Gå til innhold

Coronasmittede

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har fått påvist coronasmitte (regner med det blir betydelig flere etterhvert), hvordan går det med dere?

Anonymkode: 461c5...6e5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke smittet, men lurer på hva de mener med "milde symptomer", når man leser om folk i 20-årene som har hatt ganske heftige influensasymptomer. Er det det som er mildt? Feberrier, kraftige leddsmerter, tørr- og slimhoste? Da vil jeg vite hva som er moderate eller kraftige symptomer.

Anonymkode: 40691...dbe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke smittet, men lurer på hva de mener med "milde symptomer", når man leser om folk i 20-årene som har hatt ganske heftige influensasymptomer. Er det det som er mildt? Feberrier, kraftige leddsmerter, tørr- og slimhoste? Da vil jeg vite hva som er moderate eller kraftige symptomer.

Mildt betyr bare at det ikke er kritisk, altså at du kan overleve hjemme evt. på sykehus uten intubering osv. "Mildt" betyr ikke litt tørrhoste i de fleste tilfeller. Men noe mye verre enn influensa i alle fall.

Anonymkode: 604b9...a57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål.

Jeg bor i Trøndelag og her er det flere tilfeller. Nå er jeg blitt syk og er så bekymret for om det kan være viruset! Det er jo umulig å vite, for jeg har jo vært på flere butikker osv. Kunne lett ha blitt smittet uten å vite det, for det er jo ikke noen register over hvor disse folkene har vært.

Anonymkode: e5489...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi prøve å la denne tråden forbli uten spekulasjoner eller andre diskusjoner, og bare la de med påvist smitte eller eventuelt som kjenner smittede svare?

• Liker 4
Skrevet

Mannen til min kollega er smittet. Sitter i karantene i seilbåten sin, uten symptomer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner 6 smittede. 

To er dårlige, typ influensa dårlig. Vondt i kroppen, tungpust osv, 

To er som lett forkjøla

To er symptomfrie. 

Anonymkode: 2989b...46c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns det høres riktig  ut jeg.

Anonymkode: 525dd...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er smittet. Startet med sår hals. Så fikk jeg ordentlig hodepine (sitter enda i). Så fikk jeg muskelverk og etter hvert feber. Lå på rundt 39 i to dager men likevel følte jeg meg i ok form selv om jeg lå i senga hele døgnet. Nå har feberen gått ned, men jeg svetter, er litt svimmel, tungpust og merkelig skjelven i beina. Almenntilstanden er god. 

Anonymkode: 60c22...cd8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er smittet. Startet med sår hals. Så fikk jeg ordentlig hodepine (sitter enda i). Så fikk jeg muskelverk og etter hvert feber. Lå på rundt 39 i to dager men likevel følte jeg meg i ok form selv om jeg lå i senga hele døgnet. Nå har feberen gått ned, men jeg svetter, er litt svimmel, tungpust og merkelig skjelven i beina. Almenntilstanden er god. 

Takk for at du opplyser oss, og god bedring!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtlige i Norge har milde symptomer per i dag. Milde symptomer er standard influensa symptomer.

Deretter kommer alvorlige symptomer, disse er lungebetennelse og pustebesvær. 

Så kommer kritiske symptomer, disse kan være respirasjonssvikt, sepsis eller multi organ svikt.

Sitat

80.9% of infections are mild (with flu-like symptoms) and can recover at home.

13.8% are severe, developing severe diseases including pneumonia and shortness of breath.

4.7% as critical and can include: respiratory failure, septic shock, and multi-organ failure.

in about 2% of reported cases the virus is fatal.

Risk of death increases the older you are.

Relatively few cases are seen among children.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-symptoms/

Anonymkode: 7bd79...f38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

https://www.dagbladet.no/nyheter/trude-56-har-fatt-coronaviruset/72219486

Anonymkode: e6978...e39

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God bedring :)

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Sermina skrev:

Ok. Hadde lest om han studenten, men han andre med lungebetennelse hørtes jo helt forferdelig ut. Kan se for meg hvordan det blir å skulle ta seg av to småbarn med dette viruset ja 😕 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hadde lest om han studenten, men han andre med lungebetennelse hørtes jo helt forferdelig ut. Kan se for meg hvordan det blir å skulle ta seg av to småbarn med dette viruset ja 😕 

Ja, har tenkt det samme selv. Har småbarn uten mulighet for avlastning, så vi prøver å holde oss friske.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lungebetennelse er forferdelig ja.. 

Aldri digg å måtte ta seg av barn når man selv er syk. Du har småbarn, men aldri opplevd det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg forresten spørre hvordan du forholder deg til det sterke fokuset på viruset i media og offentligheten forøvrig? Gjør det deg engstelig, eller tar du det med ro?

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

"Mildt" er verre enn influensa i Norge. Terskelen for å bli lagt inn på sykehus er så høy at en overlege ved Rikshospitalet er bekymret for at smittede kan dø fordi de ikke skjønner hvor alvorlig tilstanden har blitt.

https://www.aftenposten.no/norge/i/awoG4O/intensivoverlege-bekymret-for-folk-i-isolasjon-de-kan-utvikle-alvorlig-sykdom-uten-aa-si-ifra

Anonymkode: 513e2...68b

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lungebetennelse er forferdelig ja.. 

Aldri digg å måtte ta seg av barn når man selv er syk. Du har småbarn, men aldri opplevd det? 

Jeg blir veldig sjeldent syk. Her har vi hatt omgangssyke og en hel haug med mye feber og annen sykdom, og jeg tror jeg har hatt feber en eller to dager. Aldri omgangssyke. Blir forkjølet med hoste og sår hals ja, men ikke syk. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...