Gjest YellowRose Skrevet 9. mars 2020 #1 Del Skrevet 9. mars 2020 Jeg har bikka 30 år og har egentlig alltid hatt lyst å begynne på dans. Jeg har bare erfaring fra dansegruppe på lavt nivå (ikke på danseskole) og barnedans som liten. Fra jeg var 20 år har jeg kjent på at jeg så gjerne hadde hatt lyst til å begynne men jeg har ikke våget. Tenkt at det har vært for sent. Trodde at alle som har danset har drevet med det siden 4 års alder. Jeg angrer veldig på at jeg ikke kasta meg ut i det for flere år siden. Hvis jeg hadde begynt første gang jeg hadde lyst å begynne hadde jeg uansett bare gjort det for hobby. Ikke hatt interesse for å bli proff danser. Er det for sent å mestre dans helt greit? Jeg bor i liten by med bare 1 danseskole. Hip hop, jazz, klassisk, hip hop street og moderne dans. 1. Er det en av de dansene som kan være ok å begynne på i voksen alder? 2. På dansetimer, danser de som et stort team for å opptre på scene? Redd for å ødelegge ved å ikke få det til like kjapt som mange andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpringYard Skrevet 9. mars 2020 #2 Del Skrevet 9. mars 2020 Det er egentlig vanskelig å svare på spørsmålet ditt, da dans ligger litt naturlig i genene på de som er veldig flinke. Noen får ikke til å danse, uansett hvor mange timer de tar. Andre får det til med en gang. Nå det er sagt så er det absolutt ikke for sent! Har du en litt naturlig rytme i kroppen, så går det helt fint. Det viktigste er at du engasjerer deg. Hip hop street er nok ganske greit å begynne med. De har en del grunnleggende bevegelser. Det viktigste du må tenke på er hvilken dans som ligger mest naturlig for akkurat deg. Noen danseskoler trener for å opptre på en scene, andre gjør ikke det. Hva akkurat din danseskole gjør må du sjekke med de. Lykke til, dans er gøy! ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #3 Del Skrevet 9. mars 2020 Det er aldri for sent å starte! Man har ofte en opptreden på slutten av året, men man må jo ikke stille der så lenge man gir beskjed på forhånd. Helt grunnleggende jazzballett er veldig nyttig for å trene balanse, holdning og en del trinn som går igjen i veldig mange sjangre. Moderne er mye mer "på gulvet" og noe mer eksperimentelt enn det jazz er. Hip hop/street fokuserer jo mye på rytme, og mer harde bevegelser, men er også relativt "fritt" i uttrykket. Det er veldig forskjellige "attituder" i de forskjellige stilartene, så du kan jo be om prøvetime og se hva du trives best med! Jeg har prøvd meg på alle de tre, og noen fler, og føler meg mest hjemme i moderne. Så jeg vil oppfordre deg til å teste! Se gjerne også koreografier på youtube (selv om de skulle være langt over det nivået du skal prøve deg på); kanskje blir du dratt mer mot noe enn noe annet? Anonymkode: ac958...d4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest YellowRose Skrevet 9. mars 2020 #4 Del Skrevet 9. mars 2020 Tusen takk for svar begge to 😊 Nå kjenner jeg motivasjon til å prøve, at det ikke er for sent 🙂 Takk for tips, prøver meg på hip hop street dans for å se om det er noe for meg. Både gleder meg og gruer meg men det er alltid litt spenning med nye ting. Hvis den type dans ikke er noe for meg kan jeg prøve jazzballett 😊 Dette var motiverende 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmatian Skrevet 9. mars 2020 #5 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) Jeg har det litt som deg. Da jeg var femten hadde jeg lyst å begynne på dans på vgs og på fritiden. Moren min lot meg ikke gjøre det fordi det er bare for erfarne jenter som har danset lenge. Jeg hadde heller ikke lyst å bli profesjonell; jeg ville bare lære meg dans fordi jeg liker det. Ironien er at på samme tid som de ikke ville jeg skulle danse, så ba min stefar om at jeg burde begynne på musikklinjen på vgs. Dette selv om jeg hverken kan synge eller spille instrument. Jeg droppet ut. Danser bare noen ganger hjemme nå. Lærer av gamle musikkvideoer og lignende. Endret 9. mars 2020 av Dalmatian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katerinaa1998 Skrevet 9. mars 2020 #6 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) Jeg har danset i en stund, fra 6. trinn - 3. videregående, så sluttet jeg for å begynne å øve isskøyting fordi det virket langt mer tiltrekkende på det tidspunktet 😀 men om du er interessert i å danse, så kan du selvsagt danse! 1. Moderne dans er det beste valget for en nybegynner, det er definitivt lettere å lære seg moderne dans enn f.eks. jazz -- men du burde ikke bare ta det som er lettest, du skal alltid ta det du liker mest! 2. Du burde ikke tenke på at du skal ødelegge en opptreden. I min dansegruppe brukte vi forskjellige metoder for å få til synkroniserte bevegelser, f.eks. så satt vi og telte ut høyt i mens vi hørte på en sang, om og om igjen, for å bli kjent med rytmen og brukte dette til å plassere bevegelser. Alle får den tiden de trenger, det er ingen stress. I min mening er det viktigste å elske dans, for da lærer man alt så mye raskere. Du får bare bli med og se! 💃 Endret 9. mars 2020 av Katerinaa1998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest YellowRose Skrevet 10. mars 2020 #7 Del Skrevet 10. mars 2020 Dalmatian Det gjør jeg også Jeg søker på learn how to dance videoer og ser på kjente dansegrupper daglig Katerinaa1998 Ja det er sant, velge det jeg interesserer meg for. Jeg er usikker på hva som hadde passet best for meg men jeg er veldig fascinert av vouging. Kjenner meg mer motivert etter det du skrev på punkt 2 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg har gått på dans av og på gjennom voksen alder. Mange senter har egne voksentimer, og selv om senteret setter opp forestillinger pleier det å være frivillig for de voksne. Lavterskel og artig! (Det eneste som er dumt er at det er vanskelig å finne seriøse nybegynnertimer for voksne, spesielt klassisk ballet. Jeg ville lære det skikkelig, med instruks og teknikk, og det var det lite av. ) Anonymkode: d3ad8...812 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest YellowRose Skrevet 21. mars 2020 #9 Del Skrevet 21. mars 2020 Kjenner meg veldig klar for å begynne å danse etter disse forhåpentligvis 2 ukene er over og den vanlige hverdagen starter igjen. Kjekt med svar fra flere som danser i voksen alder 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå