sixx Skrevet 12. juni 2005 #1 Del Skrevet 12. juni 2005 Til dere som har parkettgulv: Hvor lenge etter at parketten ble lagt slo dere på fotlistene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juni 2005 #2 Del Skrevet 12. juni 2005 Vi listet med en gang (dvs. dagen etter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 12. juni 2005 #3 Del Skrevet 12. juni 2005 Overfres = produksjonstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 12. juni 2005 Vi listet med en gang (dvs. dagen etter).Oki og takk ...var det jeg håpet gikk an...leste hos en leverandør at man måtte vente 1 mnd. med å liste når man la flytende parkett....men hvem kan vel vente så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 12. juni 2005 Overfres = produksjonstid Ja, det tar jo litt tid da....men vi tenkte kanskje vi skulle kjøpe glattkantlist og frese den. Bak på listene er det jo et "spor" eller hva det kan kalles...mulig for å gjøre den mer bevegelig...og det sporet får man jo ikke hvis man bruker vanlig bord. Men gruer meg litt til å frese lister da....for det tar vel lang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juni 2005 #6 Del Skrevet 12. juni 2005 Oki og takk ...var det jeg håpet gikk an...leste hos en leverandør at man måtte vente 1 mnd. med å liste når man la flytende parkett....men hvem kan vel vente så lenge. Det har jeg aldri hørt om. De som leverte og la parketten vår sa at det bare var å sette i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 12. juni 2005 #7 Del Skrevet 12. juni 2005 Bak på listene er det jo et "spor" eller hva det kan kalles...mulig for å gjøre den mer bevegelig...og det sporet får man jo ikke hvis man bruker vanlig bord. Men gruer meg litt til å frese lister da....for det tar vel lang tid? Sporet bak på listen er for at den ikke skal vri seg, når treet tørker. Jeg tror at det var maling og sliping som tok mest tid her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 12. juni 2005 De som leverte og la parketten vår sa at det bare var å sette i gang.Oki...takketakk...da gjør vi det sånn vi også...og fortrenger alt om å vente en mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 12. juni 2005 Sporet bak på listen er for at den ikke skal vri seg, når treet tørker. Jeg tror at det var maling og sliping som tok mest tid her.Oki....da går det nok ganske greit.....for det er kun gulvlistene til stua det er hast med. Har listene deres vridd seg da? Tørket dere dem før dere satte dem på plass? Jeg er sånn "tørkefantast". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juni 2005 #10 Del Skrevet 12. juni 2005 Våre lister lå til tørk i flere uker før vi satte dem på. Men det var egentlig bare fordi de ble levert tidlig. Uansett er det jo en stor fordel om listene er tørre, slik at det ikke blir mellomrom i skjøtene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 12. juni 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 12. juni 2005 Våre lister lå til tørk i flere uker før vi satte dem på. Men det var egentlig bare fordi de ble levert tidlig. Uansett er det jo en stor fordel om listene er tørre, slik at det ikke blir mellomrom i skjøtene.Yepp...og plutselig så går det en mnd. før vi får satt de på allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå