Gå til innhold

Skal kjøpe bruktbil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal se på en subaru justy 2008 modell.

Den har et par riper i lakken, en ripe som det var litt rust i som jeg kan se på bilde, en steinsprut skade og har ikke vært til EU kontroll enda (jeg vil utføre en naf test før jeg kjøper den, slik at jeg vet at den vil gå gjennom kontroll).

Utenom dette så har den gått svært lite ikke mer en 65 000km og jeg kan kjøpe den for under 15000,-

Utenom det nevnt over så har det vært byttet tilbehørsreim og vannpumpe...

Høres jo veldig negativt ut når jeg lister det opp sånn, men steinsprut skade og noen riper kan jeg overleve. Men hva er tilbehørsreim i løpehjul egentlig?

Anonymkode: c97e5...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er enten registerreima, eller poly-V reima som driver dynamo/AC og mulig vannpumpe. Er det registerkjedet som menes, er det vel slik som på mange andre merker/modeller, at vannpumpa byttes samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, tdm900 skrev:

Det er enten registerreima, eller poly-V reima som driver dynamo/AC og mulig vannpumpe. Er det registerkjedet som menes, er det vel slik som på mange andre merker/modeller, at vannpumpa byttes samtidig. 

Ok. Det sier meg ikke så mye men vet at registerreim er dyrt å bytte,er det positivt eller negativt at det er bytta? Tenker jo at det er bra at selger er så åpen og ærlig om eventuelle feil,og jeg vil jo heller at det skal være byttet på forhånd før jeg kjøper,men er det et dårlig tegn med tanke på bilens tilstand..?

Anonymkode: c97e5...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det registerreima, skal den byttes på intervall. Enten ved at den oppnår X-antall kjørte km, eller alder. Det er det som intreffer først av det to. Om den andre reima også er byttet, er det positivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

registerreimbytte på min polo kosta omtrent 3500,- mener jeg å huske

kanskje det er noe slikt for subaruen også

Anonymkode: f6e37...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...