Gå til innhold

Hadde du reist til Gran Canaria nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som drar på ferie nå, burde miste retten til sykmelding i karantene tiden. Har en kollega som dro i dag, og hun var jo så glad for at hun har karantene når hun kommer hjem. Synes hun er ei fitte. 

Anonymkode: 7117b...c46

Samtidig så får man ikke igjen feriedager og reiseutgifter med begrunnelsen at en anonym på kg syns man er en fitte om man benytter seg av sin planlagte ferie. Så lenge myndighetene ikke fraråder reise til det aktuelle landet, er det greit å reise dit, mener jeg. 

Anonymkode: 8b7c5...df0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ikke bekymrer meg så mye. Vi kan bli smittet både her og der, og sjansene for alvorlig sykdom for unge, friske mennesker er ikke stor. Karantene går også greit.

Om du bekymrer deg, bør du selvsagt revurdere. Selv om du ikke blir smittet eller syk, vil nok uroen kunne gjøre ferien ganske utrivelig for deg.

Anonymkode: 8b7c5...df0

Regner med du er arbeidsløs, frilanser eller har hjemmekontor. Utover dette vil det ha store omkostninger for samfunnet om du blir satt i karantene 

Anonymkode: 4610a...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra. Er dette noe mange har innført, eller bare arbeidsplassen din?

Anonymkode: 0746f...1ef

Gjelder hele helseforetaket. De kan jo ikke nekte deg å reise privat, men kan frata deg lønn i karantenetiden hvis du er uaktsom. Hvis du feks reiser dit du vet du havner i karantene etterpå. 

Anonymkode: 6e001...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med du er arbeidsløs, frilanser eller har hjemmekontor. Utover dette vil det ha store omkostninger for samfunnet om du blir satt i karantene 

Anonymkode: 4610a...94c

Det medfører riktighet at jeg kan utføre mine arbeidsoppgaver hjemmefra om jeg skulle bli satt i karantene. 

Anonymkode: 8b7c5...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Vi raser nedover på den lista. Vi har bare vært superflinke på å teste. Og da blir jo tallet høyt ;)

Anonymkode: 2d295...3ee

I forhold til folketallet har vi mer korona i Norge nå, enn i Kina! 

Kina fikk 26 nye tilfeller, mot våre 86. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i helsevesenet. Forbudet vårt kom i dag. 

Anonymkode: 6e001...1b5

Jeg hadde ikke reist denne uken. Selv om de reiste for 2 dager siden må jo sitte i karantene når de kommer hjem. 

Anonymkode: e057b...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det:

Først kommer det fra forsikringsselskapet, og etterhvert kommer nok denne beskjeden fra regjeringen også

https://www.nrk.no/norge/forsikringsselskapet-tryg-frarader-alle-utenlandsreiser-1.14938196

Kanskje greit å vente denne gangen..?

Har en venn som akkurat dro til Spania nå for jobb en uke, håper han ikke blir sittende fast der nede (man kan bli holdt i karantene i et annet land i påvente av å bli evakuert tilbake)

Anonymkode: b4579...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Kanskje greit å vente denne gangen..?

Anonymkode: b4579...f04

Det er nok det greieste slik det ser ut nå. Jeg håper at myndighetene anbefaler oss å ikke reise, da får vi i det minste dekket utgiftene. Vi er jo ikke helt der ennå, men kanskje i løpet av noen dager?

TS

Anonymkode: 6920d...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de som reiser nå er egoister. Så lite alvorlig som folk tar dette her i Norge, så er vi snart der at alle andre land nekter oss innreise.

Anonymkode: d2fe5...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes de som reiser nå er egoister. Så lite alvorlig som folk tar dette her i Norge, så er vi snart der at alle andre land nekter oss innreise.

Anonymkode: d2fe5...744

Enig med deg!

Anonymkode: 873e3...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok det greieste slik det ser ut nå. Jeg håper at myndighetene anbefaler oss å ikke reise, da får vi i det minste dekket utgiftene. Vi er jo ikke helt der ennå, men kanskje i løpet av noen dager?

TS

Anonymkode: 6920d...6ff

Situasjonen endrer seg fort. Per dags dato er det 7 bekreftede tilfeller av smitte på Grand Canaria, og i denne lenken kan du se utbredelsen og få mer informasjon.

Anonymkode: 8b7c5...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, ro ned. Reis, lev. Ikke lev i frykt ;) , media skaper frykt, av en grunn. Prøv og se litt dypere. Det dør folk hver dag. Dette er skremselspropaganda deluxe.

Anonymkode: a5538...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fortløpende oppdateringer hele tiden, så reglene endrer seg hele tiden.

Jeg drar dersom det ikke frarådes.

Måtte gi beskjed på jobb, om det i mellomtiden endres på regler og vi blir satt i karantene etterpå. Som arbeidstaker hadde jeg uansett sagt i fra, og holder meg oppdatert på hjemmesiden til FHI og konferere leder før tilbakekomst på jobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2020 at 11:46 AM, AnonymBruker said:

Vi skal etter planen reise førstkommende mandag, alle har god helse. Vi drar selvsagt ikke dersom UD fraråder det.

Anonymkode: 6920d...6ff

Det hadde jeg glatt avskrevet. Både pga av alle problemer reisen kan eller vil føre med seg og at jeg nok ikke ville kunne la være å tenke på det mens jeg var der - blir ikke mye ferie av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise til USA om noen dager, men hadde avbestilt om jeg kunne fått dekket utgiftene mine. Dette fordi jeg ikke har lyst å sitte i eventuell karantene i utlandet. Jeg får per nå ingenting refundert, så jeg kommer til å dra. 

Anonymkode: e12eb...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet faktisk ikke...

Vi har tur i september som vi bestilt ei januar, umulig å avbestille etc. 70.000 i vasken i såfall.

Veldig spent på hva situasjonen er i september for å si det sånn.

Vet ikke om jeg hadde klart å la 70k gå i vasken når ikke det er frarådet å reise dit fra offisielt hold. Dugnad er vel og bra. Men mener myndighetene noe med dette så burde de sørge for at alle som har bestilt reiser kan avbestille og få igjen pengene feks op forsikringene. At staten dekker tapet eller noe. Ellers tror jeg de fleste faktisk vil dra og heller ta ekstra forhåndsregler. Utover sommeren iaf vil jo folk det.

Men akkurat nå som alt er totalt usikkert - kanskje vi faktisk hadde avlyst turen. Virker som om dette smitter så raskt at vi alle har det ca nå/får det veldig snart. Hvor lysten er an på å ligge skikkelig syk på Gran Canaria og det viser seg at det ikke er nok helsehjelp til alle? Fordi ALLE skandinavene og tyskerne der blir skikkelig syke den neste mnd... Nei nå ville jeg kjent på at risikoen er veldig høy for at ferie kan bli mareritt. Og er det fortsatt slik i september så blir det neppe tur på oss heller og 70k på tabbekvota. At man er så dum å bestille tur i januar og tro man kan dra i september liksom...

Anonymkode: 2712f...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Herlighet, ro ned. Reis, lev. Ikke lev i frykt ;) , media skaper frykt, av en grunn. Prøv og se litt dypere. Det dør folk hver dag. Dette er skremselspropaganda deluxe.

Anonymkode: a5538...4e3

Denne tankegangen er farlig

Nå har WHO akkurat klasifisert dette som en pandemi, en vverdensomspennende epidemi. Hei i Norge sies det at vi kan nå opp til ,millioner smittede nå.

Tenker du ikke over at det eksisterer mennesker i vårt land, og i resten av verden, som allerede har et skjørt immunforsvar? Er det helt greit at de bare dør? Det kommer nemlig til å begynne å skje her også, dødsfall altså.

Vi må alle gå sammen om å holde smittespredningen nede nå. Vi har ikke råd til å ha din tankegang rett og slett. Jeg håper du og alle med din tankegang tar til vett, helst i går.

Anonymkode: b4579...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dere burde holde dere hjemme. Ja, jeg er seriøs. 

Anonymkode: 17f51...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi kan nå 2,2millioner smittede*

Anonymkode: b4579...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...