Linn3c Skrevet 12. juni 2005 #1 Del Skrevet 12. juni 2005 Har slike stikkande smerter frå midt i venstre skinka til vekselvis midt i låret, til kne eller heilt til ankelen. Smertene kjem akkurat når dei har lyst, verkar det som, men gjerne i forbindelse med at eg bøyer meg eller andre rare bevegelsar. Har ei stund tenkt at det måtte vera bekkenlåsning, men då eg var på besøk hos mi litt meir erfarne gravide veninne i dag, sa ho at det høyrtes ut som bekkenløsning... Vart litt forvirra, så eg tenkte eg måtte finna ut av kva det er, og om eg kan gjera noko for å verta kvitt dette vonde greiene... Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 13. juni 2005 Forfatter #2 Del Skrevet 13. juni 2005 Ingen som veit om det er har er bekkenløsning eller bekkenlåsning? Og korleis eg kan bli kvitt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 13. juni 2005 #3 Del Skrevet 13. juni 2005 Vet ikke så mye om det egentlig. Men det var en kiropraktor på God Morgen Norge for et par uker siden. Han snakket om dette. Prøvde å søke litt på TV2 og VG, men fant ingenting. Men bekkenløsning er ihvertfall at bekkenet blir løsere (logisk nok) Vet ikke om det er så mye å gjøre med det. Bekkenlåsning er når bekkenet låser seg i feil stilling. Dette er noe en kiropraktor kan ordne (får det på plass igjen) Men vet ikke hva du har da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 13. juni 2005 #4 Del Skrevet 13. juni 2005 har haft begge dele sidste gang trode jeg jeg havde bækkenløsning men så sagde min fysse at det var bækkenlåsning og han fixede det på 3 behandlinger og jeg var helt fin du må nok få en tid hos lægen som kan give dig en henvisning til en fysse men husk at bed lægen om at skrive gang besvær eller må du betale en andel selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 20. juni 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 20. juni 2005 Eg berre las litt om bekkenløsning i den boka eg fekk av legen, og der stod det forklart kva det var. Det meste passa på meg, så eg fann ut at det er nok det eg har. Takk for hjelpa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekkenet Skrevet 20. juni 2005 #6 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg har erfaring med symfyseløsning, bekkenlåsning og bekkenløsning. Ikke godt noen av delene. Men de smertene du snakker om kommer nok av bekkenløsning. Jeg har hatt de samme smertene og spurte fysioterapeuten hva det var. I bekkenet er det nerver som går. Og når bekkenet løsner og vi gjør bevegelser vi ikke burde gjøre, så kommer disse nervene i klem. Det gjør ilende vondt og gjerne langt nedi beinet. Det eneste man kan gjøre for å unngå dette er å ikke gjøre de bevegelsene som gir disse ilingene. Jeg har fått god hjelp av bassengtrening, fysioterapeutmassasje og fysioterapiøvelser. Så disse ilingene hører til sjeldenhetene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 20. juni 2005 #7 Del Skrevet 20. juni 2005 Min bedste erfaring er at gå til manuelteaput det er en vidreutdannet fysse har ikke haft problemer siden jeg var hos ham for 3 år siden og jeg er min andet svangerskab siden dengang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå