Gå til innhold

Andre som skal ut å reise i påsken? Tenker på coronaviruset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sirisiri10
14 timer siden, LeneXCII skrev:

Går det egentlig så dårlig?

Hvis en antar at det dør ca 10000 av vanlig influensa i Italia hvert år, er jo ikke tallene like skremmende... 

Man kan jo ikke bare se på dødeligheten for viruset. Men også varige skader samt at helsevesenet i Italia nå må vurdere aldersgrense på sykehusene (mener det var på intensivavdelingen) .... Ergo flere vil dø av andre årsaker pga kapasitet i tillegg, som ikke kommer med på statistikken. Ja, det står dårlig til i deler av Italia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som er så dumme at de reiser nå,bør bli straffet om de smitter noen da de kommer hjem. Folk må slutte å være så forbanna egoister......er omtrent som de idiotene som var i kollen,selv om det var frarådet av myndighetene. De er i kollen med masse folk,dagene etter kan det hende de besøker sin gamle bestemor eller bestemor,disse kan bli smittet og dør,hvem har da skylda? Idioter som trosser myndighetene bør straffes pga. egen egoisme og dumhet!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, vi skal ikke reise i påsken, men skal på en 3-ukers reise til Japan i slutten av juni. Vi har planlagt og spart i evigheter, og har fått beskjed om at vi ikke får refundert størsteparten av pengene vi har brukt. Har brukt kredittkort til å betale, og har meget god reiseforsikring, men beskjeden vi har fått er "vi betaler for ting som har skjedd deg, ikke for noe som kan skje deg"...
Hva tenker dere? Er Japan i juni/juli en mulighet, eller burde vi bare forvente å bli skuffet?

Anonymkode: f4497...26b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal overhodet ikke reise til utlandet før dette er under kontroll. Ønsker ikke å bidra til å smitte andre. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox

Nei. Blir ikke å reise bort nå. I beste fall så blir jeg å reise på hytta som ligger godt for seg selv og med bilen for å unngå masse nærkontakt med mye folk for å slippe unna litt av stresset med corona viruset. :)

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, vi skal ikke reise i påsken, men skal på en 3-ukers reise til Japan i slutten av juni. Vi har planlagt og spart i evigheter, og har fått beskjed om at vi ikke får refundert størsteparten av pengene vi har brukt. Har brukt kredittkort til å betale, og har meget god reiseforsikring, men beskjeden vi har fått er "vi betaler for ting som har skjedd deg, ikke for noe som kan skje deg"...
Hva tenker dere? Er Japan i juni/juli en mulighet, eller burde vi bare forvente å bli skuffet?

Hvis dere uansett ikke får noe igjen, så er det vel bare å vente og se. 

Samme skjedde oss, da vi hadde en tur til Frankrike i disse dager, til en konferanse som ble avlyst. Flyselskapet kansellerte også den ene flybilletten (som er det samme som å kansellere begge...). Hotellet satte seg helt på bakbena, og kredittkortselskapet nektet også å refundere. Har kostet en formue.

Anonymkode: b816f...bd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legemiddelindustrien har et håp om at de skal ha en vaksine klar i slutten av 2020,så du må nok omgåes japanesere som bor i Norge.

Anonymkode: 3f163...4ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, alle reiseplaner i påska er avlyst.

Anonymkode: 45973...795

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legemiddelindustrien har et håp om at de skal ha en vaksine klar i slutten av 2020,så du må nok omgåes japanesere som bor i Norge.

Anonymkode: 3f163...4ec

Vaksinen er jo ikke akkurat noe vi kan forholde oss til. Det er jo smittespredningen og tøylingen av den, som blir den utløsende faktoren for om vi kan reise. En vaksine er langt unna, men verden kommer jo ikke til å være i karantene frem til da, da går verden konkurs. Får bare håpe at alle tiltakene som blir gjort nå, fører til at vi får stoppet spredningen. Folk må begynne å ta karantene og hygiene på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig så skal jeg holde meg hjemme! 
Det er idioti å reise akkurat nå. 

Anonymkode: 5c0bd...890

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal heldigvis ikke noe i påska, og jeg er glad for at vi var så trege med å komme i gang med å bestille hoteller til sommerferien. Nå slipper vi å lure på om vi får penger igjen eller hva som skjer.

Det eneste er eldste datter som er skuffet over at hun ikke kan dra på skoleturer. De kan ikke en gang dra til videregående skole i nabokommunen for å høre om muligheter der. Det er selvfølgelig helt riktig avgjørelse, men skjønner at hun synes det er kjedelig.

Anonymkode: 60827...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, ludden said:

Folk som er så dumme at de reiser nå,bør bli straffet om de smitter noen da de kommer hjem. Folk må slutte å være så forbanna egoister......er omtrent som de idiotene som var i kollen,selv om det var frarådet av myndighetene. De er i kollen med masse folk,dagene etter kan det hende de besøker sin gamle bestemor eller bestemor,disse kan bli smittet og dør,hvem har da skylda? Idioter som trosser myndighetene bør straffes pga. egen egoisme og dumhet!

Hørte i det siste om en mor på skolen som fikk den på jentetur utenlands. Hvem f... tar jentetur midt i et globalt helsekrise?

Anonymkode: 0f8db...c5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hysteriet i det hele tatt. Reiser med god samvittighet. Ikke noe mer skremmende enn vanlig influensa. 

Anonymkode: 7da4f...862

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hysteriet i det hele tatt. Reiser med god samvittighet. Ikke noe mer skremmende enn vanlig influensa. 

Anonymkode: 7da4f...862

Skriver du dette for å provosere, eller er du seriøs? Lurer på hvordan jeg skal svare deg. 

Det er en grunn til at Italia er i lockdown. I mange land vil du ikke en gang komme inn uten å bli satt i karantene. Din egoisme vil kunne bidra til å ta livet av andre. 

Og hvis dette bare er spøk er du med på å legitimere å ikke bry seg og sette i verk egne tiltak. Hver enkelt må bidra. 

Anonymkode: 7b551...ad6

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
8 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke du drevet og vært dramatisk opptatt av at du kanskje var smittet av korona pga lungebetennelse din og nå driter du i sunt bondevett og skal dra til Paris i påsken og utsette deg og mange kronisk syke i landet her for mer smitte? 

Snakk om å bare være opptatt av deg selv. Du fikk det ikke så nå skal du helst leve livet mest mulig. 

Anonymkode: 7b551...ad6

Dramatisk opptatt er en overdrivelse fra din side. 

Om situasjonen forverrer seg og myndighetene stenger grensene, da skal vi utsette reisen.

Ellers er livet for kort til å la seg stoppe av virus. 

Håper du får en bedre dag i dag! Snart vår! Smil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange som tenker at «vi kan ikke slutte å leve pga coronaviruset», men kanskje det er akkurat det vi bør for en liten periode. Kanskje epedimien ikke blir så lang og at vi kan gå tilbake til å leve som normalt igjen tidligere enn hvis folk fortsetter å leve sitt normale liv ved å reise og oppsøke folkemengder osv.

Jeg har selv bestil ferie i mai til Hellas, men det ser ikke lovende ut slik som utviklingen er nå. Vi er innstilt på at vi kanskje ikke får reist. Det er et skår i gleden, men men.

Selv om det ikke er et land med mye spredning en skal til, så kan det jo faktisk være at de ikke slipper inn personer fra land med høy smittespredning. 

Anonymkode: f4b98...1cf

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Dramatisk opptatt er en overdrivelse fra din side. 

Om situasjonen forverrer seg og myndighetene stenger grensene, da skal vi utsette reisen.

Ellers er livet for kort til å la seg stoppe av virus. 

Håper du får en bedre dag i dag! Snart vår! Smil! 

Kom fader ikke på kg og klag igjen dersom du eller noen av dine blir alvorlig syke av viruset. 

Fy f

Anonymkode: 34abf...e04

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Galskap å reise utenlands nå ihvertfall. Situasjonen er jo bare i startfasen i Europa.

Anonymkode: 58a8c...e78

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Om jeg reiser til utlandet søker jeg hoteller som har gratis avbestilling OG betaling PÅ hotellet. Gidder ikke miste for mye penger  >_< 

Skal ikke ut og reise heller nei. Selv om man kan så har man 1 liv og greia er vel å være mest mulig I det :sleep:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det antas at spredningen vil roe seg kraftig mot sommeren, fordi det er typisk for slike virus at de ikke sprer seg så kjapt på sommertid. Så tar det seg sannsynligvis opp igjen utover høsten. 

Virker som mange tror at myndighetenes mål og mening med tiltak er å stoppe viruset fullstendig. Det er ikke meningen og heller ikke realistisk. Målet er å bremse spredningen, slik at vi får (veldig omtrentlig) samme antall smittede som uten tiltak, men spredt utover en større periode. Mange av oss må bare belage oss på å bli smittet, men håpet er jo at vi ikke skal bli smittet samtidig slik at sykehusene har kapasitet til å ta imot folk. Eller i beste fall, vi utsettes ikke for smitten før en vaksine er på plass. 

Jeg følger myndighetenes råd. Det blir helt feil å kjefte på vanlige folk for å følge rådene som eksperter har satt. Man må gjerne være uenig med myndighetene, men det er ikke idioter som har laget rådene, og man er ikke idiot om man følger dem. 

Jeg er mye mer redd for økonomisk kollaps enn å bli smittet av korona. Jeg er mer redd for jobben til mannen (som er avhengig av oljeprisen) enn for at vi skal smittes. Så vi har bestilt oss flyreise i påska, riktignok innad i Norge, og trøster meg med at flyselskapene trenger det. Blir vi rådet til å ikke reise, så lar vi være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...