Gå til innhold

Hadde du reist til Gran Canaria nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal etter planen reise førstkommende mandag, alle har god helse. Vi drar selvsagt ikke dersom UD fraråder det.

Anonymkode: 6920d...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hadde jeg. Skal etter planen til Kanariøyene selv snart.

Anonymkode: 8b7c5...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde jeg. Skal etter planen til Kanariøyene selv snart.

Anonymkode: 8b7c5...df0

Men er du ikke bekymret for å enten bli smittet og syk under ferien og/eller å bli satt i karantene? Jeg engster meg for alt mulig, og trenger litt innspill. Vi skal bo på et all inclusive-hotell også, og jeg ser for meg smittebomber over alt.

Anonymkode: 6920d...6ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg ikke reise noen steder hvis det ikke er helt nødvendig.  Flyplasser,  fly,  restauranter og andre steder det er mye mennesker,  er arnesteder for smitte. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt ikke reist noe sted nå.  Du vet ikke om du får feriert eller om du havner rett i karantene. Og du kan bli syk i et fremmed land. 

Anonymkode: 9282a...170

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi skal dra i påsken. Jeg er ikke stresset. Hadde det vært mer redd malaria osv...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit hvis det er et sted dere har mulighet til å bli et par uker ekstra og så holde dere hjemme i fjorten dager når dere kommer hjem.

Anonymkode: 1e1e9...aa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangsen for at du ender i karantene på hotellet eller når du kommer hjem er jo der så om du vil risikere det så... Et hotellrom er ikke festlig når man er innesperret. Dessuten kan du få virus på flyplassen og smitte de du er glad i her hjemme. Men det er vel verd det for at du skal få en uke i solen....

Anonymkode: 110b5...9e9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg selv hadde dratt, men kjenner på frustrasjonen til noen jeg kjenner som jobber med turisme i et et "syden-land", de begynner å bli bekymret nå fordi folk holder på å avlyse turene sine, det er jo inntekten deres. Nå skal det sies at han har sin egen lille private bedrift, og kommer fra et sted som overlever mye turisme. Et all-inclusive hotell har nok ikke helt samme ufordringene når det kommer til økonomi, sånn helt med det første.

Men faren for smitte vokser og og vokser, så vær forsiktig -og jeg håper hverken at dere blir syke eller at dere drar med mer smitte tilbake hit til Norge.. 

Anonymkode: b4579...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men er du ikke bekymret for å enten bli smittet og syk under ferien og/eller å bli satt i karantene? Jeg engster meg for alt mulig, og trenger litt innspill. Vi skal bo på et all inclusive-hotell også, og jeg ser for meg smittebomber over alt.

Anonymkode: 6920d...6ff

For å svare på dette, isolert. Nei, og nei.

Jeg er ikke redd for karantene. Sannsynligheten er forsvinnende liten for at det skal skje. Selv om du er i Nord Italia nå får du lov å reise hjem. Og om det mot all sannsynligheten skulle skje får vi kose oss på rommet da, netflix og forhåpentligvis noen som kan sette litt vin og mat utenfor døra. 

Sannsynligheten for at du skal bli smittet er fortsatt så liten at det er større sannsynlighet for at du krasjer på vei til flyplassen. Om du blir syk skjer det etter hjemkomst, og symptomene vil høyst sannsynlig minne om en forkjølelse. Om du mot alle odds blir alvorlig syk, i utland (en risiko man alltid har på reise) regner jeg med at du har en vanlig reiseforsikring, som dekker utmerket pleie på privat sykehus, som langt overgår fellesrom og knappe ressurser i det offentlige helsevesenet i Norge. 

Du må skille mellom hva som er rasjonelle bekymringer, og irrasjonelle bekymringer. 

Det eneste hensynet jeg tar om dagen er ovenfor andre, svakere grupper. Jeg bidrar til at smitte skal spres så sakte som mulig, for å hindre kapasitetsproblem. Jeg unngår kollektivtransport, jeg tar hjemmekontor om jeg snufser litt, og jeg bestiller mat på nett. Om jeg skal gjennomføre de fremtidige reisene mine kommer helt og fullt an på hvordan situasjonen er her jeg bor, og på stedet jeg skal, i det jeg skal reise. 

En samlet vurdering er med det at jeg helt fint ville reist til Gran Canaria nå. 

Anonymkode: 2d295...3ee

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært urolig for min egen del, men hadde nok betenkt meg i forhold til alle restriksjoner osv som er igangsatt. Stor sjansen for at noe av alt dette hadde spolert ferien.

Anonymkode: cf046...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er du ikke bekymret for å enten bli smittet og syk under ferien og/eller å bli satt i karantene? Jeg engster meg for alt mulig, og trenger litt innspill. Vi skal bo på et all inclusive-hotell også, og jeg ser for meg smittebomber over alt.

Anonymkode: 6920d...6ff

Nei, jeg ikke bekymrer meg så mye. Vi kan bli smittet både her og der, og sjansene for alvorlig sykdom for unge, friske mennesker er ikke stor. Karantene går også greit.

Om du bekymrer deg, bør du selvsagt revurdere. Selv om du ikke blir smittet eller syk, vil nok uroen kunne gjøre ferien ganske utrivelig for deg.

Anonymkode: 8b7c5...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har råd eller forsikring til å gå glipp av jobb noen uker pga karantene, ja. Hvis ikke, nei. 

Anonymkode: 981a0...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du har råd eller forsikring til å gå glipp av jobb noen uker pga karantene, ja. Hvis ikke, nei. 

Anonymkode: 981a0...dbf

Man får sykemelding om man er i karantene grunnet mistanke om corona-smitte.

Anonymkode: 8b7c5...df0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar. Her var dere delte, ser jeg. Det er ennå en uke igjen til vi reiser, og jeg tenker at det kanskje blir enklere å ta et valg da.

Anonymkode: 6920d...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NEI ! ! 

Anonymkode: 9f21e...b74

Nei til hva? Å reise, eller var det et svar til hen foran deg vedr. sykemelding i karantene?

Anonymkode: 6920d...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dratt :) Skal selv på tur til et europeisk land neste uke og har ingen planer om å avlyse den turen :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...