AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #41 Skrevet 29. mai 2012 Haha, så nå at tråden er veldig gammel, skjekket ikke datoen på de eldre postene.
Gjest "gjest" Skrevet 29. mai 2012 #42 Skrevet 29. mai 2012 Hvorfor har TS lagt seg opp i hvilket kjønn barnet er interessert i?
Dragonfly84 Skrevet 29. mai 2012 #43 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Dette var en gammel tråd, men det lå et nytt spørsmål her så jeg, så da svarer jeg likevel. Hei! Jeg har også en datter på 13år, som nettopp har fortalt at hun er usikker på om hun kanskje er lesbisk. Det JEG tenker mest på her, er: 1. Når tid er det eventuelt ok å fortelle dette til venninner/folk på skolen? Da tenker jeg på mobbing 2. Hun vil helst kle seg i klær kjøpt i herrebutikk, med caps, kort hår osv. Skjorte, slips og dress. Skal vi tillate henne å gjøre det? (tenker igjen på mobbing) Det kommer vel litt an på hvor dere bor og hvor godtatt det er. Og hvor tøff datteren din er. Der jeg er fra ble hvert fall åpent homo gutter mobbet, men de som turte å være litt "ja, jeg er homo, hva så??" fikk gå mer i fred. Åpent homo jenter hadde vi faktisk ikke på min skole... Men hvis hun bare er usikker og ikke vet helt hva hun føler ville jeg ikke oppmuntret til kringkasting av mulige følelser. Det er lov å ikke vite helt hva man føler! Nå for tida er det en del som vet legningen sin veldig tidlig, og selvsikkert forteller at de er homo tidlig i tenåra. Og ungdom er jo ofte mye mer åpne for homofili enn folk i andre generasjoner. Så det trenger ikke føre til noen vanskeligheter å fortelle det til medelever. Jeg fant ikke ut at jeg er lesbisk før jeg gikk ut av skolen, men når folk i hjembygda mi fant ut at jeg er det skjedde det egentlig skuffende lite. Ingenting, faktisk! Hvorfor vil hun kle seg i herreklær? Er det noe hun genuint vil - i så fall er hun vel stor nok til å bestemme det selv, så lenge hun blir forklart at det kan skape reaksjoner - eller er det fordi hun tenker at det må hun jo nå som hun er lesbisk? Jeg spør fordi jeg har opplevd flere ganger at folk som oppdager at de er lesbiske skifter klesstil over natta, fordi de tror de må kle seg maskulint for å være lesbisk. Men man må ingenting! Det fins plenty av femme-lesber, som både jeg og kjæresten er bevis på Endret 29. mai 2012 av Dragonfly84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå