Gå til innhold

Hvor langt klarer du å svømme?  

3 stemmer

1. 1. Hvor langt klarer du å svømme?

• Kan ikke svømme.
      2
    • Et lite stykke, men ikke så langt som 200 meter.
      4
    • 200 meter.
      1
    • Mellom 200 og 1000 meter.
      17
    • Over 1000 meter.
      46

Anbefalte innlegg

Gjest the imp
Skrevet

Jeg svømmer 1000 - 2000 m 2 ganger i uka. Kunne fint svømt lenger enn 2000 m også, men da er det som regel på tide å komme seg hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1000 meter er ikke noe problem om jeg får ta det i mitt tempo. Har svømt 200meter med klær (Ink jakke ) i basseng på skolen for lenge siden. Det var tungt det!

Gjest gjest1
Skrevet

Som tidligere svømmer har jeg ingen problemer med å svømme 1000m. :)

Det er en stund siden jeg var i bassenget sist, men å svømmer er jo ikke noe en glemmer når en først har lært det.

Skrevet

Det er ei stund siden jeg svømte langt, men jeg tror nok jeg skulle klart 1000 meter uten problemer. Da jeg var lita tok jeg alle svømmeknappene - men jeg husker ikke helt nå hvor langt hver knapp var...

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg kan svømme, men vet ikke hvor lang tid det ville ta før jeg blir sliten.

Forresten er jeg i tvil om dårlige svømmeferdigheter hos 5 av 10 er så ille sett i forhold til mange andre land. Det er for eksempel få kinesere som i det hele tatt kan svømme.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg svømmer over 1000m minst 1 gang i uka, så jeg er nok ikke blant de dårligste svømmerne,... :)

Ser noen nevner at dere kan svømme X meter med klær På skolen lærte vi å kle av oss i vannet vi, for å unngå å kaste bort krefter på å svømme med klær om uhellet skulle være ute,...

Skrevet
Ser noen nevner at dere kan svømme X meter med klær På skolen lærte vi å kle av oss i vannet vi, for å unngå å kaste bort krefter på å svømme med klær om uhellet skulle være ute,...

Vi fikk ikke kle av oss før vi hadde svømt 200 meter med klær, så var det 1500 meter i bare "undertøyet" (I denne sammenheng fikk vi ha badedrakt) før vi dukket ned å hentet opp en dukke som vi svømte 300 meter med. tilsammen 2000 meter..

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi fikk ikke kle av oss før vi hadde svømt 200 meter med klær, så var det 1500 meter i bare "undertøyet" (I denne sammenheng fikk vi ha badedrakt) før vi dukket ned å hentet opp en dukke som vi svømte 300 meter med. tilsammen 2000 meter..

Aha!! Takk for oppklaringen! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg var en av de siste som kunne svømme i klassen min på barneskolen, det var skikkelig fælt og flaut..

Nå kan jeg svømme, ikke så fort men jeg kan svømme ganske langt tror jeg.

BARE GI MEG ET SKIKKELIG BASSENG!!!

Det savner jeg.. Et stort et, sånn som på Domus Atletica for eksempel.

Skrevet

Jeg kan forsåvidt svømme, men er ikke noe flink. Har nok et snev av vannskrekk, dvs jeg liker ikke å få vann over hodet og får litt panikk hvis det er så dypt at jeg ikke kan stå. Derfor tør jeg ikke hoppe eller stupe, jeg er en sånn som piner seg gradvis uti vannet. Jeg har dårlig svømmeteknikk, og derfor blir jeg utrolig fort sliten.

Mine foreldre tok meg aldri med på svømming (vet ikke hvorfor), og svømmeundervisningen på skolen klarte dessverre ikke å kompensere for dette. Klandrer faktisk foreldrene mine litt for dette, fordi jeg føler meg "hemmet" i sammenhenger der bading kommer på tale. En gang måtte jeg virkelig stålsette meg for å tørre å dra i badeland med samboeren + et vennepar. Det gikk faktisk greit, men jeg tok bare de "snilleste" skliene og sjekket på forhånd hvor dypt det var i "landingssonen".

Har vurdert å begynne på svømmekurs for voksne, for jeg ønsker ikke å påføre mine fremtidige barn det samme problemet. Skal i hvert fall være flink og ta dem med i svømmehallen fra de er små.

Skrevet

Siden påske har jeg vært i svømmehallen en gang i uka. Jeg svømmer mellom 1500 og 2000 meter hver gang. Kunne sikkert svømt lengre hvis jeg hadde villet.

Jeg har alltid vært glad i vann og som liten bodde jeg mer under enn over vann om sommeren. Jeg hadde en far som var dyktig svømmer og som alltid tok oss barna med både til sjøen og svømmehallen.

Verken moren min, hennes søsken, foreldre eller mine svigerforeldre kan svømme, så det virker som det er mange i den aldersgruppen som trekker ned snittet.

Gjest Landkrabbe
Skrevet

Jeg har vannskrekk, og kan kun svømme der det er så grundt at jeg kan nå bunnen med beina.

Familien vår var ikke så mye på stranden, så jeg fikk ikke noe særlig hjelp der. Og på skolen fikk jeg absolutt ingen hjelp. Svømmelærerinnen overså meg fullstendig, og tok seg kun av de som allerede kunne svømme og som skulle ta alle slags svømmemerker. Etter at jeg ble voksen tok jeg imidlertid et svømmekurs og lærte litt.

Så sørg for at barna deres lærer å svømme hjemme, for på skolen lærer de det neppe.

Skrevet

Jeg elsker å svømme, og svømmer gjerne i timevis.. kan nok svømme godt over 1000 meter uten problem. Foreldrene mine tok med med i svømmehallen siden jeg var baby, og jeg lærte meg å svømme (skikkelig) i syden når jeg var 6 år (lettere å svømme i saltvann). Jeg skal i alle fall lære mine unger å svømme tidlig, slik at de kan få et like godt forhold til vann og bading som jeg har.

Gjest Badenymfa
Skrevet

Jeg er veldig allergisk mot klor (type dra til legevakta midt på natta), og det er derfor mange, mange år siden jeg badet i basseng. Jeg kan å svømme, per definisjon, men har elendig teknikk og blir derfor utrolig fort sliten. Er ikke noe glad i vann, siden jeg var sjelden i basseng som liten, og er rett og slett ikke komfortabel i vannet. Så fort jeg kunne å svømme (tok den første svømmeknappen, det er vel 25 meter???), så sluttet jeg å bade, jeg måtte jo dopes på allergitabletter hver gang, bli hjemme fra skolen dagen etterpå osv. Jeg bor i Troms, så badetemperaturene er ikke akkurat fristende alltid, så det blir kanskje bading 1 gang i året eller noe. Jeg er nok en av dem som hadde hatt problemer med å svømme 200 meter.

Skrevet

Jeg elsker sjøen og vannet, og lærte å svømme før jeg begynte på skolen. Jeg er også i den aldersgruppen som hadde svømming på skolen.

Men hvor langt jeg kan svømme, vet jeg ikke. Huden min er ikke så glad i klor og svømmer derfor i sjøen og har derfor aldri målt lengder... Og kondisen min ville definitivt gitt opp før svømmeteknikken min...

Skrevet

I basseng er det ikke noe problem og svømme mer enn 1000 m.

I sjøen har jeg aldri svømt så langt, men tror ikke det ville vært noe problem hvis jeg kunne byttet til ryggsvømming innimellom, da slapper jeg nemlig av og henter inne nye krefter. :-)

Skrevet

Jeg svømmer lett 1000 meter. Og mer enn det også. Datteren min på 7 år svømte 350 meter i basseng i vinter så hun hadde nok klart det hun også om vi hadde god tid, kunne brukt forskjellige svømmeteknikker og kunnet flyte på rygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...