Gå til innhold

Lesbisk datter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei du !

jeg skjønner at du syns det er vanskelig.

Hun er 13 år, og det kan hende hun bare utforsker seksualiteten sin, er nysgjerrig, og at dette er en tenåingsfase hun vil komme over.

Men det kan også hende at hun enten er lesbisk eller bifil.

Uansett, er ikke dette noe du kan påvirke.

Jeg valgte ikke å bli bifil, det er noe jeg alltid har vært, og som jeg oppdaga de første tegn på i 12-13 års alder uten at jeg da skjønte noe av det, det skjønte jeg først 4-5 år seinere.

Det tok noen år før jeg skjønte hva det var som skjedde, og det tok en lang stund å akseptere det først og fremst ovenfor meg selv, men også ovenfor andre.

For meg var det ingen fase, det var rett og slett legningen min.

La henne finne ut av det på egenhånd, og la henne vita at det er helt greit uansett om hun er hetero, lesbisk eller bifil.

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Du leste ett brev som hun har skrevet???

Hvordan fikk du tak i d da?

Skrevet
det har godt så langt at hun har skrevet kjærlighetsbrev til sin frøken på 25 år.....

Var dette et brev hun viste deg? Eller bare fant du det og leste det?

Hvis det er det siste som er tilfelle har du faktisk brutt en norsk lov. Kan ikke henvise til en paragraf da jeg ikke husker hvilke eller under hvilken lov dette hører hjemme. Men min foreleser i jus sa dette på en forelesning en gang; at det er forbudt å lese våre barns notater, brev, dagbøker o.l. uten deres tillatelse...

Skrevet

Føler at dette her begynner å bli dumt. Poenget med dette innlegget var å kanskje få litt innsyn i andres erfaring maybe om dette temaet. Når det nå har lagt seg og fått summert en masse tanker er som dere som IKKE forstår det enda: JEG ELSKER MIN DATTERuansett legning!!!!

Var kanskje litt i sjokk da jeg UHELDIGVIS "tømte" meg for dere og kanskje håpet på ...ja jeg vet ikke...

:o Uansett dette brevet,: Jeg kom over en konvolutt inne på rommet hennes, MENS hun var der- og lurte på hvem denne "Tina" var. Da sa hun at det var en lærer,- og vi snakket og mye ble fortalt av henne OGSÅ det at hun tidligere hadde gitt henne et brev der hun hadde fortalt at hun var glad i henne. Jeg vet ikke hva som sto i det brevet...... :x

JEG syns også det er uetisk å lese andres brev, dagbøker ol.

• 8 år senere...
Gjest Louise s.
Skrevet

det er så viktig at du ikke støter henne fra deg, fortell henne at du er glad i henne uansett hva som skjer og hvem hun er, hvem hun er sammen med og hvilke valg hun tar. så gjør henne den tjenesten, å vær der for henne.. aldri slutt å vær mamma fordi du har en datter som liker det samme kjønn. sier det samme til alle dere mødre der ute, hun er fortsatt din datter selv om hun er bifil eller lesbisk. jeg er 17 år, og jeg skulle ønske jeg turte å fortelle min mamma at jeg er lesbisk og har holdt på den hemmelighen i gud vet hvor lang tid. det er vondt å vite at man kanskje ikke blir akseptert hos noen kun fordi man liker det samme kjønn, kunne jeg valgt ville jeg vært anderledes. men det er kun fordi verden er sånn nå i dag at vi blir sett ned på fordi vi er homofile. stå på, mødre. la jentene deres være akkurat som de er, husk at mennesker som ikke blir akseptert som de er kan slite veldig psykisk. dette er ikke verdens undergang. ;=)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Veldig mange som drar fram haugamle tråder i dag. Hva skjer a`? Noen som kjeder seg voldsomt.

Skrevet (endret)

Har ikke lest hva alle andre har skrevet. Men hvis datteren din virkelig er lesbisk så er det ikke noe å gjøre. Å være lesbisk er ikke et valg. Er hun lesbisk, så er hun lesbisk. Og om hun liker gutter også så er hun bifil.

Jeg kan godt skjønne at det er litt skremmende ettersom hun er barnet dit og du vil beskytte henne fra de "slemme" der ute i verden, men det er utrolig mange nå om dagen som ikke bryr seg om andres legning. Det gjør henne i alle fall ikke lykkelig å late som hun ikke er det.

Edit: Er denne tråden fra 2002? Ja da er jo denne jenta eldre enn meg da og har sikkert komt ut av skapet for fullt.

Endret av Chiyo
Skrevet

Hvis hun både er interessert i gutter og jenter, så er hun jo bifil. Og det er veldig mange i dagens samfunns om er bifile. Å hva gjør nå det? Det er på ingen måte skadelig, det er bare større sjanse for din datter å finne personer hun liker :) Du trenger å være akkurat like bekymret for henne når hun er sammen med ei jente som sammen med en gutt. Det er ingen forskjell.

Det beste du som mor kan gjøre, er å la din datter vite at du støtter henne uansett hvordan legning hun har. Så mange barn der ute blir sett ned på av sine foreldre og psykisk nedbrutt og mishandlet av familien pga legning.

Skrevet

Er hun lesbisk/bifil er det den hun er. Prøve å forandre henne, eller prøve å hjelpe henne gjennom en "fase" blir litt feil. Det er min mening selvfølgelig. Hadde jenta våres kommet å sagt det til oss,hadde jeg ikke gjort noe med det. Hun er den hun er, uansett hva hun foertrekker. Hun vil være den samme jenta våres like mye, uavhengig av int for gutter eller jenter.

Hadde tidligere en stebror som sa veldig tidlig han var bifil. Man så det på hele gutten. Feminine bevegelser, pratemåte etc. Moren hans nektet for det, det var kun en fase. Uansett hvor mye hun prøvde å få han til å "forandre" seg, ble han mer og mer frustrert.

Han havnet skikkelig på kjøret. Var innlagt på klinikk over lang tid. Da han kom ut igjen, var det absolutt ingen tvil om at han var homofil.

Poenget mitt er, la henne finne ut av det selv. Uten at du skal blande deg inn, gjøre forsøk med å få henne intr i gutter istede. La henne finne ut av hvem hun er, på egenhånd. La henne heller vite at hvis hun vil prate om det, så kan hun komme til deg. Du er der, og støtter henne, uten å ville prakke på henne de "riktige avgjørelsene"

Skrevet

Hvis du ikke har noe mot lesbiske, HVORFOR blir du da flau over din datters kjaerlighetsbrev???????????????????????????

min mening er at det er selvmotsigende (ala: det er greit med homofile, saa lenge det ikke er noen i min familie)

hvis du bare trykker 1 gang på spørsmålstegn-tasten så slipper du å få så mange på rad.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg er en fortvilet mor som nylig oppdaget at min datter på 13 år er interressert i jenter. Konfronterte dette m henne og fikk det bekreftet, men hun er også interressert i gutter (heldigvis) Dere må ikke tro at jeg støter henne fra meg hvis det skulle bli slik at hun er lesbisk. Men jeg håper jo at dette bare er en sånn "tenåringsgreie" og at det vil gå over. Hva skal jeg gjøre, påvirke henne til å tenke annerledes eller må jeg bare ta det som det er.?? Profesjonell hjelp? :-? Føler meg maktesløs....

Ok om hun liker jenter. istedet for å bli fortvila, så kan du tenke. Er det virkelig så farlig da?

Er ganske akseptert idag å ha andre seksuelle legninger, så ser ikke helt problemet. Aksepter henne sånn som hun er. Og nei. det blir ikke bedre av at du tenker at dette sikkert bare er en fase hun går igjennom. Aksepter det bare.

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Nova, jeg bare sier hva jeg har hørt av lesbiske jenter. Alle vet jo at homofili er en moteting som svinger opp og ned i takt med samfunnets ulike stemninger.

Vi et at det er flere homofile i San Fransisco enn i Bejing, tydelig at oppdragelse har mer å si, enn vi liker å innrømme....

W

Nei waco det er ikke en moteting. Noen er homofile enten de vil eller ikke. En seksuell legning er ikke noe man velger. Man styrer ikke hvem man blir forelsket i.

Det å eksperimentere seksuelt med folk av samme kjønn derimot, tror jeg heller kan være en moteting.

Og hvordan kan du vite hvor mange homofile det er i bejing?

Endret av BettyBoop28
Skrevet

Denne tråden er fra TO TUSEN OG TO :rope:

Hva gjør det om en tråd er fra 2002? Det er ei god problemstilling, og flere andre foreldre befinner seg nok i akkurat samme situasjon som ts gjorde den gang da :)

• Liker 1
  • 1 år senere...
Gjest F-kjendis
Skrevet

Hei!

Jeg har også en datter på 13år, som nettopp har fortalt at hun er usikker på om hun kanskje er lesbisk. Det JEG tenker mest på her, er:

1. Når tid er det eventuelt ok å fortelle dette til venninner/folk på skolen? Da tenker jeg på mobbing

2. Hun vil helst kle seg i klær kjøpt i herrebutikk, med caps, kort hår osv. Skjorte, slips og dress. Skal vi tillate henne å gjøre det? (tenker igjen på mobbing)

Skrevet

Hvordan går det med datteren din TS? Hun er vel 23 nå og etablert i et forhold med noen av et eller annet kjønn?

• Liker 3
Skrevet

Hvordan går det med datteren din TS? Hun er vel 23 nå og etablert i et forhold med noen av et eller annet kjønn?

Ok, nå lo jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det visst mange som TRÅKKER på meg....

For det 1. - jeg er ikke imot homof/lesb. bf så er det sagt.

Tror ikke noen av dere som har svart har en sønn/datter som ER hf,lesb.,bf. Jeg er like glad i jenta mi uansett legning, MEN jeg er fortvilet fordi det har godt så langt at hun har skrevet kjærlighetsbrev til sin frøken på 25 år..... Og det syns jeg er flaut...

Jeg syns det er søtt jeg :yvonne:

Gjest Meridius
Skrevet (endret)

Jeg syns det er søtt jeg :yvonne:

Lila kommer helt sikkert til å svare på en 10 år gammel post...

EDIT: Feil navn

Endret av Meridius
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Man blir ikke lesbisk som følge av noe som helst i barndommen. Jeg vokste opp med to (heterofile) foreldre. Mange rollemodeller fra begge kanter. Synes menn og kvinner er like mye til å stole på, begge to. Dette forandret ikke det faktum at når andre jenter begynte å bli interessert i gutter, ble jeg interessert i jenter i stedet.

Hadde moren min reagert som du gjør, tror jeg det hadde ødelagt mye for meg. At du i det hele tatt vurderer skaffe henne profesjonell hjelp? Hjelp for hva, egentlig? Hun har da ikke et problem (utenom en veldig lite forståelsesfull mor).

At hun er forelsket i læreren sin er da heller ikke uvanlig for en jente på 13 år. Sendte hun kjærlighetsbrevet til henne, eller var det skrevet mer for egen del? Uansett er det vel ikke noe for DEG å bli flau over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...