Gå til innhold

Andre som skal ut å reise i påsken? Tenker på coronaviruset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hysteriet i det hele tatt. Reiser med god samvittighet. Ikke noe mer skremmende enn vanlig influensa. 

Anonymkode: 7da4f...862

Egoist. Nå begynner uansett forsikringsselskap å stramme inn, forstår du litt mer av alvoret da når du risikerer å tape pengene dine?

Anonymkode: b9e42...12a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal reise fra Storbritannia til Norge neste uke, og jeg føler ikke noe stress rundt dette akkurat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hysteriet i det hele tatt. Reiser med god samvittighet. Ikke noe mer skremmende enn vanlig influensa. 

Anonymkode: 7da4f...862

Nei, sykdommen er kanskje ikke verre enn vanlig influensa pga høye mørketall siden alle ikke testes, men vi ønsker å unngå at så mange blir smittet på en gang at sykehusene ikke har kapasitet til dem som trenger hjelp. Mange av dem som hadde trengt sykehus av vanlig influensa tar vaksine, men det er enda ikke mulig her. 

Anonymkode: 60827...ac1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎03‎.‎2020 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Ja, det går for eksempel kjempebra i Italia. 

Men for all del, din tur til Paris er selvfølgelig viktigere enn å bidra til å ikke spre smitten mer enn nødvendig. 

Anonymkode: e02b3...286

At det er så mange egoister er for meg ubegripelig. Kjenner at jeg blir glødende forbanna.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎03‎.‎2020 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor flere av dere mener man av eget initiativ skal avlyse reiser til land som ikke har større utbrudd enn Norge. Vi har myndigheter som kommer med oppdateringer hele tiden, og så lenge de ikke fraråder å dra, ser jeg ingen grunn til at folk skal avlyse planene sine.

Anonymkode: 61dc7...60e

Er du så dum at du stoler på myndighetene? Det går an å tenke selv. Herregud.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎03‎.‎2020 den 8.57, AnonymBruker skrev:

I den farten smitten sprer seg nå så tviler jeg på at det vil være mulig å reise til Paris i påska. Nå slutter flyene å gå til Italia. Hvorfor skjønner folk fremdeles ikke alvoret? 

Fordi de er tette i nøtta. De stikker hodet i sanden. Som de strutsene de er når ting blir for ubehagelig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Dramatisk opptatt er en overdrivelse fra din side. 

Om situasjonen forverrer seg og myndighetene stenger grensene, da skal vi utsette reisen.

Ellers er livet for kort til å la seg stoppe av virus. 

Håper du får en bedre dag i dag! Snart vår! Smil! 

Livet kan bli kortere enn du har lyst til med de holdningene dine. Tenk i det miste på at du kan smitte andre som kan dø av det. ville du likt å ha deres blod på hendene dine. SLUTT Å VÆR SÅ JÆVLA EGOISTISK:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
58 minutter siden, Adrenalina61 said:

Livet kan bli kortere enn du har lyst til med de holdningene dine. Tenk i det miste på at du kan smitte andre som kan dø av det. ville du likt å ha deres blod på hendene dine. SLUTT Å VÆR SÅ JÆVLA EGOISTISK:

Tabbe av meg å skrive på KG om mine reiseplaner som er forresten mange. 😜 Enda større tabbe at jeg ikke spurte deg om lov til å reise når jeg bestilte turen for 2,5 måned siden. Lover å gjøre det neste gang! 🤣

Jeg har ikke tenkt å slutte å være egoistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvis vi spoler frem til påske: det er utbredt koronasmitte i hele Norge, og umulig å forhindre smitte ved private hobbytiltak. Det er også utbredt koronasmitte i det landet du skal til, så du er ikke ansvarlig for å spre viruset inn i et nytt område. Hva nøyaktig er det som forverrer situasjonen med å reise i et slikt scenario?

Anonymkode: ed728...d8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis vi spoler frem til påske: det er utbredt koronasmitte i hele Norge, og umulig å forhindre smitte ved private hobbytiltak. Det er også utbredt koronasmitte i det landet du skal til, så du er ikke ansvarlig for å spre viruset inn i et nytt område. Hva nøyaktig er det som forverrer situasjonen med å reise i et slikt scenario?

Du er da ansvarlig for å spre virus dersom du er smittet og likevel suser rundt. Ved å begrense områdene vi reiser til vil smittehastigheten ikke eskalere så veldig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legemiddelindustrien har et håp om at de skal ha en vaksine klar i slutten av 2020,så du må nok omgåes japanesere som bor i Norge.

Anonymkode: 3f163...4ec

Tviler på det kommer til å skje. De har enda ikke kommet frem til en vaksine som virker mot SARS (2003).

Anonymkode: dde21...09f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er da ansvarlig for å spre virus dersom du er smittet og likevel suser rundt. Ved å begrense områdene vi reiser til vil smittehastigheten ikke eskalere så veldig.

Jo, men det er en vesentlig forskjell på fasene i dette forløpet. Når først smitten er "overalt" er det en ganske annen situasjon enn i startfasen. Nå, eller helst i forrige uke, ville reisetilbud og drastiske tiltak kunne hatt stor effekt. Om en uke eller to er det et piss i havet, fordi du løper omtrent samme risiko for både å smittes og å smitte andre uansett hvor du befinner deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Dramatisk opptatt er en overdrivelse fra din side. 

Om situasjonen forverrer seg og myndighetene stenger grensene, da skal vi utsette reisen.

Ellers er livet for kort til å la seg stoppe av virus. 

Håper du får en bedre dag i dag! Snart vår! Smil! 

Livet vil bli kort for mange hvis du og andre driter i anbefalinger og drar på utenlandsferie nå for å leve livet. Du kan dra til Paris neste år. Mange vil ikke kunne gjøre det fordi for dem er dette viruset alvorlig og vil ta livet deres. Mange i 20- 30-årene med diabetes og underliggende sykdom som gjør at dette vil være dødelig. Og du bryr deg ikke om at du smitter dem fordi du skal leve livet? 

Det synes jeg er fryktelig egoistisk. 

Anonymkode: 7b551...ad6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har planer om å besøke familie på to ulike steder i påsken, men vi bor alle i samme fylke. Det betyr likevel til sammen 10-11 timer på buss, og en kort reise med fly. Per dags dato er det vel innafor men jeg er forberedt på å droppe turen. Jeg har selv kroniske sykdommer som gjør meg utsatt, og på begge steder har jeg et familiemedlem som er i utsatt gruppe. 

Anonymkode: 4ee49...8b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til første tullingen som trosser forsikringsselskapet sitt ender opp med en gigantisk ekstra utgift pga han blir fast i karantene i utlandet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men det er en vesentlig forskjell på fasene i dette forløpet. Når først smitten er "overalt" er det en ganske annen situasjon enn i startfasen. Nå, eller helst i forrige uke, ville reisetilbud og drastiske tiltak kunne hatt stor effekt. Om en uke eller to er det et piss i havet, fordi du løper omtrent samme risiko for både å smittes og å smitte andre uansett hvor du befinner deg.

Ikke vær så egoist! Fordi viruset sprer seg så fort er en nødt å gjøre tiltak. Folk flest burde holdt seg selv i karantene så mye som mulig slik vi kan vinne over dette og begrense så mange syke og dødsfall som mulig. 

Anonymkode: f4b98...1cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
27 minutter siden, Shackle skrev:

Gleder meg til første tullingen som trosser forsikringsselskapet sitt ender opp med en gigantisk ekstra utgift pga han blir fast i karantene i utlandet.

Foreløpig er det vel bare en fraråding om å reise som er kommet fra forsikringsselskap.

Anonymkode: f4b98...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, Albbas said:

Virker som mange tror at myndighetenes mål og mening med tiltak er å stoppe viruset fullstendig. Det er ikke meningen og heller ikke realistisk.

Hvis man får det ned på noen få om dagen så blir det overkommelig å overvåke og sette dem i karantene. Dette har de nå klart i Kina, Sør Korea og en av de verst angrepne regionene i Italia. Dette går på vilje, ikke evne.

Anonymkode: 3e29c...6bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn setter egen fornøyelse over det meste annet og finnes ikke solidariske lenger. Vi kommer ikke til å slutte å reise før det enten blir forbud mot det, arbeidsgiverne begynner å si opp folk som reiser, havner i karantene og smitter ned kolleger og andre, eller mange nok blir syke i utlandet, oppdager at helseforsikringen ikke dekker sykdom på idiotireiser til utsatte områder og kommer hjem med enorm gjeld.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Nordmenn setter egen fornøyelse over det meste annet og finnes ikke solidariske lenger. Vi kommer ikke til å slutte å reise før det enten blir forbud mot det, arbeidsgiverne begynner å si opp folk som reiser, havner i karantene og smitter ned kolleger og andre, eller mange nok blir syke i utlandet, oppdager at helseforsikringen ikke dekker sykdom på idiotireiser til utsatte områder og kommer hjem med enorm gjeld.

Du kan jo bare flytte til Kina hvis friheten (med tilhørende risiko) ikke passer deg? 

Anonymkode: 28c17...f2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...