Gå til innhold

Kan du svømme 200 meter?


Fakse

Hvor langt klarer du å svømme?  

3 stemmer

  1. 1. Hvor langt klarer du å svømme?

    • Kan ikke svømme.
      2
    • Et lite stykke, men ikke så langt som 200 meter.
      4
    • 200 meter.
      1
    • Mellom 200 og 1000 meter.
      17
    • Over 1000 meter.
      46


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er et par år siden jeg var i bassenget, men jeg ville ihvertfall klart å svømme 200 meter, og tror nok jeg ville klart 1000 meter også :)

Men så vokste jeg opp mens det var stor satsning på svømminga (aldersgruppen 25-noenogtredve ble nevnt i artikkelen), og jeg trener hver dag, så jeg er i ganske god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulltopp

:o Skremmende!

Jeg pleier ikke å svømme mer enn 1000 meter - og har ingen problemer med det - men ville nok klart en god del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk ikke svømme i det hele tatt. Jeg ble alvorlig syk da svømmeundervisning startet på barneskolen, og hadde dermed fritak fra gym/svømming hele resten av grunnskolen og videregående, dermed lærte jeg aldri å svømme. Men jeg ser ikke på dette som noe problem da jeg ikke er spesielt interessert i strand, fisking, båter eller andre aktiviteter i nærheten av vann. Jeg har i allefall ingen planer om å lære meg å svømme nå, så fremt ikke interessen plutselig skulle melde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende ...

Det er riktignok lenge siden jeg har svømt mer enn 1000 meter .. - det blir liksom målet når man svømmer i basseng .. men vi pleide å svømme mellom øyene da jeg var yngre.. og det var nok vesentlig lenger enn 1000 meter det.. så jeg tror nok jeg kunne svømt rimelig langt - om jeg ikke hadde for mye tidspress - og kunne byttet på svømmemåte - og hvilt litt på ryggen innimellom ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par år siden jeg var i bassenget, men jeg ville ihvertfall klart å svømme 200 meter, og tror nok jeg ville klart 1000 meter også  :)  

Men så vokste jeg opp mens det var stor satsning på svømminga (aldersgruppen 25-noenogtredve ble nevnt i artikkelen), og jeg trener hver dag, så jeg er i ganske god form.

Jeg er samme aldersgruppe, og har også fått god svømmeopplæring. Har ingen problemer med å svømme langt, bortsett fra at det kan bli litt kjedelig ;)

Ser to problemer med at det ikke satses like mye på svømming i skolen. Det ene er selvfølgelig at det er skummelt når de samme ungene kommer på badestranda eller ramler ut av en båt. Det andre er at svømming er så bra morsjon, så det burde absolutt satses på når man ser at problemet med overvektige og underaktive unger bare blir større og større. Og om ikke foreldrene kan svømme, så kan de jo heller ikke ta med ungene i basenget, eller svømme ut etter dem på badestranda dersom det skulle skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan nok svømme mer enn 1000 meter ja. Det var mye svømmeundervisning da jeg gikk på skolen. Utviklingen er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser to problemer med at det ikke satses like mye på svømming i skolen. Det ene er selvfølgelig at det er skummelt når de samme ungene kommer på badestranda eller ramler ut av en båt. Det andre er at svømming er så bra morsjon, så det burde absolutt satses på når man ser at problemet med overvektige og underaktive unger bare blir større og større. Og om ikke foreldrene kan svømme, så kan de jo heller ikke ta med ungene i basenget, eller svømme ut etter dem på badestranda dersom det skulle skje noe.

Helt enig :Nikke:

Jeg håper det blir lagt mer vekt på svømmeopplæring i skolen, for selv om vi foreldre (som det ble påpekt i en annen tråd om svømmeopplæring her for ikke så lenge siden) har et ansvar for å lære barna det de trenger for å klare seg i livet, så tror jeg skolen vil gjøre en bedre jobb med akkurat denne oppgaven enn jeg kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tor nok ganske så sikkert jeg skulle kunne svømme tusen meter eller mer om det var nødvendig ja, som en annnen skrev "så lenge det ikke var noe tidspress, og jeg kunne svømmepå ryggen innimellom"

Da jeg var barn pleide vi å telle svømminga i "tak" ikke meter, fordi det ikke fantes noe meteroppmåling på badestranda. Hvor langt man kommerpå et svømmetak vil jo selvsagt variere, men altså, det var snakk om "skikkeige tak" ikke å nærmest stå stille og veive med ameer og ben.... Vi kom da over 2000 i alle fall, ja, eller var det opp mot tre? (dette var vel i sånn 12-15 årsalder omtrent? Har jo blitt merkbart eldre nå, kondisjonen er kanskje ikke den samme, men..) Tror vi mest ga oss rett og slett på at det tross alt ble kjedelig i lengden, når de andre gikk på land, eller hadde vannkrig. Vi slo hverandres rekorder flere ganger i løpet av sommeren da.

Jeg kan svømme. Jeg kan svømme langt tror jeg, var det livet om å gjøre skulle jeg svømt ganske så langt ja... Definitivt svømme langt, langt mer enn 200 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Tør ikek tippe på hvor langt, men adskillig mer enn 200 meter,ja. Regner meg som en relativt god svømmer,og skulle nok klart meg på ganske store avstander om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det en stund siden jeg har svømt som trening og dermed svømt bevisste lengder, men jeg har ihvertfall svømt over 1000 meter når jeg var yngre, og regner med jeg hadde klart det enda.

som billa sier, med god tid og mulighet til å hvile på rygg, så hadde jeg sikkert klart mer også.

hvordan man klarer seg i havet om man faller i sjøen, vil jo også komme an på om vannet er hemmende kaldt, om man er klar eller har drukket, om man får panikk eller klarer å holde seg rolig, om man har flytevest etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan man klarer seg i havet om man faller i sjøen, vil jo også komme an på om vannet er hemmende kaldt, om man er klar eller har drukket, om man får panikk eller klarer å holde seg rolig, om man har flytevest  etc.

Det er klart. En venn av meg tippa i kajakk, og klarte ikke å komme seg til land(enda det ikke var veldig langt fra land) fordi strømmen var så sterk. Han holdt seg i ro og trådte vannet i over en time før han fikk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seleena

Klarar å svømme 400 meter utan problem, men etter det så går det nedover. Om det er dårleg kondis eller rett og slett dårleg svømmeteknikk, veit eg ikkje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg svømmer minst 1000 meter en gang i uka og klarer en god del mer hvis jeg må. Det er skremmende at svømmeferdighetene er så dårlige som det står i artikkelen. Jeg har vært veldig bevisst på å lære ungene mine å svømme og å bli trygge i vannet. Eldstemann på 12 år klarer fint å svømme 1000 meter. 9 åringen har svømt godt over 200 meter og 8 åringen svømmer også et godt stykke (vet ikke hvor langt for det ble kjedelig å bare svømme fram og tilbake i bassenget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dalwhinnie

Selv når det er lenge siden sist jeg var i svømmehallen, svømmer jeg aldri mindre enn 1000 meter når jeg er der. Som oftest svømmer jeg 1600-1800 meter når jeg er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg gikk i svømmehallen med mormor tre ganger i uken da jeg gikk på barneskolen, så jeg svømte godt over 1000 meter allerede den gangen. Jeg anser meg for å være en relativt god svømmer, selv om jeg aldri helt har fått taket på den crawlingen... :roll:

alle idiotene som ikke tar hensyn til andre og bare svømmer rett på

Å herregud, ja. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...