Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ønsker deg og dine en riktig god jul og godt nytt år! :nissevink:

Nå får du nyte juletiden og lade opp til den store begivenheten på nyåret! :tommel:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!!!I går hilste vi på den lille jenta som ble født for to uker siden. Hun var så utrolig nydelig :hjerte: Jeg klarte nesten ikke å holde tårene tilbake... Foreldrene var forferdelig slitne, da. Jenta sover lite og er urolig hvis hun ikke blir båret hele tiden. Vi var der ca kl 21 i går, og da hadde hun ikke sovet siden 11. Sånn var vanlig hos dem. Så både mannen og jeg fikk et innblikk i "den virkelige verden" med spedbarn, og det tror jeg var bra! :Nikke: Mannen ble helt oppslukt ev den lille da, det var søtt å se på! Så nå gleder han seg om mulig enda mer til å bli pappa! :kys_2:

Nå skal jeg se på Askepott. Ha en kjempefin julaften!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 35

5 uker til termin :hoppe:

Vekt: 2500 g

Full lengde: 42,5 cm

Nå er som regel livmoren på sitt aller høyeste og det er ganske vanskelig å puste dypt ned i lungene. Trøsten er at livmoren snart synker ned i bekkenet.

På en førstegangsfødende er det normalt at hodet snart fester seg nå.

Hodet kan allikevel gå ganske langt ned i bekkenet slik at du kan føle et ganske kraftig press ned mot skjeden. Jeg har hørt flere si at det er akkurat som om de sitter på hodet til barnet. Vær ikke bekymret: Hodet ligger meget godt beskyttet nede i bekkenet!

Det gjør ikke så mye om baby blir født nå, de greier seg bra, men vil kanskje trenge litt ekstra tid på barsel fordi de ofte ikke er så flinke til å suge fra brystet. Babyen vil regnes som for tidlig født og det vil derfor være en barnelege tilstede ved fødselen, sånn for sikkerhetsskyld.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk..

bare 5 uker igjen!!

Ja, tenk det. Det har jo gått så utrolig fort. Og bare 3 uker til du er innenfor termin (14 dager +/-)

Gleder meg til fortsettelsen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en del ødem de siste dagene. Da vi var i julebesøk i går, viste jeg mamma fingrene mine, som da var verre enn de har vært før. Skikkelig røde, varme, tjukke og vonde. Mamma hadde mye vann i kroppen da hun var gravid med meg. Hun så at fingrene mine begynte å bli blanke, og det var visst ikke et godt tegn. Da jeg skrudde på mobilen i 12-tiden i dag, ringte den nesten med det samme. Det var mamma. Hun hadde prøvd å ringe både mannen og meg flere ganger (vi har ikke hustelefon), og begynte å bli bekymret for om noe hadde skjedd i natt. Vi sover jo aldri så lenge! :ler: Fingrene er bedre i dag, når jeg har slappet av en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ligger spiren virkelig i tverrleie!! I går kveld var sparkene på den ene siden så harde at mannen trodde det var jeg som gjorde et eller annet for å tulle med ham. Og i andre enden var hikkene ganske høyt oppe. Så nå går jeg rundt som en liten (stor) tønne :ler: Hvos jeg stryker hendene langs sidene av magen, kjenner jeg to kuler som strutter ut - det er sikkert rumpa og hodet. Så søtt :ler: Håper den finner veien tilbake til bekkenet, den lå jo så fint der nede!

Jeg tenkte å begynne å pakke sykehusbagen i dag. Det er jo fortsatt litt tidlig, men jeg må antakelig handle litt av det som skal med, og det er greit å få gjort det mens jeg enda orker :) Også er det jo litt gøy å pakke til den store dagen, da :hoppe:

Vi fikk "Cappelens store bok om barnet" til jul, og det er kjempefin! Har lest masse i den i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig greit å ha bagen klar da.

Man vet jo aldri når det skjer noe.

så bra at du hadde noe lesestoff i natt da.

leste i den andre boka di at du hadde våknet ganske tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg gjort unna mitt livs første klesvask med bare babytøy (og maaaaange flere skal det bli...). Nå er tørkestativet fullt av lyse/hvite, søte bomullsklær :hjerte:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...