Gå til innhold

Coronasmittede

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mildt" er verre enn influensa i Norge.

Anonymkode: 513e2...68b

Ønsker ikke spekulasjoner her, så med mindre du selv er smittet og derfor vet med sikkerhet at "mildt" betyr "verre enn influensa", ber jeg deg instendig om ikke å spre slikt akkurat i denne tråden. Har sett flere andre tråder hvor slike antakelser er akseptert, men her ønsker jeg helst førstehåndserfaringer. Håper på forståelse for det.

Anonymkode: 461c5...6e5

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ønsker ikke spekulasjoner her, så med mindre du selv er smittet og derfor vet med sikkerhet at "mildt" betyr "verre enn influensa", ber jeg deg instendig om ikke å spre slikt akkurat i denne tråden. Har sett flere andre tråder hvor slike antakelser er akseptert, men her ønsker jeg helst førstehåndserfaringer. Håper på forståelse for det.

Anonymkode: 461c5...6e5

Så hvorfor advarer overlegen som han gjør?

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mildt" er verre enn influensa i Norge. Terskelen for å bli lagt inn på sykehus er så høy at en overlege ved Rikshospitalet er bekymret for at smittede kan dø fordi de ikke skjønner hvor alvorlig tilstanden har blitt.

https://www.aftenposten.no/norge/i/awoG4O/intensivoverlege-bekymret-for-folk-i-isolasjon-de-kan-utvikle-alvorlig-sykdom-uten-aa-si-ifra

Mildt er ikke verre enn influensa, nei 🙄 

Anonymkode: 2989b...46c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Mildt er ikke verre enn influensa, nei 🙄 

Anonymkode: 2989b...46c

Mildt er bare en medisinsk kategorisering, det betyr ikke det folk flest tenker når de hører ordet.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er smittet. Startet med sår hals. Så fikk jeg ordentlig hodepine (sitter enda i). Så fikk jeg muskelverk og etter hvert feber. Lå på rundt 39 i to dager men likevel følte jeg meg i ok form selv om jeg lå i senga hele døgnet. Nå har feberen gått ned, men jeg svetter, er litt svimmel, tungpust og merkelig skjelven i beina. Almenntilstanden er god. 

Anonymkode: 60c22...cd8

Hvilke tester måtte du gjennom for å få svar på at du er smittet?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11273916/

En historie til. 

Anonymkode: 8f310...4b7

Men ingen av de har kommet til det tyngste forløpet i sykdommen? Vil gjerne høre hele historien etter at de har blitt helt frisk 

Anonymkode: 29b2b...21f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor advarer overlegen som han gjør?

Han driver med spekulasjoner selv.

• Liker 2
Skrevet

Tråden stenges.

Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum.

I dette rommet (Kropp og helse) vil denne tråden beholdes åpen:

Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generell debatt eller Barn og familie.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...