AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #21 Del Skrevet 9. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboers foreldre bor i Firenze og faren er kreftsyk, og blitt verre i det siste. Vi vet ikke hvor lenge han har igjen, så at vi dro på en ferie blir litt feil å si. Samboer ville, forståelig nok, ha tid med sin far før det var for seint og jeg ble med som støtte. Vi bestilte billetter 3 uker før avreise og situasjonen har forverret seg siden da. Føler jeg må presisere at vi ikke var på storbyferie for å kose oss. ts Anonymkode: e699c...56c Skjønner jo at dere reiste, men prøv å tenke på langtidssyke som ikke kan ha normalt samvær med barna sine overhodet på årevis. 2 uker er ingenting, spesielt ikke når dere allerede er vant til delt ordning. Anonymkode: 6fdaf...693 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #22 Del Skrevet 9. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboers foreldre bor i Firenze og faren er kreftsyk, og blitt verre i det siste. Vi vet ikke hvor lenge han har igjen, så at vi dro på en ferie blir litt feil å si. Samboer ville, forståelig nok, ha tid med sin far før det var for seint og jeg ble med som støtte. Vi bestilte billetter 3 uker før avreise og situasjonen har forverret seg siden da. Føler jeg må presisere at vi ikke var på storbyferie for å kose oss. ts Anonymkode: e699c...56c Jeg tenker hun kunne dratt alene. Eventuelt blitt igjen i Italia. Eller snakket med far via FaceTime/Skype. Folk må ta tøffe vurderinger i disse tider. Hensynet til folk i risikogrupper må gå først. Og når dere nå valgte å dra kan det da ikke ha kommet overraskende på at dere må i karantene? Anonymkode: 75b69...b02 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #23 Del Skrevet 9. mars 2020 Skjønner godt at det er vondt for deg nå, ts. blir jo ikke 2 uker men nærmere 4. Har dere 1 uke her og en uke der nå? Sender en klem Anonymkode: e699c...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #24 Del Skrevet 9. mars 2020 Er du smittet blir det vel enda lengre.. Anonymkode: bd1bd...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #25 Del Skrevet 9. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer (stemor til barna) har vært halvannen uke på «ferie» i Italia og fått beskjed av kommunen om å holde oss hjemme i 14 dager når vi kommer hjem. Koronakarantene enda vi kun har vært i Roma, ikke Nord-Italia. Barna er 3 og 6 år gamle og dette er det lengste jeg har vært borte fra de noengang. Nå skal jeg ikke få se de på enda 14 dager og er helt hjerteknust. Vi kjører hjem fra flyplassen nå og jeg kjenner at det skjærer seg inni meg. Ungene og jeg som hadde gledet oss til 2 uker pappauke. Ja det finnes FaceTime men det blir ikke de samme. Det er ingenting annet jeg vil enn å klemme de to, gi de bygaver og spise pizza for å feire at vi er samla igjen. Trengte å få det ut. Anonymkode: e699c...56c Slutt å surv. Det finnes folk som får familien sin revet vekk av ei bombe som slår ned i stua, bokstavelig talt. Og hvem vet, kanskje disse 2 ukene i karantene faktisk sparer dere fra å spre sykdom og i verste fall død, dersom dere er smittet. Kos deg med dama di nå som dere må holde dere på soverommet i to uker. Endeløs filmtitting og ja du vet... de to ukene går nok fort. Anonymkode: ed649...f2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 9. mars 2020 #26 Del Skrevet 9. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slutt å surv. Det finnes folk som får familien sin revet vekk av ei bombe som slår ned i stua, bokstavelig talt. Og hvem vet, kanskje disse 2 ukene i karantene faktisk sparer dere fra å spre sykdom og i verste fall død, dersom dere er smittet. Kos deg med dama di nå som dere må holde dere på soverommet i to uker. Endeløs filmtitting og ja du vet... de to ukene går nok fort. Anonymkode: ed649...f2c Herlighet, så mange ufine folk her! Kan ikke fatte at det er mulig å ha så lite empati! Det finnes stort sett alltid noen som har det verre, det gjør det ikke lettere for de som befinner seg i en vond situasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #27 Del Skrevet 9. mars 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Dere visste vel at dette kunne skje hvis dere dro på ferie for 10 dager siden. Det var allerede mange smittede i Italia. Dere kan kun skylde dere selv. Anonymkode: 6c672...7a6 For bare 11 dager siden var det ingen snakk om karantene for nordmenn som kom fra Nord-Italia engang, og så godt som ingen kjente tilfeller i Roma. Det var bare noen ganske få som advarte mot farene, og de ble stort sett latterliggjort. Det er 6 dager siden FHI først advarte mot å reise til enkelte områder i Nord-Italia. Dette burde være en tankevekker for de som mener at vi skal vente med å sette i gang mye kraftigere tiltak i Norge siden det fortsatt er relativt få smittede her. Anonymkode: adfd2...6a5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #28 Del Skrevet 9. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer (stemor til barna) har vært halvannen uke på «ferie» i Italia og fått beskjed av kommunen om å holde oss hjemme i 14 dager når vi kommer hjem. Koronakarantene enda vi kun har vært i Roma, ikke Nord-Italia. Barna er 3 og 6 år gamle og dette er det lengste jeg har vært borte fra de noengang. Nå skal jeg ikke få se de på enda 14 dager og er helt hjerteknust. Vi kjører hjem fra flyplassen nå og jeg kjenner at det skjærer seg inni meg. Ungene og jeg som hadde gledet oss til 2 uker pappauke. Ja det finnes FaceTime men det blir ikke de samme. Det er ingenting annet jeg vil enn å klemme de to, gi de bygaver og spise pizza for å feire at vi er samla igjen. Trengte å få det ut. Anonymkode: e699c...56c Jeg har vært alvorlig langtidssyk i 15 år og siden barnet mitt var to år gammelt. Har sett henne bare 3-4 ganger per måned og noen timer av gangen. To uker klarer dere uten problemer! Dere gjør dette for felleskapet! Folk har det verre. Tenk på dine svigerforeldre som er syke og bor midt i høyrisikoområde! Anonymkode: 517ec...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg