AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Skrevet 10. mars 2020 er det flere som har opplevd at "veileder" ofte overvåker deg? som feks sjekker ofte opp om du oppdaterer aktivitetsplanen, sender deg trussel varsel om opphør av dagpenger om du ikke gjør din "plik". får ofte meldinger, eller tlf om at jeg må være aktiv ellers mister jeg penger, men selv gjør hun ikke en dritt for å hjelpe, bortsett fra å tilbud jobbklubb! sender søknader dit jeg vet jeg er kvalifisert til, og jobber vokser ikke på trær! kravet er også urimelig, 4 søknader hver uke! Har de lov til å trakassere folk på den måten?! får aldri fred! Anonymkode: d6a41...d04 2
Populært innlegg Mezzosoprena Skrevet 10. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 10. mars 2020 Oppfølging, kalles det - ikke overvåkning! 58
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Skrevet 10. mars 2020 12 minutter siden, Teatrica skrev: Oppfølging, kalles det - ikke overvåkning! greit nok, men dette grenser til nettopp det! skal være grenser for hva man skal finne seg i, og jeg kan heller ikke kaste fra med søknader her og der! føler meg straffet for å være arbeidsledig.. Anonymkode: d6a41...d04 4
Mezzosoprena Skrevet 10. mars 2020 #5 Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: greit nok, men dette grenser til nettopp det! skal være grenser for hva man skal finne seg i, og jeg kan heller ikke kaste fra med søknader her og der! føler meg straffet for å være arbeidsledig.. Anonymkode: d6a41...d04 Hvis du mottar penger fra staten er det bare rett og rimelig at du utfører din plikt og at noen følger opp dette. Hvorfor kan du ikke "kaste fra deg søknader her og der"? Du vil vel ha en jobb? En hvilken som helst jobb... 29
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #6 Skrevet 10. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂😂😂 Anonymkode: f293c...cfa tørk av det gliset. gøy å le på andres bekostning? pass opp, kanskje havner DU i samme situasjon! Anonymkode: d6a41...d04 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #7 Skrevet 10. mars 2020 Om du syns det er urimelig med 4 jobbsøknader i uken, så vil du aldri klare å stå i en jobb. Tar deg ikke mye tid å søke på 4 jobber i uken. Du må bare ta den jobben du får, ikke den jobben du er kvalifisert til. Er en grunn for at du er på nav og ikke i jobb. Anonymkode: c55ba...876 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #8 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, Teatrica skrev: Hvis du mottar penger fra staten er det bare rett og rimelig at du utfører din plikt og at noen følger opp dette. Hvorfor kan du ikke "kaste fra deg søknader her og der"? Du vil vel ha en jobb? En hvilken som helst jobb... hvorfor gjør ikke du det samme? jeg har fortsatt en verdi selv om jeg mottar penger jeg har rett på, og jeg kan samtidig ikke ta jobber jeg ikke vil mestre, eller er kvalifisert for. du kjenner ikke meg, eller min kompetanse. er du en av de som ser ned på folk som går på nav? Anonymkode: d6a41...d04 3
Mezzosoprena Skrevet 10. mars 2020 #9 Skrevet 10. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvorfor gjør ikke du det samme? jeg har fortsatt en verdi selv om jeg mottar penger jeg har rett på, og jeg kan samtidig ikke ta jobber jeg ikke vil mestre, eller er kvalifisert for. du kjenner ikke meg, eller min kompetanse. er du en av de som ser ned på folk som går på nav? Anonymkode: d6a41...d04 Hvorfor gjør ikke jeg det samme? Samme hva da? Hva vet du om MIN livssituasjon? Wow, jeg skjønner jo ut fra holdningen din at du kanskje ikke er så lett å ha med å gjøre. Ja, du har rett på de pengene, så lenge du gjør det du plikter til for å få pengene. Du vil ikke få en jobb du ikke er kvalifisert til, men man klarer vel å slenge inn noen søknader likevel. Om jeg er en av de som ser ned på folk som går på NAV? Nei, jeg er uføretrygdet - regner med at det er nok svar.... Endret 10. mars 2020 av Teatrica 15
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #10 Skrevet 10. mars 2020 Men altså. Du får altså dagpenger fordi du er arbeidsledig for tiden. Jeg forstår jo at det er en belastning å være i den situasjonen, men at «mas» fra Nav skal være trakassering - det forstår jeg ikke. Du vet at det er de som sørger for at du får penger inn hver måned selv om du sitter hjemme, ikke sant? Uten velferdsstaten hadde du ikke fått noe som helst. Det minste de kan forvente er vel at du oppdaterer aktivitetsplanen og søker stillinger? Det er jo sånn reglene er. Du må gjøre din del, så får du penger. Jobben din akkurat nå er å prøve å få en ny jobb. Det er vel bedre at veileder maser enn at de bare slutter å gi deg penger fordi du ikke oppfyller pliktene dine? Og kan du ikke bare gjøre de tingene Nav krever, så slipper veileder å mase? Anonymkode: 91c01...f1c 12
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #11 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, Teatrica said: Hvorfor gjør ikke jeg det samme? Samme hva da? Hva vet du om MIN livssituasjon? Wow, jeg skjønner jo ut fra holdningen din at du kanskje ikke er så lett å ha med å gjøre. Ja, du har rett på de pengene, så lenge du gjør det du plikter til for å få pengene. Du vil ikke få en jobb du ikke er kvalifisert til, men man klarer vel å slenge inn noen søknader likevel. Om jeg er en av de som ser ned på folk som går på NAV? Nei, jeg er uføretrygdet - regner med at det er nok svar.... Hvorfor kan ikke du skaffe deg en jobb? En kontorjobb f.eks. Du kan jo fint skrive her på KG. Hvorfor kan ikke du jobbe som saksbehandler eller noe lignende? Anonymkode: c2568...076 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #12 Skrevet 10. mars 2020 Greier du ikke å følge opp de små kriteriene som NAV setter, så burde du faktisk ikke hatt dagpenger. Trakassering er det iallefall ikke. Anonymkode: 97819...89e 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #13 Skrevet 10. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: er det flere som har opplevd at "veileder" ofte overvåker deg? som feks sjekker ofte opp om du oppdaterer aktivitetsplanen, sender deg trussel varsel om opphør av dagpenger om du ikke gjør din "plik". får ofte meldinger, eller tlf om at jeg må være aktiv ellers mister jeg penger, men selv gjør hun ikke en dritt for å hjelpe, bortsett fra å tilbud jobbklubb! sender søknader dit jeg vet jeg er kvalifisert til, og jobber vokser ikke på trær! kravet er også urimelig, 4 søknader hver uke! Har de lov til å trakassere folk på den måten?! får aldri fred! Anonymkode: d6a41...d04 man blir overvåket kun å gå i butikken, du er "kunde", men blir fotfulgt enhver bevegelse. Slitsomt synes jeg. På tide at det kommer en ny lov for å hindre kamera i butikker for at ikke fremmede skal få stjele min frihet og eksistens. Anonymkode: 5f9af...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #14 Skrevet 10. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså. Du får altså dagpenger fordi du er arbeidsledig for tiden. Jeg forstår jo at det er en belastning å være i den situasjonen, men at «mas» fra Nav skal være trakassering - det forstår jeg ikke. Du vet at det er de som sørger for at du får penger inn hver måned selv om du sitter hjemme, ikke sant? Uten velferdsstaten hadde du ikke fått noe som helst. Det minste de kan forvente er vel at du oppdaterer aktivitetsplanen og søker stillinger? Det er jo sånn reglene er. Du må gjøre din del, så får du penger. Jobben din akkurat nå er å prøve å få en ny jobb. Det er vel bedre at veileder maser enn at de bare slutter å gi deg penger fordi du ikke oppfyller pliktene dine? Og kan du ikke bare gjøre de tingene Nav krever, så slipper veileder å mase? Anonymkode: 91c01...f1c tommel opp til deg! skjønner at når alt kommer til alt, så er det meg det går utover, men føler fortsatt at NAV maser på grensen til forstyrrelse. er bare 20 år, og har ikke mye arbeidserfaring! Anonymkode: d6a41...d04 1
Mezzosoprena Skrevet 10. mars 2020 #15 Skrevet 10. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke du skaffe deg en jobb? En kontorjobb f.eks. Du kan jo fint skrive her på KG. Hvorfor kan ikke du jobbe som saksbehandler eller noe lignende? Anonymkode: c2568...076 Jeg kan ikke skaffe meg jobb fordi jeg er syk. Jeg har gjort det NAV krever av meg i flere år for å få uføretrygd - testet restarbeidsevne, på kontor bl.a, behandlinger osv osv osv. Og hvis du tror en saksbehandlerjobb ikke er mer krevende enn å skrive en 5-10 innlegg på KG om dagen, forstår jeg godt at du har ett litt skjevt syn på arbeidslivet 😂 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #16 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, Teatrica said: Jeg kan ikke skaffe meg jobb fordi jeg er syk. Jeg har gjort det NAV krever av meg i flere år for å få uføretrygd - testet restarbeidsevne, på kontor bl.a, behandlinger osv osv osv. Og hvis du tror en saksbehandlerjobb ikke er mer krevende enn å skrive en 5-10 innlegg på KG om dagen, forstår jeg godt at du har ett litt skjevt syn på arbeidslivet 😂 Hva slags sykdom har du som forhindrer deg i å ha en kontorjobb, da? Ligger du nå i sofaen og vrir deg i smerte mens du skriver dette? Tror ikke du skal prøve å "latterliggjøre" noen her med skjevt syn på arbeidslivet, når du selv er utenfor. Anonymkode: c2568...076 4
Cordelia Skrevet 10. mars 2020 #17 Skrevet 10. mars 2020 (endret) Cluet med NAV er at man kommer vesentlig lengre med å stryke de medhårs. Takk ja til jobbklubb, en dauer ikke av det. Du må fint sende de fire søknadene uansett hvor lite kontruktivt det er. Lag en mal på "massesøknader", og bruk mer tid på de du virkelig vil ha. Lag struktur/plan for hver dag. Endret 10. mars 2020 av Cordelia 2
Mezzosoprena Skrevet 10. mars 2020 #18 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva slags sykdom har du som forhindrer deg i å ha en kontorjobb, da? Ligger du nå i sofaen og vrir deg i smerte mens du skriver dette? Tror ikke du skal prøve å "latterliggjøre" noen her med skjevt syn på arbeidslivet, når du selv er utenfor. Anonymkode: c2568...076 Nei, akkurat nå er jeg innenfor virketiden til de to morfindosene jeg tar per dag, så jeg klarer faktisk å sitte oppreist i sofaen og sjekke KG. Det er et godt øyeblikk for meg 🥰 At jeg nå er utenfor arbeidslivet pga sykdom, etter mange år i arbeidslivet, gjør ikke at jeg ikke kjenner til arbeidslivet... Og igjen, det har noe med å gjøre sin egen plikt når man har kommet i en situasjon der man ikke kan jobbe, eller ikke har jobb for øyeblikket. 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #19 Skrevet 10. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva slags sykdom har du som forhindrer deg i å ha en kontorjobb, da? Ligger du nå i sofaen og vrir deg i smerte mens du skriver dette? Tror ikke du skal prøve å "latterliggjøre" noen her med skjevt syn på arbeidslivet, når du selv er utenfor. Anonymkode: c2568...076 Det var vel ingen latterliggjøring. Synes det du gjør er mye verre. Går på personangrep på en person som har handlet i en spesiell livssituasjon. Vedkommende har gjort det som kreves av henne for at hun skal få rett på ytelsene hun har søkt om, det synes jeg du også skal gjøre. Se på dagpengene som en deltidsjobb, så slipper du å tenke på at du blir "overvåket". Dessuten så krever NAV mye mer informasjon av folk som søker andre ytelser. Det at de driver oppfølging for å sørge for at du kommer deg i jobb, er det jo ingenting negativt ved. Anonymkode: 0df95...ba2 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #20 Skrevet 10. mars 2020 Fire søknader i uken er da virkelig ingenting! Egentlig burde du sende fire søknader, minst, hver dag! Det er jo på,enmåte det som er jobben din nå! Så da kan du fint sitte med dette i både to, tre og fire timer hver dag! Du bør også sende søknader til jobber der du er overkvalifisert, for, som du sier selv, så vokser jo ikke jobber på trær, og dermed bør du søke på alt du kan, det inkluderer altså jobber som har lavere kvalifikasjonskrav enn det du har via yrket og tidligere arbeid! Anonymkode: 7fb9b...8c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå