Fibonacci Skrevet 15. februar 2006 #2321 Del Skrevet 15. februar 2006 Så gøy å få fotografering i gave da! Det blir sikkert mange kjempefine bilder! Håper dagen deres blir fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 15. februar 2006 #2322 Del Skrevet 15. februar 2006 ååhh bilder av den lille prinsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #2323 Del Skrevet 15. februar 2006 Så rart å tenke på liksom, at alt som skjer frem til neste 5. februar liksom er før første gang... Første påsken, første 17. mai, første sommeren, første jul osv. Herlig! ← Ja, det er kjempekoselig å tenke på! Jeg har allerede gledet meg til 17. mai i lang tid... Nå har jeg lest så mye om deg og Leon i andre dagbøker, så da ble jeg litt nysgjerrig... (er man ikke nysgjerrig, får man ikke vite noe.. ) Så nydelig prins du har Gleder meg til å få min egen Ha en fin kveld! ← Koselig at du er innom! Så utrolig bra gave å få fotografering til Leon. Håper vi får se noen av bildene også etterhvert... ← Bilder kommer hvis jeg får det til! Skulle vel tro det gikk greit siden de er på cd?! I går kveld hadde vi besøk av bestemora og faren til mannen. Koselig, men jeg ble sliten etter hvert. De var her til ca 20.30, og vi har lagt oss ca 21 de siste dagene, så det var sent for meg! De to siste nettene har Leon spist annenhver time, nesten så nøyaktig at man kan stille klokka etter han! Jeg synes det er for ofte, det tar jo gjerne 45 min å få i han mat, rape og skifte bleie, så da er det ikke lenge jeg får sovet mellom hver gang. Det går lenger mellom hvert måltid på dagen, så jeg lurer på om jeg skal prøve å mate han litt oftere i dag, og se om det hjelper til i natt? Jeg tror grunnen til at han spiser oftere om natten er at han sovner ved puppen før han er ordentlig mett, sånn at han fort blir sulten igjen. Han vil som oftest ikke ha mer etter at han har blitt stelt heller, så da tror jeg ikke det er mye jeg kan gjøre... Ellers gulper han fortsatt mye, og det er så slitsomt! Særlig om natten, når han må ha rene klær og nytt "gulpeunderlag" i senga... Jeg har fått noen varme dusjer utover magen om natten jeg også... Jeg håper han likevel får i seg den næringen han trenger, og det tror jeg egentlig han gjør. Ellers hadde han sikkert vært mer urolig. Jeg tenkte å spørre helsesøster om det når hun kommer på hjemmebesøk. Håper hun ringer snart! Nå skal Leon og jeg snart kjøre og besøke farmoren min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 15. februar 2006 #2324 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg konkluderer herved med at jeg vil ha akkurat lik graviditet og fødsel som Søndagsengel, være like positiv, tøff, sterk, energisk og lykkelig! ← Deilig å lese at dere har en herlig barsel tid!! Blir helt rørt jeg, og jeg må si du er aktiv! får du ikke besøk så drar du på besøk. Bra at dere begge er i fin form og har det bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #2325 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei iss! Kost at du er innom Det var kjempekoselig hos farmor i dag! Leon var våken nesten hele tiden, så farmor fikk kosa masse med han. I mens koste jeg meg med ferske rundstykker, te og dagens avis Onkelen min kom også innom og fikk hilst på familiens nyeste tilskudd I dag har jeg følt at jeg har fått bedre kontakt med Leon enn før. Han følger meg med øynene når jeg beveger ansiktet fram og tilbake foran ham, og han ser meg inn i øynene når han ligger på fanget mitt og jeg synger eller snakker til han. Kjempegøy Det ser også ut som om han følger mer med på ting som skjer rundt ham, han er i hvertfall ikke likegyldig som før. Synes nesten jeg ser antydning til smil i øynene hans også, selv om jeg vet at smilemunnen fremdeles bare er refleks/mageknip. Helsesøster ringte i sted og spurte hvordan det går med oss. Hun sa de pleide å be alle om å komme å veie babyene sine en gang før 6-ukerskontrollen, så jeg skal dit i morgen. Det blir spennende å se hva han veier nå! Vi ble enige om at vi har en samtale i morgen i stedet for at hun kommer på hjemmebesøk, jeg synes det er like greit når jeg først er hos henne :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 15. februar 2006 #2326 Del Skrevet 15. februar 2006 Så koselig lesning! De er bra søte når de smiler! Jeg synes jeg husker at Brage smilte til puppen ganske tidlig, men sånn "sosialt" smil tok det noen uker til med. Han høres så skjønn ut, den lille prinsen din! :-D Har du prøvd å stimulere sugerefleksen hans hvis han sovner eller tar seg lange pauser ved puppen? Under haka, på kinnet, inni hender og føtter? Husker jeg satt med puppen ute hele kvelden i barselperioden, Brage ville ha masse mat for å klare å sovne om kvelden. Men da sov han til gjengjeld bra om natta. Det blir spennende med besøk av helsesøster i morgen! Han har sikkert lagt på seg en del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 15. februar 2006 #2327 Del Skrevet 15. februar 2006 Kos deg hos helsesøster i morgen og gratulerer med 10 dagers-dagen til Leon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. februar 2006 #2328 Del Skrevet 15. februar 2006 Ååå, man får jo rosa babydrømmer i hodet av å lese her... Høres ut som dere har det veldig fint sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. februar 2006 #2329 Del Skrevet 16. februar 2006 Spent på hvor mye prinsen veier jeg da! og hvordan det gikk på kontrollen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 16. februar 2006 #2330 Del Skrevet 16. februar 2006 Utrolig koselig å lese her inne altså... Det har det jo alltid vært, men etter at Leon kom til verden har det blitt enda mer spennened! Blir jo spennende å se om taktikken din for å få gullet til å spise mindre om natten fungerer... Du kan jo alltids snakke med jordmor om det også. Skjønner at 2. hver time med 45 minutterst pupp og stell blir slitsomt i lengden - tar jo alltid litt tid for oss eldre å sovne igjen også, i allefall bruker jeg tid på slikt enda jeg er steintrøtt! Ha en kjempefin dag med lilleprinsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #2331 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du prøvd å stimulere sugerefleksen hans hvis han sovner eller tar seg lange pauser ved puppen? Under haka, på kinnet, inni hender og føtter? Husker jeg satt med puppen ute hele kvelden i barselperioden, Brage ville ha masse mat for å klare å sovne om kvelden. Men da sov han til gjengjeld bra om natta. ← Jeg har prøvd på kinnet, men var ikke klar over de andre stedene. Takk for tips! Nå viser det seg at det kanskje ikke er nødvendig å få han til å spise hvis han sovner ved puppen da, for lille prinsen har nemlig lagt på seg 570 gram på 9 dager! Det vanlige er 200-300 g i uka, så han får tydeligvis nok mat! Det er heldigvis ikke noe å bekymre seg for så lenge han får morsmelk. Helsesøster sa det vil regulere seg selv etter hvert. Det hadde vært mye verre hvis han la på seg for lite. Ellers var det koselig på helsestasjonen! De var glade for å se en nyfødt igjen, for det er visst lenge siden noen ble født her hvor vi bor. Leon er den første i år, og det var ingen sent på året i fjor. Men det hadde allerede vært en annen Leon innom dem i dag, da Håper det blir født flere barn snart, sånn at jeg kan bli med i en barselgruppe Vi snakket litt om utviklingen hans, og helsesøster mente alt så bra ut. Hun trodde ikke han hadde begynt å feste blikket enda, så jeg ble nok litt lurt i går Stolt mamma som tror gutten er litt ekstra tidlig ute Jeg fikk med en mappe med masse papirer, og fikk time til 6-ukerskontroll. Leon var våken og fornøyd hele tiden, og det var deilig! Nydelige gutten min Nå ligger han i vuggen sin og bæsjer, hører jeg ( ), mens jeg nettopp har spist sen lunsj. Han sov forresten godt i natt, vi la han litt før kl 21, og da våknet han ikke før ca 01 Ellers gikk det 2-3 timer mellom hvert måltid etter det, men vi trengte bare ett bleieskift. Han gulpa utover meg to ganger da, så jeg skal skifte på sengene nå Det snør noe helt sinnsykt, tror ikke jeg kan huske å ha sett så mye snø her før! Ser for meg at det blir sen vår i år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Izaria Skrevet 16. februar 2006 #2332 Del Skrevet 16. februar 2006 *drømmer meg bort til jeg selv har baby* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 16. februar 2006 #2333 Del Skrevet 16. februar 2006 *drømmer meg bort til jeg selv har baby* ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 16. februar 2006 #2334 Del Skrevet 16. februar 2006 Drømmer meg helt bort i daboka di jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 16. februar 2006 #2335 Del Skrevet 16. februar 2006 kunne vi fått sett noen nye bilder av den lille prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 16. februar 2006 #2336 Del Skrevet 16. februar 2006 Følger med her jeg også altså...Er bare at det er så mye koselig å lese her, at jeg liksom ikke trenger å skrive så mye... Klem til deg og Prins Leon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. februar 2006 #2337 Del Skrevet 16. februar 2006 Så koselig lesing, søndagsengel Høres ut som om den lille prinsen har matvett iallefall. Men så er det jo typisk gutter å være litt glupske. Kan være derfor han gulper litt og. Synes jeg husker en del gulp jeg og Så flott at dere skal få tatt bilder til fotograf. Blir spennende å se resultatet av det. Kos deg masse med prinsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #2338 Del Skrevet 16. februar 2006 Ja, det er sikkert derfor han gulper så mye. Han kvitter seg vel med det som er til overs... Bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 16. februar 2006 #2339 Del Skrevet 16. februar 2006 *venter spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaSarius Skrevet 16. februar 2006 #2340 Del Skrevet 16. februar 2006 *venter spent* ← *setter seg sammen med Ida og venter* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå