Gå til innhold

Hadde du reist til Gran Canaria nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville absolutt ikke dratt. Det er for stor risiko med tanke på alle som er i risikogruppene, som man kan smitte. Problemet med dette viruset er at det er akkurat ikke så farlig for folk flest, at de tar det på alvor. For oss som er i risikogruppene betyr det potensielt døden.

Anonymkode: 749bc...b4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De som drar på ferie nå, burde miste retten til sykmelding i karantene tiden. Har en kollega som dro i dag, og hun var jo så glad for at hun har karantene når hun kommer hjem. Synes hun er ei fitte. 

Anonymkode: 7117b...c46

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi har forbud fra arbeidsgiver mot å dra utenlands nå. 

Anonymkode: 6e001...1b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, uten den minste tvil. Jeg hadde ikke reist NOE sted som innebærer flyplass eller nærkontakt utover det jeg MÅ i jobbsammenheng. Jeg er ikke hysterisk, bare godt opplyst om situasjonens alvor. 

Anonymkode: 7a0bc...d25

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke dratt. Har egentlig planer om tur i mai, til Mallorca. Er ikke sikker på om vi skal avbestille, ser det an noen uker. Men hadde turen vært nå i mars hadde jeg avbestilt. 

Anonymkode: 61011...2cc

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om jeg hadde orket all inclusive på Granca uansett, men hadde ikke droppet det på grunn av smittesituasjonen slik den er nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bror og hans kone reiste i går til Gran Canaria på ferie. De jobber begge to i helsesektoren så det er jo helt på trynet at de har dratt. Jeg skjønner ikke at de fikk lov

Anonymkode: e057b...5f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spania har hatt en tredobling av smittetilfeller det siste døgnet, så selv om det ikke er snakk om fastlandet syns jeg det er galskap å reise. Og egoistisk!

Hadde ikke dratt noe annet sted heller for den saks skyld, men den voldsomme smittespredningen gjør det enda mindre fristende.

Anonymkode: 0746f...1ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bror og hans kone reiste i går til Gran Canaria på ferie. De jobber begge to i helsesektoren så det er jo helt på trynet at de har dratt. Jeg skjønner ikke at de fikk lov

Anonymkode: e057b...5f2

Jeg jobber i helsevesenet. Forbudet vårt kom i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg jobber i helsevesenet. Forbudet vårt kom i dag. 

Hva går forbudet ut på? Ingen utenlandsreiser?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva går forbudet ut på? Ingen utenlandsreiser?

Ja. Og ingen kurs, konferanse og tjenestereiser innland. 

• Liker 2
Gjest Sansol
Skrevet

Noen som vet hvordan situasjonen er i Frankrike? Og for å svare ts, jeg hadde helt klart bortprioritert ferietur.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sansol said:

Noen som vet hvordan situasjonen er i Frankrike? Og for å svare ts, jeg hadde helt klart bortprioritert ferietur.

Frankrike har like mange tilfeller som Spania. Over 1600.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Og ingen kurs, konferanse og tjenestereiser innland. 

Så bra. Er dette noe mange har innført, eller bare arbeidsplassen din?

Skrevet

Jeg ville ikke dratt, av hensyn til innbyggerne på Kanariøyene. Norge har seilt opp som en av de landene i Europa med flest smittede, så vi er nå de som utgjør en fare for andre.

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Nei, hadde ikke reist. Jobber i helsesektoren, og hadde hatt svart samvittighet om jeg dro med smitte hjem.

Samme med karantene, da hadde jeg jo satt mine allerede overbelasta kollegaer i den situasjonen at det er en for lite på jobb i 3 uker i stedet for 1.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hulderen skrev:

Jeg ville ikke dratt, av hensyn til innbyggerne på Kanariøyene. Norge har seilt opp som en av de landene i Europa med flest smittede, så vi er nå de som utgjør en fare for andre.

Neida. Vi raser nedover på den lista. Vi har bare vært superflinke på å teste. Og da blir jo tallet høyt ;)

Anonymkode: 2d295...3ee

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Vi raser nedover på den lista. Vi har bare vært superflinke på å teste. Og da blir jo tallet høyt ;)

Vi er ikke superflinke til å teste. Det nevnes stadig folk som har mast om å bli testet, men ikke blitt det fordi de hadde vært i feil land, og så etter ti dager med sykdom så er de smittet likevel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper det blunkefjeset betyr at du tuller, for Norge har virkelig ikke vært flinke til å teste.

Her sparer man på reagensrørene, som fiaskoen på Ullevål har vist oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man følger FHIs og UDs anbefalinger. Vanskeligere er det ikke. Man spør ikke på KG.

Anonymkode: 2d4cb...13f

• Liker 4
  • Opprett ny...