjøla, det så direkte uhyggelig ut, og fikk en veldig urolig følelse av menneskene med overfylte handlevogner som sto i kø. Synes det er helt ok å kjøpe inn litt ekstra så lenge man sparer mesteparten igjen til andre, ikke handle med seg hele brett med ting liksom. Endret 12. mars 2020 av 123 eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #60 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har ikke storhamstret, men handlet nok til at vi klarer oss et par uker hvis vi må. Noe som er ganske greit når det nå kom beskjed om at skole, barnehage og jobben til mannen min stenger. Men å hamstre halve butikken ser jeg ikke poeng i. Anonymkode: 7713d...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg