AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Del Skrevet 10. mars 2020 Hva har du gått til innkjøp av dersom det blir karantene? Jeg vurderer å handle litt, men ikke overdrive. Hente ut litt ekstra medisiner, en ekstra pakke Paracet. Handle inn litt tørrvarer, knekkebrød, toalettpapir, håndsåper, sjampo/balsam. Dette er jo noe som er greit å ha liggende uansett. Anonymkode: a7518...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2 Del Skrevet 10. mars 2020 Har egentlig handlet som vanlig. Ikke hamstret, men tenkt litt lenger enn den vanlige ukeshandlingen, dvs at vi har nok til å klare oss i 14 dager. Bruker av maten som vanlig, men supplerer litt oftere. Har alltid en del kjøtt og fisk i fryseren, så har ikke kjøpt så mye mer av det. Kommer nok ikke ha nok av alt av mat i 14 dager. men har så vi skal klare oss greit. Anonymkode: 5a331...179 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #3 Del Skrevet 10. mars 2020 Handler som vanlig. Alltid noen vi kan ringe og be om å sette mat utpå trappa ved krise. Det finnes jo fortsatt telefoner, vipps og nettbank. Anonymkode: 806ab...c27 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Del Skrevet 10. mars 2020 Burde ikke være nødvendig. Flere butikker i min kommune reklamerer med gratis utkjøring av mat til folk i karantene. Slik er/blir det nok overalt. Ikke tøm butikkhyllene! Men pass på at du har reseptbelagte medisiner. Anonymkode: 49901...eb5 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #5 Del Skrevet 10. mars 2020 Har handlet som normalt. Eneste jeg har mye av er toalettpapir og paracet/ibux. Men toalettpapiret kjøpte jeg forrige gang på tilbud hos coop obs (kanskje en mnd siden nå), slik pakke med lambi, greit å ha liggende, noe jeg alltid gjør når jeg nermer meg slutten på det jeg har, så ingen hamstring der. Ibux og paracet har jeg et stort lager av pga. endometriose utredning og mensen 😅 har det liggende slik at jeg kan bruke det halve mnd. 😬 Mat handler jeg som normalt, hamstring ødelegger bare for andre som da ikke får tak i vanlige produkter. Bare se på toalettpapirkrisen i Australia 😳 Anonymkode: ad0b1...676 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Del Skrevet 10. mars 2020 Er i karantene, men har familie som setter mat på døren. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg spurt venner eller kollegaer. Ikke boenhet stresser med. Men ville kanskje ha kjøpt inn litt ekstra om jeg ikke hadde hatt nettverk rundt meg. Anonymkode: 8eb82...586 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 10. mars 2020 #7 Del Skrevet 10. mars 2020 Ingenting. Har venner og familie som eventuelt hadde handlet for oss og satt maten på trappa. Vurderer å ta ut litt ekstra av en medisin jeg må gå på i tilfelle de blir vanskeligere å få tak i fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 10. mars 2020 #8 Del Skrevet 10. mars 2020 Kolonial.no leverer mat på døra, inkludert øl, dersom det blir dårlig stemning og sykdomsutbrudd i huset. Ellers finner man alltids noe i fryser'n. Ser ingen grunn til å handle inn miserabel hermetikk. Pakker kan posten levere på døra. Dersom man finner ut at tv'n er for liten leverer Elkjøp store 75" på døra. Ingen krise 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. mars 2020 #9 Del Skrevet 10. mars 2020 Ingenting, handler som normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #10 Del Skrevet 10. mars 2020 Ingenting, har nok av naboer og familie som kan hjelpe. Anonymkode: fffb4...1ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 10. mars 2020 #11 Del Skrevet 10. mars 2020 Handler akkurat som jeg pleier, ikke kjøpt noe ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. mars 2020 #12 Del Skrevet 10. mars 2020 Handler som normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #13 Del Skrevet 10. mars 2020 Ingenting. Får folk til å handle for meg om jeg havner i karantene. Anonymkode: a337a...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #14 Del Skrevet 10. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i karantene, men har familie som setter mat på døren. Hadde jeg ikke hatt det hadde jeg spurt venner eller kollegaer. Ikke boenhet stresser med. Men ville kanskje ha kjøpt inn litt ekstra om jeg ikke hadde hatt nettverk rundt meg. Anonymkode: 8eb82...586 hei, du er i karantene, og muligens smittet? hvis du er, hvordan opplever du symptomene? Anonymkode: c7693...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GjestSiden2006 Skrevet 10. mars 2020 #15 Del Skrevet 10. mars 2020 Hæ? I alle dager, nei ikke noe. Merkelig at folk skremmes så mye. Trist egentlig. Jeg har nettverk, så tenker aldri over slikt. Og er ellers glad jeg ikke tar slik på vei som internett gir inntrykk av at noen mener jeg skal gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #16 Del Skrevet 10. mars 2020 Ingenting ekstra. Vi har hele tiden et greit lager av ting som toalettpapir, hygieneprodukter, medisiner, tørrvarer, med mer, hjemme. Samt ved for en sesong. Ikke fordi vi er hysteriske, men fordi det er fryktelig stress å måtte skrive tannkrem på handlelista hver gang man er tom, og slikt står seg fint et års tid. Ferskvarer kan familie eller venner komme med. Anonymkode: 1b28e...cb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 10. mars 2020 #17 Del Skrevet 10. mars 2020 Såpe, dopapir, ved og sånt har vi alltid et godt lager av. Samt en fryser stappfull av kjøtt og fisk. Men vurderer å ta en "månedshandel" istedenfor ukeshandel neste gang vi skal på butikken. Bytte ut endel av ferskvarene vi bruker med noe med litt lengre holdbarhet - juice og saft istedenfor melk, hermetisk frukt, fryste grønnsaker, halvstekte brød, etc. Egg, ost og smør holder seg jo i månedsvis uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #18 Del Skrevet 10. mars 2020 Ingenting. Jeg har flere kg ris, havregryn og hermetikk i kjelleren og vann på tanker. Nok til at vi klarer oss med mat i noen uker uten problem, vann nok til 4 dager. Anonymkode: 722e1...b62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tosmåstilker Skrevet 10. mars 2020 #19 Del Skrevet 10. mars 2020 Ingenting annet enn at jeg plukket opp noen poser frossne grønnsaker sist jeg var på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 10. mars 2020 #20 Del Skrevet 10. mars 2020 Ingenting. Har et godt lager av alt jeg trenger. Har hatt det, og rotert det, i årevis. Både hjemme og på hytta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg