Gå til innhold

Til gjest som har gått på Dr. Atkins kur

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Du skriver at du skal kun ha 11 gram karbohydrater per dag i to uker - hva med de neste ukene. Vet du et sted det går an å lese om denne kuren eller generelt om raske og lansomme karbohydrater....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

jeg leste om denne kuren i VG for en liten stund tilbake, syns det virker interessant, men er ikke sikker på om jeg tør prøve selv enda :)

Uannsett, her er linken fra vg:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=672825

Her er også en link til en nettside om kuren:

http://atkinscenter.com/

Ellers finnes det en bok du kan få kjøpt på de fleste bokhandler!

vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HEI IGJEN

Du kan få kjøpt boken på bokhandlen. Den heter Dr. Atkins slankerevolusjon og koster ca 300 kr.

Etter de to første ukene kan du begynne å spise litt karbohydrater, men fortsatt holde deg unna de store bombene som poteter, pasta etc. Det står bak på alle produkter hva de inneholder så det er ganske greit å følge. Du må bare gjøre om tankegangen og ikke tenke fett, men karbohydrater. Du kan f.eks spise rømme og fet ost, men ikke lett/skummet melk og lett ost.

Igjen anbefaler jeg denne kuren - vi er flere som har forsøkt den sammen og den funker som bare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Høres spennende ut med denne kuren. Er litt nysgjerrig på hvor ofte dere spiser i løpet av en dag. Har vært vant til å spise 5 ganger for dagen. Har dere spist lite grønnsaker? Litt usikker på hvordan jeg skal klare å få til å holde karbohydratinntaket under "grensen". Lurer på om man kan spise litt grønnsaker som mellommåltid når man blir sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har gått på denne kuren, og andre tilsvarende kurer. Jeg gikk raskt ned i vekt og var aldri sulten. Men jeg ble så lei egg til frokost og alt kjøttet og fisken at jeg holdt ikke ut.

Vær klar over at det er veldig vanskelig å holde ut med dette over lengre tid. Og at når du går over til vanlig mat igjen, legger du veldig fort på deg.

Det er nok sunt å kutte litt ned på karbohydrater og å spise mer grønnsaker (dette er "frie" karbohydrater på de fleste low carb diettene)

og litt mindre ris, poteter og brød, men å leve med så ensformig kost som denne kuren anbefaler funker ikke så bra i lengden.

Jeg kjøpte selv boken for noen år siden på www.amazon.com, og der kan du lese mange hundre reviews om boken, og se hva andre synes.

Hvis du tar en tur innom amazon, vil jeg også anbefale deg og se etter en bok som heter Schwarzbein principle. Det er en mye mer moderat versjon av lav-karbo-diett.

Ellers finnes en news-group som heter

alt.diet.low-carb (tror det var det den het)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min 5. dag med Dr. Atikonsons kur. Og det jeg lurer på om det er normalt å få endel "bivirkner" av kuren. Jeg går med vondt i hodet, vondt i halsen og svettetokter. Skjønner jo at det skal skje en eller annen kjemisk prossess i kroppen, men er dette normalt?

Ellers så vil jeg si at selv hvor lei jeg er av kjøtt/fisk/egg... så begynner jeg allerede å merke forskjell. Og det er jo kjempemotiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

det er vanlig at man har "abstinenser" den første uken.

hodepine, svimmelhet og "bomull i hodet" og andre lette plager hører med til disse.

Pass for all del på å drikke nok vann!! Det er viktig nå som du spiser så mye konsentrert mat. man får dessuten dååååååååårlig ånde av denne dietten. Å drikke mye vann hjelper.

Snart blir det bedre!!!

Godt råd: varier maten masse. ellers blir du fort lei

good luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg drikker masse vann og farris. Er jo oppe 2-3 ganger om natten for å gå på do!

Har du noen tips ang retter? Det har gått litt mye på salat, omelett og kotelletter. I dag skal jeg spise laks, det gleder jeg meg til. Men ellers så syns jeg det er vansklig å finne på ting, dyrt er det jo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...