monja Skrevet 31. oktober 2005 #681 Del Skrevet 31. oktober 2005 Lykke til med kontrollen idag. Leste i VG igår at det kommer helt nye rutiner for norske sykehus i forbindelse med å ta imot kommende mamma'er med alt for rolige babyer i magen. At de skal ta det mer seriøst nå enn hva som ble gjort tidligere. Synes det var betryggende å lese det, for jeg opplevde at jeg ikke en gang ble trodd da smurfen ikke sparka på en hel dag. Blir spennende å se om du får vite kjønnet og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #682 Del Skrevet 31. oktober 2005 Takk for hilsener, søte dere Jeg er tilbake fra sykehuset, og alt var bra Det hadde jeg også regnet med, for spiren har vært veldig aktiv helt siden jeg våknet i dag! Legen mente den kanskje hadde brukt så mye krefter på å snu seg i forrige uke at den måtte hvile på fredag og lørdag... hun mente det kunne være en teori på hvorfor den var så rolig. Spiren ville ikke vise seg ordentlig fram på ul i dag heller, den lå i fosterstilling og skjulte sine "edlere deler". Så nå tror jeg vi slår oss til ro med at vi får vite kjønnet først når babyen kommer Det blir garantert et spennende øyeblikk!! I dag er det forresten akkurat 3 måneder til termin 31. januar 2006! Måtte tiden fly............................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 31. oktober 2005 #683 Del Skrevet 31. oktober 2005 Så flott Da blir det en ekstra overraskelse den 31. januar da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 31. oktober 2005 #684 Del Skrevet 31. oktober 2005 Så fint å lese om en flott rapport, og at alt er vel med lille spiren... Eller, nå er den vel ikke så liten lenger! Kjempefint at h*n har snudd seg da - skjønner godt at den måtte hvile litt ut! Og så blir det jo veeeldig spennende til fødsel da, selv om jeg er sikker på at det er en liten JENTE som gjemmer seg der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #685 Del Skrevet 31. oktober 2005 Så fint å lese om en flott rapport, og at alt er vel med lille spiren... Eller, nå er den vel ikke så liten lenger! Kjempefint at h*n har snudd seg da - skjønner godt at den måtte hvile litt ut! Og så blir det jo veeeldig spennende til fødsel da, selv om jeg er sikker på at det er en liten JENTE som gjemmer seg der inne! ← Den er ikke så veldig liten nå lenger - hele 32 cm og 1 kg! Og ja, jeg er glad den har lagt seg med hodet ned - selv om den godt mulig kan turne litt til før den snur seg for godt. Jeg har litt jentefølelse selv, men CTG (i over 30 min) både lørdag og i dag lå mest mellom 135-138 slag pr min, og det kan vel tyde på gutt?? vet ikke hvor mye jeg stoler på sånne "tolkninger", da. Det blir VELDIG spennende å få vite det i januar/februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 31. oktober 2005 #686 Del Skrevet 31. oktober 2005 Nei, det var det med disse tolkningene... Det er jo bare ut fra et gjennomsnitt, men kan fint være omvendt. Det samme med spark - og det er faktisk jenter som ofte er mest aktive inni magen! Så det blir jo spennende å se hvem som entrer verden utpå nyåret en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 31. oktober 2005 #687 Del Skrevet 31. oktober 2005 Den er ikke så veldig liten nå lenger - hele 32 cm og 1 kg! Og ja, jeg er glad den har lagt seg med hodet ned - selv om den godt mulig kan turne litt til før den snur seg for godt. Jeg har litt jentefølelse selv, men CTG (i over 30 min) både lørdag og i dag lå mest mellom 135-138 slag pr min, og det kan vel tyde på gutt?? vet ikke hvor mye jeg stoler på sånne "tolkninger", da. Det blir VELDIG spennende å få vite det i januar/februar ← Jeg hadde "jente hjerteslag" men det ble en gutt.. blir veldig spennende for dere å se hva det blir da Stor babyen din har blitt og tiden vil sikkert gå fort.. selv om det kanskje ikke føles slik Bare nyyyt og gå gravid, jeg savner det og gleder meg til neste gang! Det er en veldig koselig tid Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 31. oktober 2005 #688 Del Skrevet 31. oktober 2005 Så fint at alt var bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #689 Del Skrevet 31. oktober 2005 tiden vil sikkert gå fort.. selv om det kanskje ikke føles slik Bare nyyyt og gå gravid, jeg savner det og gleder meg til neste gang! Det er en veldig koselig tid Klem ← Jeg nyter det til fulle, men må si jeg synes tiden går sakte i blant... Fortsatt tre lange måneder igjen... Heldigvis koser jeg meg veldig Så fint at alt var bra ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 31. oktober 2005 #690 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hadde "jente hjerteslag" jeg og. Lå på mellom 140 og 200 på det meste men ut kom det jammen en med tut. Har og litt sånn jentefeeling her ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. november 2005 Forfatter #691 Del Skrevet 1. november 2005 I natt hadde jeg skikkelig krampe i leggen! Auuu!!! Det kan visst være tegn på kalkmangel eller noe sånt, så jeg får se om det gjentar seg. Jeg sto opp av senga for å presse beinet ned i gulvet, og var litt i ørska. Vet ikke helt hva jeg gjorde, men mannen våkna i hvertfall av det. Jeg tror han lurte på om jeg hadde vondt i magen. Stakkars, hvis han var like i ørska som meg, trodde han vel kanskje at babyen var på vei?! Våkna to ganger av at jeg var kvalm. Ikke så kvalm at det kjentes ut som jeg skulle kaste opp, bare uvel. Har ikke vært det tidligere i svangerskapet, så jeg er ikke sikker på om det kommer av hormoner eller om det er noe annet (er jo tiden for å bli syk nå...). Ble kvalm og svimmel da jeg sto i dusjen også, og kom på at jeg ble svimmel da jeg dusja i går. Sånn at jeg måtte sette meg ned. Får vel bare se hva som skjer etter hvert... Vi har fortsatt ikke kommet videre på barnerommet. Pga at vi var på sykehuset på lørdag, orka vi ikke å begynne med det. Har ikke kjøpt maling til veggene en gang, bare til taket. Skal male det og taklistene før vi maler veggene. Håper vi får gjort litt i helgen, selv om mesteparten av lørdagen går med til fødselsforberedende kurs. Gleder meg til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 1. november 2005 #692 Del Skrevet 1. november 2005 Hei vennen.... tusen takk for alle de koselige meldingene jeg får i boka mi... har jo vært elendig til å skrive tilbake... og egentlig har jeg ikke noen annen unnskyldning enn at jeg ikke prioriterer nettet så mye lenger.... og jeg har jo ikke så mye alene-tid heller..... Du har i allefall mye å glede deg til, det er bare helt fantastisk.. men det er også velig kos å være gravid også... og jeg vet at det er vanskelig å bare nyyyte det, for man gleder seg så veldig til resultatet... men nå når jeg tenker tilbake, var det veldig kos å være gravid også... man trenger den tiden tl å forberede seg, og bare tenke på hvordan det kommer til å bli!! Vel, ønsker deg en stårlende uke. kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. november 2005 Forfatter #693 Del Skrevet 2. november 2005 Takk for koselig hilsen, shy! I går traff jeg en venninne som jeg ikke ser så ofte. Hun kom gående med de tre barna sine - to i tvillingvogn og en ved siden av Den minste er bare to måneder, og kjempesøt! Jeg smelta totalt for ettåringen da, med glimt i øyet og et stort smil, og fireåringen var også helt herlig! Så jeg vet jeg har mye å glede meg til i årene fremover! I natt har jeg hatt vondt i ryggen! Har jo hatt det litt til og fra lenge, men nå var det sånn at jeg ikke fant noen god liggestilling. Tenkte at det kanskje kunne hjulpet med noen av øvelsene vi har gjort på vanngym, men svømmehallen her hvor jeg bor er bare åpen fra 6.30 til 7.30 på onsdager, og det ble litt tidlig... Gikk tur en halvtimes tid med en gang jeg sto opp da, og det kjennes ut som om det har hjulpet. Trenger sikkert å røre litt på bekkenet, jeg har jo ikke vært spesielt mye i bevegelse i det siste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 2. november 2005 #694 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Uff, kramper i leggen og ryggvondt er ikke noe særlig! Var tidligere veldig plaget med kramper i legger, så infernalskt vonde at det ikke var til å holde ut. Men så ble jeg flinkere til å spise yoghurt og spise kalsium, samt magnesium (drikker IKKE melk)...og *bank i bordet* jeg har ikke opplevd slike kramper siden, så og si! Endret 2. november 2005 av Orkidéen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. november 2005 Forfatter #695 Del Skrevet 2. november 2005 Uff, kramper i leggen og ryggvondt er ikke noe særlig! Var tidligere veldig plaget med kramper i legger, så infernalskt vonde at det ikke var til å holde ut. Men så ble jeg flinkere til å spise yoghurt og spise kalsium, samt magnesium (drikker IKKE melk)...og *bank i bordet* jeg har ikke opplevd slike kramper siden, så og si! ← Jeg har faktisk begynt å drikke melk etter at jeg ble gravid! Likte det ikke før, men nå "må" jeg liksom ha det! Mulig det er kroppen som sier fra om at det er noe som mangler... Det hjelper jo mot halsbrann også Håper jeg slipper flere kramper, det var virkelig vondt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 2. november 2005 #696 Del Skrevet 2. november 2005 Det er noe med den der "Må ha det, bare MÅ ha det" og melk altså! Jeg drikker om mulig enda mer melk nå enn før! Håper leggkrampene går over! Det er jo skikkelig ubehagelig med sånne kramper - som kniver i leggen! Jeg blir også helt bløt av å møte på små barn rundt omkring - på butikken i dag var det ei lita jente på 3-4 år som gikk rundt med sin egen handlevogn og plukket varer. Utrolig søt! Måtte stille meg litt til siden med min vogn, så hun fikk kommet forbi. :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. november 2005 Forfatter #697 Del Skrevet 2. november 2005 Ja, jeg legger liksom ekstra godt merke til både gravide og barnevogner og småbarn nå for tiden, Rognebær Er ganske sikker på at spiren hikker. Har jent det to ganger i dag. troddde først den bare rørte på seg, men det er veldig jevne og rytmiske rykk, så det er kanskej hikke? Begge gangene har det begynt mens jeg har spist. Mannen og jeg var på kino i kveld, og mens jeg satt der tenkte jeg på hvor deilig det var å ha muligheten til å ta en kinotur på sparket - også på en onsdag! Om ikke mange månedene krever det litt mer planlegging. Men da setter vi vel til gjengjeld enda større pris på de kveldene vi kan gå på kino sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. november 2005 Forfatter #698 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg glemte jo å skrive at da vi kjørte forbi Simo i sted, så det hang en plakat i vinduet om at de skal ha lagersalg 26. november! Gjett hvem som skal dit!!! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 2. november 2005 #699 Del Skrevet 2. november 2005 Har stått på f-b.no og! Men jeg trodde det bare var barnevogner jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 2. november 2005 Forfatter #700 Del Skrevet 2. november 2005 Har stått på f-b.no og! Men jeg trodde det bare var barnevogner jeg.. ← Nei, det er alt mulig Var i hvertfall det på det i sommer. Jeg var ikke der, men hørte de hadde senger, bilseter, klær osv i tillegg til vogner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå